PDA

View Full Version : zolderopruiming



willemhagenbeek
17 december 2006, 20:51
Heeft iemand enig idee wat dit is. Zat ingebouwd in een sinaasappelkistje.
Is het zelfbouw en zoja waar op gebasseerd.
Is het bestaand,zoja wat en hoeveel watt. Er zat geen speaker bij. Welke zou ik hier voor moeten hebben.
Ik durf nu de stekker er niet in te doen want ben bang dat we dan in het donker zitten.

Groetjes Willem

http://i28.photobucket.com/albums/c246/melliw/IMGP0645.jpg

Negative K3 fan
17 december 2006, 21:01
wat ik zie zijn een aantal preamp buisjes, een buizengelijkrichter (?) en 2 el34s, 2 trafo's, 1 spoel, 2 elco bekers...

laten we zeggen dat het gaat om een watt of 50... meer valt er niet over te zeggen.

is hij uberhaupt wel gemaakt voor gitaarversterking?

ik denk trouwens niet dat het een heel slecht idee is om hem niet aan te zetten totdat er iemand naar heeft gekeken.

willemhagenbeek
17 december 2006, 22:14
Een familielid kwam er mee aanzetten. Hij had hem van een bevriende gitarist gekregen omdat hij zelf ook een el. gitaar in huis had. Hij is er echter nooit aan toegekomen.

Willem

Negative K3 fan
17 december 2006, 23:02
als je er serieus mee bezig wilt zijn er 2 opties lijkt me, of je verdiept je zelf in buizentechniek en lapt het ding op of je brengt hem weg.

Als die amp namelijk al een tijd heeft stilgestaan kan het zijn dat de elco's versleten/uitgedroogd zijn en dan help je je hele amp binnen de kortste keren naar de palestijnen.

Arno P
17 december 2006, 23:17
Als die amp namelijk al een tijd heeft stilgestaan kan het zijn dat de elco's versleten/uitgedroogd zijn en dan help je je hele amp binnen de kortste keren naar de palestijnen.

Klopt, als je hem ineens weer aan de 230V netspanning hangt...doe je het via een variac....eerst 50V....tijdje wachten...100V..150V enz dan regenereert de isolatielaag van een elko weer (Al-oxide) en ontploft er niets ;-)

willemhagenbeek
18 december 2006, 16:41
Ga ik vanavond proberen. Zes stappen met een tussenpauze van 20 minuten is dit goed?

Willem

elerik
18 december 2006, 18:57
Denk er wel aan tot je er een speaker aan hangt. Doe maar een van 16 ohm speaker, kan er weinig mis gaan. Je kan hoogstens wat vermogenverliezen

Doe je er geen speaker aan dan gaat het als nog fout, buizen versterkers kunnen niet werken zonder een weerstand van de speakers

willemhagenbeek
18 december 2006, 19:01
Goed , bedankt

Willem

willemhagenbeek
18 december 2006, 22:57
Nou , ik leef nog. Jullie adviezen opgevolgd en er is niets "schokkend"gebeurd. Er zit alleen totaal geen vermogen meer in de versterker. Ik gebruik hem voor mijn bluesharp ( heb hier ook een fender blues junior met andere voorversterkerbuizen voor ) maar het geluid uit de speaker overtreft nauwlijks het geluid van de harp zelf. De brom viel me wel heel erg mee , een klein beetje en deze werd niet harder naarmate ik de volumeknop verder opendraaide. Ik ga er nou ook niet mee verder mits iemand deze versterker herkend en zegt dat het zeker de moeite waard is om deze de restaureren.

Groetjes Willem

Negative K3 fan
19 december 2006, 11:51
paar nieuwe buisjes doen misschien al wonderen...

Frits van Mourik
21 december 2006, 14:40
Leuk ding, hoor!
Zo te zien gaat het hier om een ontwerp uit het blad Radio Bulletin, vermoedelijk
1950-1960.
Ongetwijfeld een versterker uit hun "WW" (werkelijkheidsweergave)-serie.
De uitgangstrafo lijkt mij een Amroh U70BN. Goed voor een wattje of 30.
Alleen al voor die trafo zou je het ding opknappen!
Ook de voedingstrafo lijkt mij van Amroh.
Verder (ook weer op 't oog) GZ34,EF86 of ECCxx en ECC40 als fasedraaier. Alleen dat lampje links vooraan??
Condensatoren vervangen lijkt mij sowieso een goede zaak.
De ingangsgevoeligheid zal laag zijn. Probeer eens met een andere amp als preamp (via effect send) er wat meer leven uit te krijgen.

Oh, een foto van de ingewanden zou ook aardig zijn...

vulvasonic
22 december 2006, 23:27
Leuk ding, hoor!
Zo te zien gaat het hier om een ontwerp uit het blad Radio Bulletin, vermoedelijk
1950-1960.
Ongetwijfeld een versterker uit hun "WW" (werkelijkheidsweergave)-serie.
De uitgangstrafo lijkt mij een Amroh U70BN. Goed voor een wattje of 30.
Alleen al voor die trafo zou je het ding opknappen!
Ook de voedingstrafo lijkt mij van Amroh.
Verder (ook weer op 't oog) GZ34,EF86 of ECCxx en ECC40 als fasedraaier. Alleen dat lampje links vooraan??
Condensatoren vervangen lijkt mij sowieso een goede zaak.
De ingangsgevoeligheid zal laag zijn. Probeer eens met een andere amp als preamp (via effect send) er wat meer leven uit te krijgen.

Oh, een foto van de ingewanden zou ook aardig zijn...



????????
HULDE!!!! :D

Dat je dit allemaal kan afleiden uit zo'n foto....., ONGELOFELIJK! :)

Frits van Mourik
22 december 2006, 23:51
Bedankt voor je vriendelijke woorden!
Maar zo moeilijk is dat niet, als je al veertig jaar in versterkers gluurt: "ff kijke watter inzit...".:satisfie:

caliban
23 december 2006, 19:26
De een gluurt naar versterkers en de ander naar vrouwen

thieske
27 december 2006, 23:49
Leuk ding, hoor!
Zo te zien gaat het hier om een ontwerp uit het blad Radio Bulletin, vermoedelijk
1950-1960.
Ongetwijfeld een versterker uit hun "WW" (werkelijkheidsweergave)-serie.
De uitgangstrafo lijkt mij een Amroh U70BN. Goed voor een wattje of 30.
Alleen al voor die trafo zou je het ding opknappen!
Ook de voedingstrafo lijkt mij van Amroh.
Verder (ook weer op 't oog) GZ34,EF86 of ECCxx en ECC40 als fasedraaier. Alleen dat lampje links vooraan??
Condensatoren vervangen lijkt mij sowieso een goede zaak.
De ingangsgevoeligheid zal laag zijn. Probeer eens met een andere amp als preamp (via effect send) er wat meer leven uit te krijgen.

Oh, een foto van de ingewanden zou ook aardig zijn...


Go fri-its go fri-its go fri-its

Nashville6120
28 december 2006, 18:55
Toch vraag ik me af wat dat lampje links vooraan is ... :p

willemhagenbeek
29 december 2006, 21:10
Volgende week zet ik hier wel een foto van de binnenkant neer. Ik heb er met een zaklamp al via de zijkant ingegluurd. Het is duidelijk een zelfbouw. Je schrikt je rot van deze hobbyBob.

mvgr willem

bert k
10 januari 2007, 15:45
????????
HULDE!!!! :D

Dat je dit allemaal kan afleiden uit zo'n foto....., ONGELOFELIJK! :)
Dat is nog niks. Frits kan zich van dertig jaar optredens nog alle restaurants herinneren waar we gegeten hebben, met het toen geserveerde menu....

almarvk
10 januari 2007, 15:56
Traden jullie wekelijks op in hetzelfde restaurant?? ;)