PDA

View Full Version : Ovation of 'western'



PieterJellema
17 december 2006, 20:05
Beste Lezer,

Reeds lange tijd heb ik een Yamah 375 s westerngitaar. Onlangs mijn semi accousitsiche versterker (Crate) + ovation Applause verkocht aan m'n zus. Toch kriebelt het en ik ben me dus aan het orienteren op iets nieuws (semi accoustische gitaar+ versterker). Ik ben geen ervaren speler maar houd wel van mooi geluid.

Globaal zie ik twee mogelijkheden vwb een gitaar, nl een ovation-achtige of een (traditionele) western met versterker element. Vwb versterking denk ik aan Fender accoustisch of Crate? Geeft bijv. Fender een beter geluid dan Crate of zijn er nog andere merken aan te bevelen? Maakt het hiervoor uit of je bijv een taylor of een ovation hebt?

Groet, Pieter

Flipkoos
17 december 2006, 22:30
Globaal zie ik twee mogelijkheden vwb een gitaar, nl een ovation-achtige of een (traditionele) western met versterker element.
Groet, Pieter


Als je voor een Ovation-achtige gaat...zou ik je iig niet aanraden. Koop dan een 'echte' Ovation.
Je moet van de klank houden, maar versterkt klinken ze voortreffelijk. Ik heb zelf een Ovation Collectors Edition 1997, en dat klinkt versterkt fantastisch en ik heb eigenlijk nooit last van rondzingen. Ze zijn erom bekend heh...dat ze versterkt zo goed klinken, de Ovations.

steph
18 december 2006, 14:02
Ben ook erg tevreden over het versterkt geluid van mijn Ovation, zingt vrijwel niet rond op hoge wattages.

Merc Wiersma
18 december 2006, 17:27
Als je vaak optreedt is de aanschaf van een Ovation te overwegen. Speel je overwegend thuis voor jezelf dan zou ik voor een "Echte" houten gitaar gaan. Een gewone akoestische gitaar heeft een betere akoestische klank dan een Ovation. De goedkopere of namaak Ovations zijn wat mij betreft slechts speelgoed.

steph
18 december 2006, 23:10
Als je vaak optreedt is de aanschaf van een Ovation te overwegen. Speel je overwegend thuis voor jezelf dan zou ik voor een "Echte" houten gitaar gaan. Een gewone akoestische gitaar heeft een betere akoestische klank dan een Ovation. De goedkopere of namaak Ovations zijn wat mij betreft slechts speelgoed.

Daar ben ik het helemaal mee eens, mijn Ovation klinkt erg goed akoestisch, maar niet als een Martin of Lowden etc. wat toch beter klinkt.

Flipkoos
18 december 2006, 23:58
Daar ben ik het helemaal mee eens, mijn Ovation klinkt erg goed akoestisch, maar niet als een Martin of Lowden etc. wat toch beter klinkt.

Wat voor één heb je?

steph
19 december 2006, 19:39
Wat voor één heb je?


http://i15.photobucket.com/albums/a351/stephan52/ovation.jpg

Ovation Elite Special met massief bovenblad (USA)

Flipkoos
19 december 2006, 20:23
Tjonge, wat een mooi dingetje!
Maar ik krijg ook GAS van die Fishman....dat moet te gek klinken denk ik!

steph
19 december 2006, 20:52
Vandaar het mij ook niet zoveel uitmaakt dat een Martin ed. akoestisch beter klinkt, want ik speel toch bijna altijd versterkt. :)
Ben d'r heel blij mee!

PieterJellema
24 december 2006, 15:53
Ik zie dat je een Fishman versterker hebt gekocht. Heb je bij de aanschaf ook andere versterkers overwogen, bijvoorbeeld Fender Acoustasonic of Crate? Of is deze gewoon beter? Zitten er ook effecten op zoals chorus en reverb? Ik ben er zelf nog niet uit maar wil wel iets goeds kopen waar je niet gauw spijt van krijgt. Desnoods maar even doorsparen...

Groet Pieter

steph
24 december 2006, 22:37
Hoi Pieter,

Ik heb deze weloverwogen gekocht. Ik heb gekeken naar AER, Marshall, Fender, Roland, SWR (ook geweldig California Blonde) en Ashdown.
De versterker moest voor mij (buiten dat die goed klinkt natuurlijk) aan nog een aantal eisen voldoen nl.
Aansluitmogelijkheden (zang en backingtrack), volume (130 Watt heeft de Fishman onvervormd) om een kroegje te kunnen vullen met zang dus en backingtracks (zelf gemaakt met drumcomputer en hier en daar achtergrondbegeiding voor tijdens solo's ed.).

Er zit een erg goede galm op (maar ook reverb en chorus) per kanaal, maar 19" spul kan ook d'r op.

Feedback killers werken bijzonder goed!
Zang klinkt erg warm en transparant (met Electrovoice mic.)
Veel uitgangen (droog en totaal ook per kanaal, of alles samen)
De Fishman heeft 3 versterkers aan boord, voor ieder speakertype één.

SWR vondt ik ook bijzonder goed klinken, ook genoeg power maar net zoals AER te weinig aansluitingen, waarvan ik AER voor het wattage dat ik nodig heb te overpriced vond.

De overige vondt ik minder klinken, vooral met zang samen en te weinig wattage, waarvan de Ashdown wel heel erg snel vervormt.

deprinsen
25 december 2006, 12:04
Hallo, Pieter , ik heb nog een bijna nieuwe Ovation Standard Elite Ls staan.
Mocht je beslissen om zoiets te willen kopen mag je gerust langs komen om hem te proberen.
Nico

steph
25 december 2006, 13:08
Hallo, Pieter , ik heb nog een bijna nieuwe Ovation Standard Elite Ls staan.
Mocht je beslissen om zoiets te willen kopen mag je gerust langs komen om hem te proberen.
Nico

Fotoooooos!
Ben nl. benieuwd hoe een gelakte eruit ziet, die van mij is gewaxed

deprinsen
26 december 2006, 10:42
hallo Steph, ik zou wel willen maar ik weet nog niet hoe ik de foto's hier op moet zetten enige hilp van jouw kant zou niet weg zijn.
Nico

steph
28 december 2006, 16:33
hallo Steph, ik zou wel willen maar ik weet nog niet hoe ik de foto's hier op moet zetten enige hilp van jouw kant zou niet weg zijn.
Nico

Ik gebruik hiervoor "photobucket" www.photobucket.com.
Je kunt dan je foto's uploaden nadat je gratis ingeschreven hebt!

steph
28 december 2006, 16:34
Pieteeeeeeeer!??

SteveM
2 januari 2007, 15:18
Als je een gitaar wilt waar je meerdere stijlen mee kunt spelen zou ik kiezen voor een Ovation. De meeste houten gitaren zijn m.i. erg beperkt qua klank. Tenzij je natuurlijk heel veel geld hebt om te besteden...

deprinsen
8 januari 2007, 20:22
Ik gebruik hiervoor "photobucket" www.photobucket.com.
Je kunt dan je foto's uploaden nadat je gratis ingeschreven hebt!

Hoi ik heb je een PM gestuurd maar nog geen reactie gehad
Nico