PDA

View Full Version : boss rv2 reverb



cardinal
17 december 2006, 19:32
Ik heb hem, maar ben er niet kapot van. Denk erover na om hem te ruilen voor een line 6 reverb. Is dat een goede ruil?

Voor hoeveel gaat de rv2 weg op dit moment?

Wat is een goede reverb pedaal?

Fuhgawz
18 december 2006, 00:55
Hoeveel hij waard is kun je het beste bekijken door naar de tweedehandsprijzen op Marktplaats te kijken. Dan moet je iets in die richting vragen. Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe de Boss is vergeleken met de Line6, maar veel mensen lijken de Electro-Harmonix Holy Grail (in alle varianten) een leuke reverb te vinden, dus overweeg deze ook.

fredv
18 december 2006, 17:33
Heb de Boss en de Line6 pedaaltjes een keer naast elkaar geprobeerd: vond het allebei niks; voldeed niet aan mijn verwachtingen. De Line 6 lijkt me bovendien erg kwetsbaar. Ook de Holy Grail was ik snel op uitgekeken.

Het is bij al deze pedaaltjes gewoon geen goede Reverb als je uitgaat van de klank van een ingebouwde reverb uit een Fender Twin bijvoorbeeld. De reverb op een Line 6 POD klinkt wel lekker, vind ik, maar je algemene geluid klinkt weer niet zo lekker als je hem aan je amp hangt. De Fender reissue buizen reverb (gele kastje) heb ik ook geprobeerd: viel me tegen (veel te kaal, trebbelig), en VEEEEL te duur.

Ik zou eens kijken of er niets iets 19"-rack-achtigs is met betere prestaties.

Misschien iemand met suggesties in die richting?

Fuhgawz
18 december 2006, 18:12
Danelectro maakt toch ook nog zo'n reverbpedaaltje. Het zou verenreverb moeten simuleren. De Spring King heet hij geloof ik.

stumpy
18 december 2006, 18:15
Als je geld over hebt t-rex roommate:o

cardinal
20 december 2006, 19:33
zou best zijn dat ik hier nooit tevreden over kan worden. Ik ben inderdaad rackgear gewent (zoals één van jullie ook al aanstipt), ben weer overgestapt op pedalen en een top, maar vind de randapparatuur toch niet allemaal even top. Alhoewel ik net de line 6 tonecore/delay heb en die vind ik echt helemaal te gek. Maar een metalzone, chorus, reverb, distortion vind ik het niet helemaal hebben.

Lucluc
21 december 2006, 15:23
Als je geld over hebt t-rex roommate:o

Voor dat geld koop je ook een Fender '63 reverb, zo'n reissue verenbak met buizen. Ik zou het dan wel weten!

Digitale reverb blijft altijd behelpen, maar als je het niet teveel gebruikt is het ok. De andere gitarist van mijn band heeft een EH holier grail en dat vind ik een acceptabel pedaal.