PDA

View Full Version : Nieuwe Pedalbags



Mitch
17 december 2006, 18:03
De Gier heeft sinds kort een eigen Pedalbag. Ik weet nog niet zeker of ik er zelf één ga aanschaffen aangezien ik er nog steeds niet uit ben hoe ik het handigst mijn verschillende pedalen setups (verschillende bands) kan gaan organiseren, maar ik wilde het jullie in ieder geval niet onthouden.

Ik vind het een aantrekkelijk ding, simpel maar wel vernuftig: het is een schuin plankje, dat via een paar keurige handvatjes uit de tas uitneembaar is. Iets van 50 lang en half zo breed. Hier is goed te zien dat het plankje licht schuin is:

http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/gitaarzooi/plankje.jpg

Tasje is zelf is goed stevig, er zit een stugge schuimrubber rand om de volledige zijkant en uiteraard zitten er wat ritsen in voor kabels en dat soort dingen. Weinig ruimte voor een voeding, die zul je dus apart moeten vervoeren. Zelf doe ik dat toch wel, maar dit is wel een verschil met de duurdere alternatieven.

http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/gitaarzooi/tas%20open.jpg

Met 65E is -ie duurder dan de tas van Electro Harmonix, die wat simpeler is (geen uitneembaar plankje) maar een eind goedkoper dan de Pedaltrain en T Rex.

Tristan
17 december 2006, 20:37
Tsja, ik weet het niet hoor...
Ik vind hem best duur, zeker gezien het feit dat er maar erg weinig pedalen op kunnen en je de voeding niet weg kan werken...
Ik denk dat je in de praktijk al gauw twee van die tasjes nodig hebt en dan ben je toch zo'n 130 euro verder, dus dan kan je mijns inziens in principe beter een Pedaltrain kopen...

intervine divention
17 december 2006, 20:44
ik ga voor de Effector koffers van Dimavery, klein, goedkoop en Duits!

Dweezman
17 december 2006, 20:57
Leuk idee!

Mitch
17 december 2006, 21:28
Tsja, ik weet het niet hoor...
Ik vind hem best duur, zeker gezien het feit dat er maar erg weinig pedalen op kunnen en je de voeding niet weg kan werken...
Ik denk dat je in de praktijk al gauw twee van die tasjes nodig hebt en dan ben je toch zo'n 130 euro verder, dus dan kan je mijns inziens in principe beter een Pedaltrain kopen...

Volgens mij zijn er juist erg veel gitaristen (ik zeg dus niet: forumleden ;) ) die juist ongeveer een pedaal of drie, vier gebruiken. Daarnaast zijn er plenty types die, net als ikzelf, niet wakker liggen van één of twee adapters met een paar daisy chains in een los verdeelblok. Ik vind het een leuk tussenmaatje.

Mijn 'probleem' is dat ik voor de ene band al mijn pedalen bij me wil hebben, voor de tweede band een pedaal of vijf en voor de derde band een pedaal of drie. Ik zit dus nog steeds heftig te twijfelen of ik voor een totaal oplossing ga (de kist waar Gvees mee bezig is, met twee losse planken in één kist), of een tas als deze, of dat ik gewoon per keer wat losse pedalen in een koffertje gooi (blijven ze ook netjes in).
Luxeproblemen...

Tristan
17 december 2006, 21:50
Ach ja, misschien heb je ook wel gelijk, ik zou in zo'n geval toch voor de Pedaltrain Junior opteren, lekker stevig en met doorgroeimogelijkheid, met 100 euro is die ook niet veel duurder dan de 65 euro voor die De Gier pedalenzak...

Tsja, dat is inderdaad lastig, misschien moet je het modulair aanpakken, gewoon twee Pedaltrain Juniors ofzo, dan doe je op de ene de effecten die je altijd gebruikt en op de andere de aanvullende effecten...

Dat Gvees pedalboard vond ik eerlijk gezegd ook niet zo super, die leek mij erg zwaar en groot en toch niet echt veel ruimte te bieden...

Ash ketchum
17 december 2006, 21:51
Best leuk idee, aangezien ik ook niet zoveel pedalen gebruik en nog geen echt board heb gebouwd.
Even offtopic, ben jij niet Jos Kamphuis van "Gitarist"? Ik zag dezelfde tri-boost pedaal dat hij ook eens had gemaakt en en daarvan verslag deed.

Tristan
17 december 2006, 21:54
Nee, Mitch is niet Jos Kamphuis...
Naar verluidt woont Jos Kamphuis in IJsselstijn, op een flatje...
Hij schijnt daar ook niet hard te mogen spelen, vandaar speelt hij op een Line 6 amp of iets dergelijks, tenminste, dat heb ik van horen zeggen...
Sinds ik dat gehoord heb neem ik zijn reviews niet echt serieus meer, ik vond het altijd al rare reviews, maar nu begrijp ik ook waarom... :D
De meeste reviews van Gitarist zijn overigens echt ruk i.m.o...

Ash ketchum
17 december 2006, 22:04
Nee, Mitch is niet Jos Kamphuis...
Naar verluidt woont Jos Kamphuis in IJsselstijn, op een flatje...
Hij schijnt daar ook niet hard te mogen spelen, vandaar speelt hij op een Line 6 amp of iets dergelijks, tenminste, dat heb ik van horen zeggen...
Sinds ik dat gehoord heb neem ik zijn reviews niet echt serieus meer, ik vond het altijd al rare reviews, maar nu begrijp ik ook waarom... :D
De meeste reviews van Gitarist zijn overigens echt ruk i.m.o...
Ik dacht al....Ik vond die Jos ook maar een rare vogel (meneer vindt SG's de lelijkste gitaren ooit, hij heeft zeker nooit een Fender Swinger gezien)
Maar ondertussen heeft Mitch wel een "bekend" pedaal op dat board staan.

Dat board is trouwenswel interessant , alleen hadden ze de hoek van het board iets groter mogen maken, dan kon je daar nog een voeding onder kwijt.

Tristan
17 december 2006, 22:14
Haha, tsja, wat ik al zei, rare vent...
Als die hoek groter was geweest dan had je daar inderdaad nog een voeding kunnen plaatsen...
Volgens mij is de foto gewoon maar een display hoor, dat zijn niet Mitch zijn pedalen als ik het goed heb...

Mitch
17 december 2006, 23:02
Dat was inderdaad een paar willekeurige pedalen voor de foto hoor, om de grootte aan te geven. Jos en ik zijn twee volstrekt verschillende personen met als enige overeenkomst dat we wel eens bij De Gier rondhangen.

@Tristan: twee bags heb ik ook aan zitten denken, maar het vervelende is dat ik in de minimale setup alleen tuner, drive, DD20 en DI voor akoestisch wil, in de gemiddelde setup tuner, wah, 2 drives, boost, fuzz, Iba DML en DD20 en in full setup ook mijn RC99 en PM7. In de medium setup zit ik dan met nét teveel voor één tas, te weinig voor twee ... ik word er simpel van.
Misschien moet ik de RC99 én PM7 vervangen door een 'sensible' Phase90 kloon of zo. Is ook lekker compact.

Tristan
18 december 2006, 00:29
Ik zou die twee pedalen niet omwisselen voor een Phase 90 of iets dergelijks, dat is toch heel wat anders en die andere twee bepalen wel een beetje jouw 'signature sound'...
Waarom ga je niet gewoon voor de kleine setup en de grote, die twee pedalen extra lijken me ook niet zo'n ramp om mee te nemen...

Fuhgawz
18 december 2006, 00:49
Dat board is trouwenswel interessant , alleen hadden ze de hoek van het board iets groter mogen maken, dan kon je daar nog een voeding onder kwijt.
Tsja, niet iedereen heeft geld voor een duchtige voeding als PP2 oid en deze pedalenzak lijkt me ook bepaald niet gericht op mensen die een legio pedalen hebben en dit willen voeden met een duchtige voeding, maar meer op (zoals eerder gezegd) mensen (dus geen forum-members =P) met een viertal pedaaltjes en een enkele adapter plus daisy chain.



Misschien moet ik de RC99 én PM7 vervangen door een 'sensible' Phase90 kloon of zo. Is ook lekker compact.
:stop: NEEEEEEE!!!

Mitch
18 december 2006, 10:14
:satisfie:

Als Ibanez fan krijg ik 't ook amper mijn strot uit, maar als ik eerlijk ben gebruik ik de RC99 eigenlijk alleen nog maar in zijn snelle stand, dus beetje rotary/vibe achtig. De langzmaere chorus-achtige sounds doe ik nu met mijn DML, de lichte modulatie in delay vind ik zelf plezieriger, maar ook mijn bandleden vinden het een mooier effect. De PM7 gebruik ik momenteel alleen nog maar als langzame phaser; de freaky dingetjes los ik nu anders op...
Dus een goeie phaser met alleen snelheid of evt. regelbare depth zou een stuk makkelijker zijn. Zucht...

Fuhgawz
18 december 2006, 18:21
:satisfie:
de freaky dingetjes los ik nu anders op...

Vertel... :D

Mitch
18 december 2006, 19:12
Ik weet niet of je bekend bent met de PM7, maar waveform 2 klinkt als een soort ploppende beats. Die gebruikte ik voor een specifiek stuk in een nummer, maar het probleem was dat het niet synchroon te krijgen was. Geen tap tempo hè ;) Dus nu doe ik het met een normaal phase geluid, of ik maak een aanhoudende toon met de Warp mode van de DD20. Heel anders, maar het past binnen het nummer.