PDA

View Full Version : valve junior combo



tomazz
17 december 2006, 17:37
Hoi
gisteren een vj combotje op de kop getikt, met m'n strat ben ik tevreden over het geluid maar... met m'n les paul klinkt het nergens naar vind ik, zeker niet als je hem opendraait er zit precies iemand met een schroevendraaier te pulken in de speaker. Nu stelde ik mezelf de vraag of een andere speaker zou bijdragen aan een beter geluid, kheb hier namelijk nog een 8'inch speaker liggen uit een 3way speaker van een oude pioneer hifi, maar die is wel 8 ohm.
Het is een zeer goede speaker alleen weet ik niet of dit mogelijk is aangezien er verschil is in impedantie en als die speaker wel kan dienen om in een gitaarversterker te werken.

brunodb
17 december 2006, 18:36
ik heb de valve junior head. en ik moet zeggen dat ik met mn les paul ook minder tevreden erover dan met mn strat.

ik gebruik mijn headje over een marshall 1912 cabinet met een vintage 30 speaker.

wat het best werkt, is de valve junior gewoon clean laten staan en dan een overdrive ervoor. een ocd bijvoorbeeld is super met de valve junior. zowel met een les paul als met een strat.

zo kan je ook een stuk minder luid spelen en zal je speakertje het beter aankunnen en hoef je waarschijnlijk geen nieuwe speaker te steken voor een goed geluid

BLOK182
17 december 2006, 22:30
Hifi-speakers kunnen erg lastig zijn, ze zijn gemaakt voor allrange, wat niet echt typerend is voor gitaarspeakers. Tis te proberen, maar ga er niet teveel sloopwerk in steken:-)

MarkS
18 december 2006, 00:00
Hifi speakers hebben een veel slappere ophanging. Het wordt er echt niet beter van.

fullorder
18 december 2006, 00:08
Probeer ook zeker een van die mods die op ebay te koop staan, of die van CMW amps, of ga zelf modden. Ik heb zelf de BitMo Spanky mod uitgevoerd en daarmee is de VJ nog een stuk bruikbaarder geworden. Echter speel ik wel op een tele, maar in de manual staan ook aanwijzingen voor wat je kunt doen voor een fijn 'humbucker-response'