PDA

View Full Version : raar geluid uit versteker



sonic_sam
17 december 2006, 17:05
hallo,
ik heb een nieuwe (van juli 2006) versterker, een fender blues deluxe. Ik ben er enorm tevreden van maar er is 1 klein probleempje, als ik mijn hoogste snaar op de 15e fret bend, dan maakt mn versterker een enorm raar geluid. Dan kraakt ie en bij alle andere tonen is dit niet het geval. Mijn buizen kunnen toch nog niet versleten zijn denk ik, en het vreemde is dat het alleen bij die toon is. Weet iemand wat dit probleem is, ik heb al gezocht maar helaad geen antwoord kunnen vinden
bedankt
sam

Gitaristje 18
17 december 2006, 17:15
Ligt het niet aan je gitaar? Misschien als je hem op die plek bend dat ie dan sterk aanloopt en dan hoor je misschien dan terug in je versterker. Hoor je ook een raar geluid als je een bend op die plek maakt zonder versterker en dan je oor dicht bij de snaar houdt?

sonic_sam
17 december 2006, 17:34
nee, ik vind het ook iets bizar

crelis
18 januari 2007, 16:13
hey ik heb ook een blues deluxe

hey ze hebben zoon kooi om de eindbuizen gebouwd. kan het niet zijn dat bij een pepaalde trilling de kooi in aanraking komt met de buizen?

Negative K3 fan
18 januari 2007, 16:33
al geprobeerd met andere gitaren? het zoun natuurlijk ook aan je gitaar kunnen liggen... anders is het misschien een resonantie die precies op die frequentie optreedt of ghost-noting.

Bunsen Burner
18 januari 2007, 17:37
ik heb net me antwoord ingetyp op een ander gedeelte van dit forum je ken het hier lezen als je op die link klinkt deze dus http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?p=1109050#post1109050 je moet dus een ns2 van boss op je kop tikken en aan de loop van de veestrker aansluiten dan verdwrijt alle ruis als sneeuw voor de son

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?p=1109050#post1109050

Fumi SG
18 januari 2007, 17:52
1) Dat heeft er niks mee te maken. Dat is puur en alleen voor de ruis die je gitaar opneemt uit de omgeving.

2) Doe wat aan je taalgebruik.

3) Ik denk ook dat het aan je gitaar ligt. Ik heb wel vaker op gitaren gespeelt die dat ook hadden, dat lag dan aan slecht of versleten fretwerk. Wat voor gitaar heb je?