PDA

View Full Version : Tone port UX1 van Line 6



G. gitaar
17 december 2006, 16:25
Hoi luitjes,

Ik heb een record programma gekocht van line 6 ( ux1 ), er zit helaas geen nederlandse handleiding bij. Wie kan mij uitleggen hoe je in ieder geval iets opneemt?

Er zitten 2 programma's bij Gearbox en Live.4.1.5. het werkt prima, de software alles doet het, alleen het is zeer frustrerend dat het maar niet lukt om iets op te nemen.

Wie kan me uit de brand helpen?

Emocide
17 december 2006, 17:45
Hoi luitjes,

Ik heb een record programma gekocht van line 6 ( ux1 ), er zit helaas geen nederlandse handleiding bij. Wie kan mij uitleggen hoe je in ieder geval iets opneemt?

Er zitten 2 programma's bij Gearbox en Live.4.1.5. het werkt prima, de software alles doet het, alleen het is zeer frustrerend dat het maar niet lukt om iets op te nemen.

Wie kan me uit de brand helpen?


ik gebruik zelf cool edit pro2. daarmee lukt het wel maar het is wel makkelijk met live op te nemen hoor, in elk geval om eht terug te horen, maar het programma was mij te moeilijk dus daarom naar CEP over gestapt

Zino Z
17 december 2006, 18:54
Je moet bij het kanaal waar je over op wilt nemen het vakje met het zwarte stip erin je aanklikken, deze word dan rood. Vervolgens klik je bovenin het scherm op het vakje met een grotere zwarte stip erin, deze word ook rood. Dan druk je boven in op play en spelen maar...

G. gitaar
17 december 2006, 20:21
Thanks voor je reactie, het is gelukt!

Als ik het goed begrijp gebruik je het programma Live 4.1.5. vooral voor het opnemen en het maken van muziek en gebruik je het programma gear box vooral voor de effecten en de sound?

Er zijn boxen op me computer aangesloten kan daar het geluid ook vandaan komen i.p.v. alleen een koptelefoon?

Kan in ieder geval aan de slag :)

harrie-beton
18 december 2006, 09:33
Ik zou toch de handleiding lezen in het Engels, dat Engels is niet zo moeilijk.
Alle vragen die jij stelt staan daar in.

Je ux is een USB externe geluidskaart, als je het geluid wilt horen moet je op de uitgangen van de ux je boxen aansluiten.
Veel gitaristen hebben een mengtafeltje van een 30 euro en hebben hun ux en hun gewone geluidskaart daarop aangesloten, dat hoef je nooit meer kabels te wisselen.

HIFI boxen klinkt nog veel beter dan computer boxen.

ACSlater
18 december 2006, 16:17
Thanks voor je reactie, het is gelukt!

Als ik het goed begrijp gebruik je het programma Live 4.1.5. vooral voor het opnemen en het maken van muziek en gebruik je het programma gear box vooral voor de effecten en de sound?

Er zijn boxen op me computer aangesloten kan daar het geluid ook vandaan komen i.p.v. alleen een koptelefoon?

Kan in ieder geval aan de slag :)

je moet een audiokabel hebben met aan de ene kant twee mono 1/4 jackpluggen (bij elkaar stereo dus) en aan de andere kant een minijack. De minijack steek je in de line-in van je geluidskaart en de jackpluggen in de analog outs right/left.

GunMetalBlue
22 december 2006, 19:12
Ik heb 'm ook, het kan best wat.

Bij Live vind je in het helpmenu lessons


DOEN! Echt handig, je gebruikt het programma op 1,2,3 professioneel!

(nouja bijna dan)

Het lekkere aan live is het gigantische jam-niveau dat je hebt:
dit drumpje, nou iets sneller, die akkoordjes, dat bas-lijntje... hoppaaaaaa


en goan :cooler: