PDA

View Full Version : Music Store Köln



Johnny Ramone
17 december 2006, 15:43
Vrijdag mijn bestelde gitaar bij Music Store Köln, degelijk verpakt, via de post gekregen. Ik dus blij, benieuwd en ook natuurlijk een beetje bang dat hij niet oke zou zijn, en ja hoor, blijkt de gitaar een diepe kras van 5cm lengte, +/- 2mm diepte op de achterkant van de hals te hebben. Sommigen vinden het misschien wel handig, dan weet je zonder te kijken op welke positie van de hals je je bevindt. Maar ikke dus niet, wat balen, nu dus maar hopen dat dit goed wordt afgehandelt bij Music Store. Ik zal later deze week laten weten hoe het is afgelopen. Het is natuurlijk wel fijn voor iedereen te weten hoe Music Store Köln dit soort klachten afhandelt.

olaf reijnders
17 december 2006, 15:56
Volgens mij kan je, mits binnen 3 weken, de gitaar terug sturen.

Herman
17 december 2006, 15:56
Aaah, balen man. Direct maar hee Een nieuwe gitaar moet gewoon in orde zijn, niet goed afgesteld vind ik tot daar aan toe, maar krassen? Al wat weer gehoord dan?

Johnny Ramone
17 december 2006, 16:47
De grote vraag is of ze deze klacht accepteren, ze zouden ook kunnen zeggen dat ik het zelf heb gedaan. Ik heb gisteren een email geschreven, op zaterdag is er niemand van de klachtenbehandeling aanwezig. Ik bel er morgen ook nog achteraan. Mocht ik 'm niet kunnen ruilen, dan hang ik 'm achter de auto en maak ik er een echte relic van.

Squier4ever
17 december 2006, 17:38
wat voor gitaar is het?

Rormo
17 december 2006, 20:20
als het een beetje een redelijke zaak is, dan geloven ze de klant in dit soort gevallen op z'n woord. Lijkt me bij musicstore geen probleem. Volgens mij hebben zijn sowieso 30 dagen niet goed, geld terug.

Johnny Ramone
17 december 2006, 22:52
wat voor gitaar is het?
De Classic Player Baja Tele die er eigenlijk als een juweeltje uitzag, en een mooi middelgewichtje.

Squier4ever
18 december 2006, 09:12
oh coole gitaar, laat vooral horen hoe MS het oplost, in de winkel werken namelijk van die pikkies IMO. je mag alleen de demo-gitaren testen, alleen als je echt aandringt dat je er wss een wil kopen halen ze een nieuwe voor je uit de doos, gezien het feit dat de demo-gitaren daar voor het overgrote deel zo brak als de tering zijn is het toch geen overbodige luxe lijkt me.
hoop voor je dat t goed komt, maar ben er niet zo heel bang voor.

olaf reijnders
18 december 2006, 13:12
Mijn ervaring met MSK is ook niet echt super. Ik heb een Fame besteld en kreeg elke keer tegenstrijdige info over de voortgang van de Fame. Inmiddels is de Fame heel binnen en ben gelukkig van hun af. Ik denk niet dat ik nog snel er iets zal kopen.

Kim Wilson
18 december 2006, 13:21
Ik heb er destijds een Celestion Greenback besteld. Goed verpakt en heel aangekomen. En nog snel ook! Nee hoor, geen problemen gehad met MSK.

Wouter!
18 december 2006, 14:14
Wat kosten eigenlijk de gitaren als je ze in de winkel zelf koopt? (ik neem aan dat het een andere prijs is dan als je de gitaar nog naar Nederland laat verzenden ivm de belasting)

Rormo
18 december 2006, 15:34
als je hem meeneemt het land in vanuit duitsland naar Nederland moet je officieel ook belasting betalen. Mare, het maakt heel weinig uit. We hebben geen invoerrechten meer omdat we beiden bij de EU horen. Enige verschil is het btw tarief en dat scheelt misschien 3%. Verzendkosten zijn er niet boven de 100 euro, dus bestellen is behoorlijk voordelig daar.

Johnny Ramone
18 december 2006, 17:25
Eindelijk dan iemand te pakken gekregen bij Music Store, hij was superaardig en betwijfelde niets. Helaas is de gitaar niet meer in stock, eind januari met een beetje geluk. Ze sturen een free way ticket waarmee ik de gitaar gratis retour kan doen, wel erg prettig. Zo gauw ik dan nr2 binnen heb laat ik jullie mijn bevindingen weten. Bedankt voor jullie medeleven!

Rormo
18 december 2006, 18:15
kijk, dat is netjes. Jammer dat hij niet op voorraad is, maar ja, daar kunnen zij ook niets aan doen.

AART
18 december 2006, 19:09
Ok, dat is idd zeer netjes.

Veel succes met wachten, maar hey, das nog maar een maand en des te leuker als je dan een goede hebt.

patrickbastiaan
18 december 2006, 20:15
al verschillende zaken gedaan met MSK, nooit problemen gehad, laatst een cheapy musicstore actieve monitor besteld voor mn Zoom G9.2tt, was de tweeter er uit gebroken (MDF plaatje in de box kapot) regelen zelf een pickup van UPS en had nieuw exemplaar 3 dagen later weer in huis.. dus zou zonder problemen weer zaken met de doen

Henk_De_Wombat
18 december 2006, 22:34
Heb inmiddels alweer drie keer iets besteld bij hen (of was het nou twee keer... nee drie). Nooit geen grote problemen gehad. En 't is nog goedkoop ook.

Erg aan te raden.

Johnny Ramone
26 december 2006, 15:06
Nieuwe Tele is aangekomen, van buiten oké, van binnen niet zo, was niet geaard. Ik denk dat die Mexicanen iets teveel tequila gezopen hebben en minder aandacht aan hun werk besteed hebben. Heb dus zelf maar de soldeerbout gepakt en alles geaard. Ik zal niet zo snel meer een gitaar per post bestellen. Misschien is het ook beter om vooraf te vragen of ze de gitaar voor het versturen willen testen, desnoods tegen een kleine vergoeding. Een gitaar kopen bij je locale gitaarboer heeft dan wel weer z'n voordelen. Maar met Fender heb ik eigenlijk altijd problemen, het zijn voor mij de Harleys onder de gitaren/gitaarversterkers, je blijft aan het sleutelen. Toch zal ik altijd Fender blijven spelen, het heeft gewoon een super authentieke lekkere sound!

De Baja is verder best wel goed, een beetje dikke hals, maar dat went wel, de sound is lekker, de hals, het fretwerk en de body is goed, al heb ik mijn twijfels over Custom Shop pickups, het zijn denk ik mexicaanse kopiën van de USA CS PU's. Voor 529 Euro is het een leuke gitaar, de Strats uit deze serie zijn denk ik zeker de moeite waard, misschien wel de JV's van nu.