PDA

View Full Version : budget Jazz gitaar



Balthazar
17 december 2006, 15:10
Hallo, ik ben op zoek naar een hollow bodie archtop.
ik heb wat aardige gitaren gezien ;
keiper 115, washburn hb, oude egmond en hofners, richwood jazzer.
wat vinden jullie de beste waar voor het geld?

Tupelo
17 december 2006, 15:34
Ik zeg Höfner.
Gewoon veel proberen.
Zit veel rotzooi bij maar dat merk je dan ook echt onmiddelijk.
Bij de duurdere oudere modellen zitten er bij die echt te gek zijn en totally de moeite waard.
Hoeveel wil je uitgeven?

wietse
17 december 2006, 16:09
geen egmond in ieder geval, dingen zien er mooi uit maar zijn 9 van de 10 keer onbespeelbaar dankzij kromme halzen e.d. zijn echt verzamelaars objecten geen players.
oude hofners zijn veel beter, zitten ook wel rotte appels tussen maar veel minder, de meest hofners zijn prima gitaren.
en keiper zou ik ook niet doen, washburn en richwood zijn stukken beter dan die keipers.

guitartub
17 december 2006, 17:47
Die Washburn HB15 heb ik zelf, vind ik goede waar voor het geld en speel er ook veel op. Dat moet toch genoeg zeggen.

Mitch
17 december 2006, 17:51
Van de week dit topic (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=84600) gepost, misschien heb je er iets aan. De Keipers zou ik inderdaad van afblijven, da's echt rommel. Een ander merk dat niet duur is maar waar ik zelf nog geen ervaring mee heb is Michael Kelly.

Tupelo
17 december 2006, 17:58
Ik blijf de Höfner promoten.
Die dingen hebben echt een leuk eigen karakter, bovendien verzamelaarswaarde voor fetisjisten.
Je loopt de kans aangestoken te worden.
Vooralsnog houd ik me in, maar als ik een dikke portemonee had kocht ik zo 2 of 3 bij.

TMKXL
17 december 2006, 18:02
Ibanez Artcore serie zijn hele goede bang for the buck gitaren. Kijk daar eens naar. :)

peppie
17 december 2006, 19:39
Nu vraag ik mij zo af zijn er ook jazz gitaren met een 25 1/2 scale neck?

groeten pepijn

Luca P
17 december 2006, 21:54
In die prijsklasse?
Geen idee.
Maar als je al over een 25½ schaal praat ben je lijkt me geen beginner.
En een gevorderde gitarist heeft toch geen boodschap aan een goedkope jazz gitaar?

zoon van Piet
17 december 2006, 22:27
Ik dnek dat je eerst ene keuze zult moeten maken tussen oud en nieuw - wat dat betreft is dit de goede tijd van het jaar. met nieuw kan ik je niet helpen - er worden al wat aanbevelingen gedaan.
Voor oud geldt natuurlijk dat het instrument de tand des tijds doortsaan moet heben. Blijf weg van Egmond als je echt wilt spelen. Die dingen zijn nog te krom om aan de muur te hangen. Hofner is een goede kandidaat. Naast Hofner zijn er bovendien nog wat Duitse merken die redelijk betaalbaar zijn: Framus, Klira, hopf en mijn persoonlijke favoriet Hoyer. deze ouwe Duitsers zijn hier ook nog redelijk goed te vinden en ondanks hoge vraagprijzen redelijk betaalbaar, mits goed afgedongen....

Flipkoos
17 december 2006, 22:42
Herinner mij inderdaad het verhaal over de Dean Palomino.
Ik ben erg benieuwd naar die gitaar!

peppie
17 december 2006, 23:12
Nu vraag ik mij zo af zijn er ook jazz gitaren met een 25 1/2 scale neck?

groeten pepijn

Oja sorrie die vraag was beetje off topic

gewoon een vraag die mij te binnen schoot want ik hou van 25 1/2 scale maar heb nog nooit een jazz gitaar gezien met zown hals allemaal kleinere scale vandaar

Excuus voor mijn Offtopic vraag.

Maar toch graag antwoord :hippie:

zoon van Piet
18 december 2006, 00:39
Er zijn volop jazzers met 25 1/2 scale: ES400, L5, ES5 van Gibson - en dus ook de goede kopiegitaren. Ik meen dat er ook Gretsches zijn met die lengte. Voor minder geld kun je ouwe Duitsers vinden met die schaal...