PDA

View Full Version : PRS P90 bedraden



G.G.
17 december 2006, 13:59
Ik wil binnenkort een PRS achtige gitaar met 2 P90 elementen gaan bedraden:

http://img272.imageshack.us/img272/4116/image00143zq2.jpg

http://img220.imageshack.us/img220/6933/image00144lq0.jpg

Nu is mijn vraag: Ik heb ruimte voor 2 potmeters en 1 3-wayswitch. Dus ik kan hem exact als een tele bedraden (ook 2 singlecoils en een 3 standenschakelaar).

Maar heeft iemand misschien veelzijdigere ideeën die goed werken bij P90 elementen?

De sites zoals deaf-eddie en guitarnuts ken ik wel, maar hoor liever ideeën waar jullie positieve ervaringen mee hebben.

Alle suggesties zijn welkom. Wat voor leuks zou ik met twee P90's kunnen doen met bijv. een pushpullpotmeter?

Negative K3 fan
17 december 2006, 15:07
bij p90s is het lastig de coils te splitten... de enige (passieve!) mogelijkheid die ik zo zie is het parallel of serieel schakelen van de elementen.

G.G.
17 december 2006, 15:09
bij p90s is het lastig de coils te splitten... de enige (passieve!) mogelijkheid die ik zo zie is het parallel of serieel schakelen van de elementen.

Ja, maar wat levert in serie op bij P90? klinkt dat een beetje?

Negative K3 fan
17 december 2006, 15:12
goede vraag. Wat je trouwens ook kunt doen is om een van de 2 potmeters te gebruiken om de elementen met elkaar te kunnen mixen als je begrijpt waar ik naartoe wil.

G.G.
17 december 2006, 15:20
goede vraag. Wat je trouwens ook kunt doen is om een van de 2 potmeters te gebruiken om de elementen met elkaar te kunnen mixen als je begrijpt waar ik naartoe wil.
Bedoel je:

1 = aan/uit
5 = aan/aan
10 = uit/aan

Maar ik wil ook een tone en een volumepot hebben, dus dat is eigenlijk niet echt een optie.

Zit me meer te bedenken of serie/paralel of in/uit phase effectief is bij P90 elementen aangezien ik totaal geen ervaring heb met dit type elementen.

B_2_the_a
17 december 2006, 16:20
gewoon proberen

als het niet lekker klinkt normale pots erin

met 1 push pull kan je de elementen uit fase zetten en je elementen in serie zetten...

dit beide in de middenstand van de switch




Je kan ook een rotary switch erop zetten?