PDA

View Full Version : buis trekken "normal kanaal" oude fender.



manny
17 december 2006, 13:56
Ik lees wel eens dat het buisje van het normal kanaal van een oude fender eruit halen als ze alleen het bright kanaal gebruiken . wat is hier van het effect en kan het kwaad ?
een andere vraag is of de gelijkrichtig buis invloed heeft op het geluid van een versterker of moet ie het gewoon alleen maar doen . ik heb er nml zelf een china buis inzitten en zou graag willen weten of het zinvol is om hier een ander in te zetten .
ik heb trouwens een geblackface-te vibrolux reverb

jacky
17 december 2006, 14:38
Je kan zondermeer de eerste buis vanaf rechts (achterzijde) er uit halen geeft wat meer spanning op de pre amp en iets meer headroom gewoon kijken of je het mooi vind

Als je de vibro ook niet gebruikt kan die evt er ook uit

Nog mooier is de vibro helemaal uit het circuit halen (kwestie van een draadje los halen ) dat geeft wat mij betreft de beste verbetering

Verschillende gelijk richtbuizen geven verschillende spannings val bv gz34/5AR4 geeft een spannings van van 25 V terwijl een 5U4 wel 40 volt opvreet ,effect is dat je eindtrap en de rest wat er achter hangt minder spanning of meer spanning krijgt wat evt en lossere of stuggere feel kan geven

Je moet wel opletten je kan niet zomaar elke gelijkricht buis gebruiken heeft te maken met gloeistroom en afgenomen stroom

matto
17 december 2006, 16:13
ik heb trouwens een geblackface-te vibrolux reverb

Ik ook en ben er erg wijs mee!
Zit op dit moment een Gz 34 rectifier in en ceramische speakers.

Lucluc
17 december 2006, 23:07
Je kan zondermeer de eerste buis vanaf rechts (achterzijde) er uit halen geeft wat meer spanning op de pre amp en iets meer headroom gewoon kijken of je het mooi vind

Als je de vibro ook niet gebruikt kan die evt er ook uit

Eh, het lijkt net alsof je zegt dat je de twee pre-amp buisjes er tegelijkertijd uit kunt halen.

jacky
18 december 2006, 00:07
Als je de vibro niet gebruikt dus wel ja