PDA

View Full Version : Koch Powertone II



stumpy
17 december 2006, 11:23
Ik heb een tijdje geleden een Koch Powertone II aangeschaft. Hij klinkt echt heerlijk. Maar ik heb enorme problemen met door de mix te prikken. Ik speel er over met mijn Gibson Les Paul Custom, maar het geluid komt gewoon niet door. Ik heb zo het idee dat dit aan de mid-scoop ligt, die er redelijk in zit. Maar zelfs na het volledig opendraaien van de mid verzuipt hij nog. Suggesties om dit op te lossen? Hij moet het opnemen tegen een 5-snarige bas en een double-bass drum (en nee het is niet eens een metal-band)

armageddon
17 december 2006, 11:53
-Bas wat wegdraaien, zodat de Mid beter doorkomt
-Speaker Damping mee kutten. Volgens mij verzuipt ie eerder op Low damping
-Hi-gain spul doen op de Gain-channel met boostertje...klinkt minder zompig bij mij in ieder geval.
-Wellicht EQ pedaaltje kopen?

Dude
17 december 2006, 12:46
minder gain... minder mids.... en low damping aan.


Echt, ik heb ook LANG zitten kutten om met het lead kanaal door de mix te prikken,


het geheim zit hem in de volumes,

voor mij werkt het het beste om de volumes van clean (kanaal 1 volume op 11uur) en drive (kanaal 2 volume op 11uur) vrij laag te zetten, en het volume van kanaal 3 (gain op volume op 2uur) een stuk hoger, op het gehoor staat die dan harder maar in de bandmix niet. Met de master op 9 a 10 uur prik je dan met kanaal 3 perfect door de mix.

armageddon
17 december 2006, 16:03
Minder mids? Hmm, okee. Dat zou kunnen natuurlijk :)

Baker
17 december 2006, 19:40
met mijn multitone prik ik na jaren kutten met het 3e kanaal ook eindelijk door de mix.
Het geheim:
(voor mij dan, met m'n les paul)

-speakerdamping on
-triode switch. (50% vermogen, daardoor slechts 25 watt)

-bas op 9 uur
-mid op 3 uur
-treble op 9 uur
(= redelijk extreem dus)
-presence op 12 uur
-volume op 1 uur, soms op 2 uur, hangt er van af
-gain op 1 uur
-master op 12 uur, soms op 1 uur, hangt er van af
-In geval van solo, => boost. = master voluit

En dan klinkt het ook gewoon heerlijk, en kom ik (eindelijk) heerlijk door de mix

Maar goed, een powertone = geen multitone.
Maar probeer in ieder geval die triode switch eens, en ook die extreme eq settings. (bijna geen bass en treble, en overdreven veel mid)

Baker
17 december 2006, 19:45
minder gain... minder mids.... en low damping aan.


Echt, ik heb ook LANG zitten kutten om met het lead kanaal door de mix te prikken,


mmm, is wel apart, mijn advies is precies het tegenovergestelde.
Juist meer mids, en damping aan.

zo zie je maar weer, het werkt voor iedereen weer anders en het is echt een kwestie van uitproberen.

stevie_vp
18 december 2006, 00:17
welk cabinet heb je eronder dan?
Ik speel ook de pt2 met een 2x12 v30 engl maar die heeft onder zo'n
beetje elke eq stand totaal geen probleem om door de mix heen te komen..
MEt een drummer bassist en een 2e gitarist.. en we spelen hardddd...

Dude
18 december 2006, 10:49
Wat het vooral is met koch (mijn mening) is dat het 1e en 2e kanaal zo gevoiced zijn dat ze vrijwel op elke volume met gemak door de mix prikken (denk beetje aan jcm800, die doen dat ook) het 3e kanaal is echter zo gainig dat het zn eeuh... hoe noem je dat, attack ? neuzigheid ? hardheid ? mist als je de gain te ver omhoog schroeft,

alleen klinkt het dan helemaal geweldig maar zodra je in een band speelt valt het volledig weg,

toevallig vorige week een perfecte soundclip gehoord waarbij je dat zo goed hoort,effe zoeken

issie, (http://www.theclashofthecoverbands.com/site/left.php?p=../muziek/americanidiot_lime.mp3&m=4) in mijn beleving was het iets duidelijker te horen maar t valt nog wel een soort van mee. Je hoort wel die scherpe neuzige sound.

interessander
18 december 2006, 11:06
Naast het feit dat het niet echt een mooi geluid is (volgens mij kan een koch echt wel beter klinken) zit er inderdaad totaal geen druk achter.

Mitch
18 december 2006, 11:10
..., en het volume van kanaal 3 (gain op volume op 2uur) een stuk hoger, op het gehoor staat die dan harder maar in de bandmix niet. ...

Da's dus een klassiek voorbeeld van een slechte voicing. Je hebt dus aanmerkelijk meer volume nodig om door de bandmix te komen. Als -ie 'hard' staat als je 'm inregelt en hij valt lekker in de mix, dan prikt -ie dus niet lekker.

Misschien heeft dit ook allemaal wel een beetje te maken met je eigen positie t.o.v. de amp, afstand en dergelijke. Hoe dan ook, als je dit soort dingen zonder gehoordemping doet dan ben je jezelf aardig aan het verdoven.

Dude
18 december 2006, 11:22
wat ik bedoel is dat als je dr inderdaad voor staat hij op het gehoord harder klinkt dat kanaal 1 en 2. In de mix doet die dat niet, en door de agressieve voicing van kanaal 1 en 2 zullen die als je dr een db metertje voorhangt ws net zo hard gaan als kanaal 3.

tis allemaal lastig uitleggen op papier en uiteindelijk is elke situatie anders,

ik zag dat afgelopen week tijdens onze drummer audities, bij elke drummer stond ik aan mn EQ knoppen te draaien.

btw, cantrip toch ? jullie hebben pas ook drummer audities gedaan in de muziekfabriek ? haha dr werd over gekletst daar.

Mitch
18 december 2006, 11:27
Ja, dat was wel lachen toen ! Of eigenlijk huilen....afijn, we hebben daar gode zij dank wel iemand kunnen vinden, maar wat zijn er toch een hoop schlemielige muzikanten op deze wereld....ik verbeeld me niks, maar sommige gasten bakken er echt helemaal niks van. Wel lollig dat de Fabriek nu vaste auditie ruimte gaat worden, hahahaha !

Wabbie
18 december 2006, 13:44
Ik heb met mijn PT2 gewoon de mids helemaal op 10 staan, en da bas wat teruggedraait. Naar gelang ik het nodig acht draai ik hoog en presence bij, maar meestal staan die niet verder dan 6 a 7. Ik speel wel over een ENGL V60 4x12"cab. Mijn leadkanaal draai ik idd wel wat verder open dan mijn 1ste en 2de kanaal, maar ik kom voor de rest vrij goed door de mix heen heb ik het idee.

stevie_vp
18 december 2006, 17:11
PS: ik vin de pt2 op die clip echt bagger klinken..
kan veeeel beter klinken... mist inderdaad alle druk en body

armageddon
18 december 2006, 17:28
Het klonk inderdaad wat ruk ja. Ik moet zeggen dat ik met eq bij het opnemen bijna alle bas eruit draai en dan de mids en extreem hoge freqs wat extra's geef. Ik zal binnenkort maar eens een site neerzetten met mijn covertjes, dan kan ik ze wat makkelijker laten horen.