PDA

View Full Version : Op zoek naar een budget combo 100w (buizen 50W)



plug
16 december 2006, 22:11
Hey allemaal,


Ik wil graag een advies! Ik speel nu 3 jaar gitaar ben 14 jaar en speel een beetje in een bandje. Het gaat lekker. Maar mijn versterkertje trekt het drumstel niet. Ik hou van veel rock en bleu's. (van stevie ray vaughn tot mettalica en nog veel meer) Ik heb een budget van ongeveer 250 euro. Wat raden jullie mij aan en wat raden jullie mij absoluut af.

Al vast bedankt voor alle reacties!!!!!!!

Plug

Eko
17 december 2006, 00:23
Ga alvast eens kijken met iemand bij Nederland Muziek in Almere. Staat de halve wereld aan mogelijkheden. Probeer eens wat uit. Vraag aan mensen gewoon eens wat te laten zien.

Azrael
17 december 2006, 00:34
Ga alvast eens kijken met iemand bij Nederland Muziek in Almere. Staat de halve wereld aan mogelijkheden. Probeer eens wat uit. Vraag aan mensen gewoon eens wat te laten zien.

Mee eens! Prima zaak om spullen te testen. Tenzij ze onbeleefd tegen je gaan doen , doen alsof je een kleine kleuter bent die met hun spulletjes gaat kloten etc. Gewoon een klote service daar met een stel eikeltjes. Maargoed , ik test bij hun spullen uit en dan bestel ik ze bij een andere winkel. Naai ik ze fijn terug. Tenzij ik echt dringend iets nodig heb haal ik het bij hun omdat ze zooi op voorraad hebben. Maar ik kan je die zaak verder 100% afraden. Laat ze eerst maar leren wat service is.

Mijn versterker heb ik ook daar getest. Geweldige bak! Ergens anders fijn besteld ;)

Mitch
17 december 2006, 00:40
Voordat het zoveelste bash-the-shop topic ontstaat: de vraag is naar een advies over een combo tot 250E. De topicstarter woont in Soest. Misschien is een wat directere tip voor een bepaalde amp of een winkel dicht in de buurt dan handiger ?

@plug: je budget is behoorlijk beperkt. Als je per se aan die specs wil vasthouden zou je kunnen kijken naar 2ehands Peavey Bandits of Marshall VS65's of zo. Ik moet wel eerlijkheidshalve zeggen dat je in een erg laag segment zit, ik weet niet of je een bijbaantje hebt dat je wat kan sparen of zo, maar eigenlijk is even doorsparen de beste tip.

Azrael
17 december 2006, 00:41
Ik zou zeggen Cube 30. Lekker veelzijdig door de modellin en klinkt heel ok.

Mr.Bluesbreaker
17 december 2006, 09:44
Een Cube 30 trekt het net niet in een band met een (redelijk) meppende drummer. Je moet het ding zo hard zetten, dat het laag gaat flubberen en het klinkt dan echt niet meer mooi. Het hangt een beetje van de situatie af, drummers met brushes en in de jazzstijl dat gaat wel lukken, maar een beetje rocken wordt lastig.

Zo'n Bandit, Valvestate 65/265/8240/8080 of een andere transistor met minimaal 50/60 watts is wel ok. Een buizenamp ga je niet redden voor 250 euro.

mcannegieter
17 december 2006, 12:01
Ik heb voor repetities laatst een Fender Deluxe 112 plus gekocht (tweedehands) voor 250 euro. Samen met mn Jekyll&Hydepedaaltje heeft dit echt een mooi geluid. Laatst speelde ik ook een klein optreden met deie amp ipv mn Fender Hotrod en zelfs onversterkt trok die kleine t goed moet ik zeggen. Nu is een jekyll&hyde waarschijnlijk wat te duur voor het budget, maar er zijn ook zat goedkopere distortion pedaaltjes.

Neals
17 december 2006, 16:53
Rock en Blues wil de jongen spelen. Ik denk dat hij met een Fender + Distortionpedaal of een Peavey Bandit het beste af is.