PDA

View Full Version : Brom als je voor je rack staat.



Magic Bean
16 december 2006, 21:35
Ik heb de laatste tijd last van ruis/brom in mijn rack. Het is wordt echt goed hoorbaar als ik vóór mijn rack (dus niet voor mijn cab) sta.
Ik heb een hush uit mijn intellifex aan. Ik heb de buizen van mijn pre-amp gecontroleerd en eentje vervangen.
Ook heb ik alle nuldraden in de stekkerdoos dezelfde kant opgezet en het hele zooitje zit in een geaard stopcontact.
Iemand enig idee wat het kan zijn? Eindbuizen? of de driver?

Set-up is:

Gibson Les Paul Studio=>Peavey Rockmaster (loop intellifex)=>Marshall 20/20
Achterin zitten links twee adapters voor mijn wireless en de intellifex en nog een adapter voor mijn midiswitcher.

vinni
17 december 2006, 10:34
Gewoon je elementen van je gitaar die reageren op de straling van Trafo;s en zo.

Bekend verschijnsel.

Oplossing :
Humbuckers, je gitaar laten shielden en goeie kabels. Evidence Audio Lytic HG of zo. Dan ben je voor een groot deel van de brom/ruis af.

Groet,
Vinni

Magic Bean
23 december 2006, 01:20
Ik kwam er vandaag achter dat mijn eindtrap niet ruist zonder input, maar als de pre-amp ingeplugd is ruist hij als een astmatische pekinees.
Het lijkt erger te worden als k de kabel tussen pre- en poweramp richting de trafo van de marshall beweeg.
Als ik dat nou afscherm met aluminium o.i.d. ben ik er dan vanaf?
Het lijkt namelijk sterk op een 50Hz brom en deze is zelfs aanwezig als ik al mijn adapters uitschakel, andere kabels gebruik en andere stopcontacten pak. Iemand een idee?

e!
27 december 2006, 11:11
De kabels in je loop zijn inderdaad een mogelijke bron van brom. Zoals Vinnie al schreef: zorg ervoor dat dat goede kabels zijn, met een goeie isolatie. Alufolie kan helpen. Zorg er ook voor dat de kabels niet onnodig lang zijn.