PDA

View Full Version : stratocaster asl jazzmaster



blimb
16 december 2006, 19:39
Hey ik heb hier een stratje (MIM) liggen maar ik ben niet zo tevreden over het geluid enzo .. Ik zou wel iets meer naar het jazzmaster geluid toe willen ..iemand een idee hoe ik dat zou kunnen doen?

grayfink
16 december 2006, 19:45
Met een standaard MIM ben je al aardig op weg. Ze klinken beide niet geweldig.

blimb
16 december 2006, 19:50
ja das natuurlijk heel makkelijk te zeggen ... maar geen antwoord op de vraag

Chris Winsemius
16 december 2006, 19:53
De verschillen tussen 'n Strat en 'n JM zijn behoorlijk; (plaatsing) elementen, elektronics en brug/trem.

Ik heb ooit 'n strat met 'n Bigsby d'r op gezien wat trem-matig een heel klein in de buurt v/e JM komt.

Ik vermoed/denk dat je beter voor 'n JM kunt gaan als je die sound wilt.

DarknessAwaits
17 december 2006, 05:09
Een van de aan te bevelen handelingen is:

Zet je strat te koop, en probeer een jazzmaster te vinden.

Klinkt natuurlijk stom, maar die gitaren zijn niet echt als twee druppels water en als je de karakter van de ene in de andere wilt vinden zal dat waarschijnlijk een tevergeefse zoektocht zijn.

zoon van Piet
17 december 2006, 13:27
hier (http://www.daisybelle.nl/jazzmaster.htm) wordt het veschil tussen jazzmaster en strat eventjes fijnzinnig uit de doeken gedaan. Compleet met een tip om je strat toch nog enigzins op de jazzmaster te laten lijken...

blimb
17 december 2006, 14:16
hoe ver zou ik komen als ik de electronica aanpas? Blijft een leuk experiment natuurlijk :)

Luke-wannabe
17 december 2006, 15:03
Ik heb het ook een tijdje gedaan, en het werkt wel, maar je krijgt alleen maar dat neuzige brug en neck geluid. Niks boeiends. Wil je een Jazzmaster -> koop een Jazzmaster.

zoon van Piet
17 december 2006, 15:30
of zaag die onderste hoorn af, verleng de bovenste met wat extra hout, zaag ene nwe slagplaat met die rare regelaartjes, koop andere elementen.. en fukkerdefuk, de body is te kort voor de trem, dus ook daar een stuk aanbouwen...
misschien heeft LukeW gelijk...

Luke-wannabe
17 december 2006, 18:29
Ik weet gewoon dat ik gelijk heb :p