PDA

View Full Version : G Major



Andy G
16 december 2006, 19:20
Ik heb een Tc Electronic G Major aangeschaft. Ik kan die presets wel veranderen, maar ik krijg er geen overstuurd geluid uit. Wie kan mij helpen????
Alvast dank jullie wel.

Kaboemba
16 december 2006, 19:35
Ik weet het bijna zeker, dat die er ook niet in zitten.

Er zitten effecten in maar geen overdrive of zoiets.
Maar ik kan het fout hebben.

Johannes
16 december 2006, 19:42
Er zitten inderdaad geen overdrives en distortions in een G-major. Het is "de bedoeling" dat je hem gebruikt om effecten toe te voegen tussen je voorversterker en eindversterker.
Overdrive komt dan uit je voorversterker, effecten worden toegevoegd door de G-major, vervolgens verterkt de eindversterker het signaal, zodat de speaker in beweging komt.

wizzie1982
17 december 2006, 03:54
idd... G-major is puur voor het toevoegen van effecten...

ik gebruik hem zelf in combinatie met een ENGL e530 preamp. De g-major is dus zelf geen preamp en produceert dus geen distortion of overdrive.

cardinal
25 december 2006, 15:30
En nu? Wat ga je doen?

Veekeren
25 december 2006, 20:56
Sorry hoor, maar dan koop je zo'n duur apparaat en dan weet je niet eens fatsoenlijk wat je er mee kan?

Johannes
26 december 2006, 02:20
Toch jammer, van die mensen die dan niet meer reageren in een topic dat ze zelf gestart zijn.

Kaboemba
26 december 2006, 16:08
Ja daar baal ik ook altijd goed van, helemaal als ze een probleem hebben want dan wil ik toch altijd gfraag weten of er een oplossing is gevonden en wat dat dan was.

Azrael
26 december 2006, 16:10
Inderdaad.....een G Major is niet echt goedkoop. Had dan een ander multieffectje met distortions gekocht.

pimmedoris
27 december 2006, 14:17
ach dat is van:
"Ik heb geld en wil iets kopen en MEN heeft gezegd dat een Gmajor goed is". Dus zonder iets uit te zoeken kopen wat anderen zeggen dat goed is.

Misschien schaamt de TS zich voor zijn vraag?

Andy G
6 januari 2007, 23:37
Ach... Ik schaam me niet voor de vraag hoor. En nee, ik heb helaas ook geen geld te veel. Maar ik weet heel goed wat ik koop hoor, Ik heb een Mesa/boogie Pre Formula en een Mesa/Boogie 2:ninety, dus weet precies wat ik wil. Alleen ben de "fout" in gegaan met die G Major. Ik ben er idd vanuit gegaan dat dat op de G Major ook zat. Maar ik ga hem nu idd gebruiken om geluiden toe te voegen, is op zich ook niet erg. Iig nog bedankt voor jullie antwoorden, ook voor de nietszeggende antwoorden(maar misschien denken sommige dit ook van mijn vraag,maar dat is dan jammer voor jullie).
En wat betreft het niet reageren op jullie antwoorden, er zijn nog al eens situaties in het leven(omstandigheden) die je even niet de gelegenheid geven om terug te antwoorden.
Sterker nog ik heb amper mijn gitaar en versterking aangeraakt de afgelopen periode. Dus ik moet helaas dit allemaal nog inregelen. En daar komt nog eens een probleem bij, dat ik mijn FC200 al net pas terug heb van de importeur van Roland(mijn adapteringang was stuk) En ik kom er achter dat het floorboard dus niet synchroniseerd kan worden met de G-Major, terwijl er mij werd verteld dat dat dus wel hoort te kunnen. Dus daar kan ik ook nog eens weer achter aan. Dus het gaat toppie. Dus als iemand een antwoord op deze vraag weet, dan hoor ik dat graag:)

alex1959
7 januari 2007, 00:25
Ik heb ook en G-Major met een FC200 maar dit werkt goed.
Wat doet jou FC200 niet?
Is er meer kapot geweest als alleen maar de voedings aansluiting?

IK kan met de FC200 alles regelen wat ik wil patches, CC en zelf met een extra expressiepedaal diverse effecten veranderen.

Alex

Andy G
7 januari 2007, 13:04
Bedankt voor je antwoord Alex. Maar er is niks anders kapot geweest dan die adapteringang, tenminste niet naar mijn weten. Bij mijn Roland gp100 deed ie het namelijk nog gewoon. Maar mijn fc200 reageert helemaal niet als ik van de ene preset naar de andere preset wil. Ik vind het dus heel vreemd en ik kom er (nog) niet uit. Dus als je nog tips hebt, dan hoor ik het graag. Alvast bedankt..

Andy

De Beer
7 januari 2007, 16:29
Vreemd, bij mij werkt die combi ook prima,
Op elkaar aansluiten(vers uit de doos) en knoppie 1 laat alles naar channel 1 schakelen, tenzij je het niet wilt dan is het allemaal weer aan te passen.

alex1959
7 januari 2007, 20:30
Is de G-mayor 2e hands dan is het beste om een keer het apparaat te resetten.
Dit is beschreven op pagina 49 van de gebruiksaanwijzing.

wat je ook nog eens moet probreren is een andere Midikabel
en uiteindelijk kan je de FC 200 nog presetten.

Als alles in fabrieks instellingen staat moet het met elkaar werken

succes

Alex

Andy G
10 januari 2007, 15:13
Ja de G Major is idd 2ehands. Ik ga(als ik tijd heb) de hele zooi proberen te resetten. En kijken of dat uitkomst bied:) Bedankt voor je tips zover en ik hou jullie op de hoogte hoe het vordert met alles.....

boss
10 januari 2007, 18:25
Komt op mij over als 2 apparaten die op andere midi kanalen staan.
Dus FC200 zendt op midikanaal X
G-Major luistert naar kanaal Y
Zet je G-Major eens op OMNI mode (als hij daar niet op staat), te vinden onder de knop Midi|Util.
Daarvoor hoef je nog niet eens de hele G-Major te resetten.

Andy G
20 januari 2007, 21:21
Zo, na de laatste reactie en helaas tien dagen later ben ik er weer. Het was eigenlijk heel simpel... Ff de hele boel resetten en klaar!!!!!! :) Soms is een oplossing simpel he. Thanx voor al jullie tips en hulp. We stay in touch :satisfie:

Andy

Sammyonline
20 januari 2007, 21:49
Hey Andy,
Waarom heb je je GP-100 van de hand gedaan?

Andy G
23 januari 2007, 22:28
Ik heb die GP100 weg gedaan omdat de draaiknoppen bijna niet meer reageerden. En ze waren zo snugger om bij Feedback Utrecht niet naar de staat van de GP100 te kijken. Dus dat kwam mooi uit :) Ik heb nu echt een topset waar ik heel blij mee ben. Ik moet alleen nog kijken waarom mijn volumepedaal op mijn FC200 niet werkt bij mijn G-Major. Ik hoop dat ik daar uit kom. En tips zijn altijd welkom:) Sorry ik heb veel vragen haha!!!

dePerik
23 januari 2007, 22:40
Hey Andy,

:) Ziet er naar uit dat we beiden blij blijven met ons ouwe spul, jij je G-Major, ik m'n GP8. Wel shit dat je fc200 kapot was. mijn fc100 doet het na 20 jaar nog feilloos, ik moet alleen wel één leer per jaar de pluggen van de kabel checken en solderen. En die pluggen zijn trouwens niet midi! Ze zijn 6-kanaals. Ik wíst dat er iets mee was...

boss
23 januari 2007, 22:41
Ik moet alleen nog kijken waarom mijn volumepedaal op mijn FC200 niet werkt bij mijn G-Major. Ik hoop dat ik daar uit kom. En tips zijn altijd welkom:) Sorry ik heb veel vragen haha!!!MOD menu, vrije mod (1 tm 4) selecteren, dan "learn" functie, rechtse draaiknop indrukken, volume pedaal bewegen, toewijzen aan bv. "global in level" en klaar.
Tenminste.... als alles gaat zoals het zo moeten... ;)
Pagina 22 van de manual.

Andy G
24 januari 2007, 23:04
Ja dat was echt shit... Het was al de tweede keer dat mijn dat die adapteringang kapot was gegaan. Sorry dat ik geen telefoontje meer had gepleegd. Maar ik ga s'morgens tien voor negen de deur uit en kom half elf s'avonds thuis. Fijn als je een baan in het muziekonderwijs hebt en gitaardocent bent. Maar ja... Ik word wel inderdaad blijer met mijn G-Major. Alleen ik wist niet dat die zo moeilijk te bedienen was... En dan zou je denken dat behoort ie als muzikant/docent te weten. Maar ik heb me sinds 2 jaar pas in rekapparatuur verdiept en ben er toen pas mee gaan werken. Met als eerst een Roland GP100 en een Mesa/Boogie 50/50. En nu inderdaad de Mesa Formula, De Mesa 2:90 en de TC G-Major. Maar die TC is wel is tegenstelling tot die Roland ff een stukkie moeilijker in programmering. Alles wat ik wilde qua presets, instelling ed was bij die Roland zo gefikst. Maar die TC is natuurlijk wel beter in sounds ed:) En die handleiding is ook niet altijd even duidelijk ogf ik moet het niet begrijpen, dat kan ook natuurlijk... Bijvoorbeeld iets wat mij ook ook niet lukt is om bijvoorbeeld preset nummer 11 naar nummer 3 over te zetten, wat bij die Roland wel lukte. Iemand een idee????
Overigens Erik ik gebruik mijn distorstion nu van mijn Formula in combinatie met een preset van die G-Major en dat klinkt echt super!!!! :cooler:

Andy G
24 januari 2007, 23:07
Ps: Nog bedankt voor je antwoord Boss. Ik ga zaterdag kijken(want dan ben ik vrij) kijken of ik dat instellen. :)

dePerik
24 januari 2007, 23:10
Overigens Erik ik gebruik mijn distorstion nu van mijn Formula in combinatie met een preset van die G-Major en dat klinkt echt super!!!! :cooler:

:cooler: Iedereen blij :cooler: Hey geen probleem dat je niet meer belde.
heb net een topic over de GP8 neergezet...

boss
24 januari 2007, 23:37
Ps: Nog bedankt voor je antwoord Boss. Ik ga zaterdag kijken(want dan ben ik vrij) kijken of ik dat instellen. :)Graag gedaan ;)

Bijvoorbeeld iets wat mij ook ook niet lukt is om bijvoorbeeld preset nummer 11 naar nummer 3 over te zetten, wat bij die Roland wel lukte. Iemand een idee????Terwijl je in preset 11 zit druk je op "Store" en dan draaien aan de rechter knop tot je bij preset 3 aankomt.
Vervolgens weer store (of 2 keer... ben ik even kwijt) en... voila! Preset is opgeslagen op preset 3.
Manual pagina 14 voor meer details.
Die heb je toch wel, die manual? Anders kan je hem gewoon downloaden op de TC website.

Andy G
27 januari 2007, 18:22
Ja Ik heb inderdaad de handleiding. Alleen ik vind hem niet erg duidelijk, of dat moet aan mij liggen.. Ben dus vandaag bezig geweest om de G-Major in te stellen.. Het volume kan ik inregelen... Ik kan ook de presets veranderen. Hij zet ze dan in de "user" tot zover gaat het goed... Maar hij blijft niet in Userstand staan als ik hem uit zet en daarna weer aan. Ik kan ook niet via de handleiding achterhalen waarom dat gebeurt. Dan nog het volgende: de presets staan netjes in de User alleen ze worden pas definitief geactiveerd als ik ze (elke keer) handmatig bevestig door middel van de "store" of de "recall" knop in te drukken, dan doet de desbetreffende preset pas. En als ik van de ene preset naar een andere preset en/of weer terug dan moet ik hem weer opnieuw bevestigen door de "store" of "recall" in te drukken. Ze blijven dus niet geactiveerd staan. Weet iemand hoe dat kan????? En ik kan het echt niet achterhalen via de handleiding, helaas.... Wie haalt mij voor de zoveelste keer uit de brand?????

jacobhdejong
27 januari 2007, 18:28
Ja dat was echt shit... Het was al de tweede keer dat mijn dat die adapteringang kapot was gegaan. Sorry dat ik geen telefoontje meer had gepleegd. Maar ik ga s'morgens tien voor negen de deur uit en kom half elf s'avonds thuis. Fijn als je een baan in het muziekonderwijs hebt en gitaardocent bent. Maar ja... Ik word wel inderdaad blijer met mijn G-Major. Alleen ik wist niet dat die zo moeilijk te bedienen was... En dan zou je denken dat behoort ie als muzikant/docent te weten. Maar ik heb me sinds 2 jaar pas in rekapparatuur verdiept en ben er toen pas mee gaan werken. Met als eerst een Roland GP100 en een Mesa/Boogie 50/50. En nu inderdaad de Mesa Formula, De Mesa 2:90 en de TC G-Major. Maar die TC is wel is tegenstelling tot die Roland ff een stukkie moeilijker in programmering. Alles wat ik wilde qua presets, instelling ed was bij die Roland zo gefikst. Maar die TC is natuurlijk wel beter in sounds ed:) En die handleiding is ook niet altijd even duidelijk ogf ik moet het niet begrijpen, dat kan ook natuurlijk... Bijvoorbeeld iets wat mij ook ook niet lukt is om bijvoorbeeld preset nummer 11 naar nummer 3 over te zetten, wat bij die Roland wel lukte. Iemand een idee????
Overigens Erik ik gebruik mijn distorstion nu van mijn Formula in combinatie met een preset van die G-Major en dat klinkt echt super!!!! :cooler:
Je bent niet de enogste hoor!! Ik heb er ook moeite mee.
Ik begin er nu na een 1/2 jaar aan te wennen. Maar idd dat programmeren is in het begin erg lastig.
Een vraagje aan jou. Gebruik jij ook je wammy?? en zo ja waarvoor. Als wah-wah. Deze klinkt bij mij namelijk erg slecht. ik ben dus erg benieuwd naar mensen die hier wel een goed geluid uit krijgen.
Ik ben zoiezo geinterreseerd hoe jij je G-major hebt geprogrammeerd.
misschien kunne we wat info uitwisselen. Misschien helpt dat ons beide.

Groeten Jacob uit friesland :metal:

P.S. Idd ik herken je verhaal. ik zit zelf ook in het onderwijs (gitaardocent).
Denk maar zo, wij zijn geen techneuten hihi

Andy G
27 januari 2007, 19:04
Hey Jacob,,

Nee, ik gebruik die niet op die manier... Ik gebruik die van mij als volumepedaal. Als wammy gebruik ik gewoon een Jim Dunlop Crybaby. Hoe ik alles heb ingeregeld? Ik ben pas bezig haha!!! ik heb er in ieder geval twee die ik gebruik. Die twee klinken super. Wat ik verder nog wil gaan gebruiken, weet ik nog niet. Ik wil het zo simpel mogelijk houden. Niet te veel in ieder geval. In mijn muziek(jazz/fusion) is dat ook helemaal niet nodig. :) Ben eigenlijk nog een beetje van de oude stempel.
Ik vind het echt knap van al die gasten die de G-Major blindelings kunnen bedienen :cooler:
Weet jij toevallig een antwoord op mijn laatste vraag? De presets staan netjes in de User alleen ze worden pas definitief geactiveerd als ik ze (elke keer) handmatig bevestig door middel van de "store" of de "recall" knop in te drukken, dan doet de desbetreffende preset pas. En als ik van de ene preset naar een andere preset en/of weer terug dan moet ik hem weer opnieuw bevestigen door de "store" of "recall" in te drukken. Ze blijven dus niet geactiveerd staan.

Andy G
27 januari 2007, 19:13
Hey Andy,

:) Ziet er naar uit dat we beiden blij blijven met ons ouwe spul, jij je G-Major, ik m'n GP8. Wel shit dat je fc200 kapot was. mijn fc100 doet het na 20 jaar nog feilloos, ik moet alleen wel één leer per jaar de pluggen van de kabel checken en solderen. En die pluggen zijn trouwens niet midi! Ze zijn 6-kanaals. Ik wíst dat er iets mee was...

Ja inderdaad erikToch nog allebei blij...:) Leuke forum die je hebt geschreven over je Roland GP8 :cooler: Ben het ergens stiekem wel met je eens... Analoog heeft wel zijn voordelen. Maar goed.. Ik hoop dat ik er met wat hulp uitkom. Ben in ieder geval blij dat ik hier van een aantal mensen(oa Boss) een aantal bevrijdende antwoorden en goeie tips heb gehad. :)

jacobhdejong
28 januari 2007, 14:35
Hey Jacob,,

Nee, ik gebruik die niet op die manier... Ik gebruik die van mij als volumepedaal. Als wammy gebruik ik gewoon een Jim Dunlop Crybaby. Hoe ik alles heb ingeregeld? Ik ben pas bezig haha!!! ik heb er in ieder geval twee die ik gebruik. Die twee klinken super. Wat ik verder nog wil gaan gebruiken, weet ik nog niet. Ik wil het zo simpel mogelijk houden. Niet te veel in ieder geval. In mijn muziek(jazz/fusion) is dat ook helemaal niet nodig. :) Ben eigenlijk nog een beetje van de oude stempel.
Ik vind het echt knap van al die gasten die de G-Major blindelings kunnen bedienen :cooler:
Weet jij toevallig een antwoord op mijn laatste vraag? De presets staan netjes in de User alleen ze worden pas definitief geactiveerd als ik ze (elke keer) handmatig bevestig door middel van de "store" of de "recall" knop in te drukken, dan doet de desbetreffende preset pas. En als ik van de ene preset naar een andere preset en/of weer terug dan moet ik hem weer opnieuw bevestigen door de "store" of "recall" in te drukken. Ze blijven dus niet geactiveerd staan.

Hee Andy!!

Ik heb zo 1,2,3 geen antwoord op jou vraag. Ik zal es voor jou kijken wat er mis gaat. Misschien kan ik het achterhalen.
Zelf gebruik ik ook de "Custom" modus hier in kun je makkelijk schakelen tussen user & factory.
Ik heb misschien nog wel een laatste TIp voor je. Namelijk, leg je probleem voor bij TC-Electronic. Dit kan op hun site. Dan moet je ff zoeken, maar er staat ergens "Support" hier in kun je zoeken naar al eerder gestelde vragen, met de bijbehorende oplossingen. Maar ook kun je een nieuwe vraag deponeren. En de ondersteuning is erg goed. Je krijgt zoeizo binnen 2 wekdagen antwoord. En ik heb zelfs vorige week een vraag gehad waar we per mail niet uit kwamen. Toen hebben ze me gewoon opgebeld. Zijn we wel 3 kwartier aan het bellen geweest. En dat allemaal op kosten van TC (Echt super van die jongens!!)
Dus dat raad ik je aan!!!
En anders wil ik ook nog wel es kijken. Maar ja je wet het, ik ben ook maar een amateur.


Trouwens mijn muziek ligt ook helemaal in de jazz/fushion.
Maar hier kun je de G-major ook erg goed voor gebruiken.
Zitten wel en paar hele mooie Scofield/metheny/stern achtige dingen in.

boss
29 januari 2007, 19:16
Dan nog het volgende: de presets staan netjes in de User alleen ze worden pas definitief geactiveerd als ik ze (elke keer) handmatig bevestig door middel van de "store" of de "recall" knop in te drukken, dan doet de desbetreffende preset pas. En als ik van de ene preset naar een andere preset en/of weer terug dan moet ik hem weer opnieuw bevestigen door de "store" of "recall" in te drukken. Ze blijven dus niet geactiveerd staan. Weet iemand hoe dat kan????? En ik kan het echt niet achterhalen via de handleiding, helaas.... Wie haalt mij voor de zoveelste keer uit de brand?????Volgens mij bedoel je hier dat j enaar een ander preset gaat door aan de knop op je G-Major te draaien, toch?
Zoja, dan is wat je beschrijft normaal. Als je echter met een midipedaal een andere preset oproept dan is die preset toch wel direct actief?

Waarom je G-Major in Factory settings begint of User bepaal je zelf.
Pagina 15 van de manual:
Program bank
Determines which bank an external MIDI device will address in the G•Major when sending a program change.
The options are; External, Factory or User.
When External is selected controller #0 can be used to address either the Factory or the User bank.

Factory bank : Controller #0=0
User bank : Controller #0=1

Andy G
29 januari 2007, 20:15
Hey guys,

Het is me uiteindelijk gelukt :cooler: Het was echt een gepuzzel.. Ik heb door flink zoeken en een hoop gevloek haha het kunnen ontdekken. Je kunt op een gegeven moment kiezen uit User of Factory. Toen heb ik het op User vast gezet en nu kan ik eindelijk mijn G-Major bedienen via mijn midiboard :) Maar... mochten jullie nog tips of suggesties hebben? Graag!!!!!:)

pietpluk
9 februari 2007, 00:15
Dag mensen wie kan me wat vertellen over het g-system van TC electronic.

Ik wil nl overstappen van stompboxjes ,naar of de G-Major ,of de G-system.
Mijn huidige set up is de DSL 100,1960 cab,een lp gibson, en een Ricky Parfitt tele , is dit een goede match?

gr Piet

casperw
24 april 2007, 20:47
nou we het toch over de tc hebben:

weet iemand een site of zoiets of heeft iemand tips over hoe eea aan vintage effecten in de tc te programmeren is?
bijv een univibe achtig geluid etc etc...

ik ben benieuwd want ik heb zelf na intensief googlen nog niks kunnen vinden

groet
casper

rjong999
25 april 2007, 10:56
Dag mensen wie kan me wat vertellen over het g-system van TC electronic.

Ik wil nl overstappen van stompboxjes ,naar of de G-Major ,of de G-system.
Mijn huidige set up is de DSL 100,1960 cab,een lp gibson, en een Ricky Parfitt tele , is dit een goede match?

gr Piet
Wat wil je weten ? Ik heb er een, gebruik 'm vooral voor in de studio, hij werkt super en heeft een fantastisch geluid. Als je er van houdt. Heb zelf een vergelijkbare setup. Hij is vrij duur, dus alleen doen als je behoefte hebt aan topeffecten icm een floor controller en switches en loops. Heb je die al, dan kun je beter een 'gewone' multi fx kopen.