PDA

View Full Version : damn! wat een techniek!



renier
16 december 2006, 18:47
das pas ritme! (http://www.youtube.com/watch?v=-aWD-gtdoWg)

knap staaltje spelen, en erg origineel ook! wel de moeite waard om hier even te delen leek me..

hendrix2
16 december 2006, 19:17
het is inderdaad wel speciaal, maar echt mooi klinken vind ik het helemaal niet.
Sommige stukken klinken helemaal niet ritmisch of toch in een erg fout ritme in vergelijking met het overige.

Ik zie het meer als een kunstje dan als gitaarspelen.
Ik doe het hem zeker niet na, maar het kan mij niet boeien...

GunMetalBlue
16 december 2006, 23:45
nou, fout ritme niet (ik werk met ableton live en dan is iets niet snel een fout ritme)

wat hij doet is gewoon een 3/4de maat tussen allemaal 4/4maten gooien, logisch dat dat voor geen reet klinkt
Of als ik hier fout ben, somebody correct


maar dat western-beginnetje kan mij meeeeeeeeeer dan boeien! lekker klankje hoor :)

hendrix2
16 december 2006, 23:53
nou, fout ritme niet (ik werk met ableton live en dan is iets niet snel een fout ritme)

wat hij doet is gewoon een 3/4de maat tussen allemaal 4/4maten gooien, logisch dat dat voor geen reet klinkt
Of als ik hier fout ben, somebody correct


maar dat western-beginnetje kan mij meeeeeeeeeer dan boeien! lekker klankje hoor :)
je interpreteert mijn betekenis van "fout" wat verkeerd.
Geen enkel ritme is in weze fout, maar hier klinkt het gewoon niet lekker, voor mij in ieder geval toch niet.

GunMetalBlue
17 december 2006, 00:04
je interpreteert mijn betekenis van "fout" wat verkeerd.
Geen enkel ritme is in weze fout, maar hier klinkt het gewoon niet lekker, voor mij in ieder geval toch niet.

dan interpreteer ik het juist, en verwoord ik het fout


djeezes :p

Azrael
17 december 2006, 00:38
Nou , zal wel aan mij liggen. Maar ik vind het juist helemaal geweldig! Wil best ruilen met die vent! :D

Picker
17 december 2006, 01:03
Da's Justin King, en deze clip hebben we al eens vaker besproken op dit forum hier. Was er toen ook al niet zo kapot van. Boel spektakel, weinig diepgang, en inderdaad: sloppy groove.

Don Capo
17 december 2006, 13:37
naar Gitaristen

Tho
17 december 2006, 13:44
Ik vind het in iedergeval fantastisch!

Das Schaap
17 december 2006, 14:03
Ik blijf dit mooi vinden, niks mis mee qua ritme of timing. Het is juist lekker vrij juist, genoeg dingen die je erin kan flikken zonder dat het vreemd wordt.

brunodb
17 december 2006, 16:15
schitterend! die gast is niet normaal. voel me niet geroepen om zoiets ooit te kunnen, maar chapeau voor die gast

449
17 december 2006, 21:32
Technish heel knap gespeeld, kan en ook zeker niet nadoen.
Echt mooi kan ik het niet vinden.
Zou dit zeker geen CD lang kunnen aanhoren.
Probleem is een beetje dat het meer het kunstje is en minder een mooie compositie of arrangement.
Het is maar waar je de nadruk op legt.

Pegasus
17 december 2006, 21:34
nou, fout ritme niet (ik werk met ableton live en dan is iets niet snel een fout ritme)

wat hij doet is gewoon een 3/4de maat tussen allemaal 4/4maten gooien, logisch dat dat voor geen reet klinkt
Of als ik hier fout ben, somebody correct


maar dat western-beginnetje kan mij meeeeeeeeeer dan boeien! lekker klankje hoor :)

Het beginnetje vind ik wel erg lijken op het begin van Baila Me van Gipsy Kings.

Ik vind het wel een geinig stukkie.

Picker
19 december 2006, 23:06
Ik vind deze dan beter.

http://www.glumbert.com/media/mckee

Azrael
19 december 2006, 23:16
Ik vind deze dan beter.

http://www.glumbert.com/media/mckee

Zeker gaaf! Erg clean gespeelt is die. Mooie sound , heerlijk legato. Vind hem persoonlijk ook veel beter dan het filmpje van dit topic , maar ook dat filmpje vind ik erg gaaf!
Hoe komt het overgens dat zijn hammerons en pulloffs zo geweldig legato klinken en lang doorklinken? Goede gitaar , goede compressie , goede speler of een combinatie van allemaal?

brunodb
20 december 2006, 12:50
wow man, die dat laatste filmpje is geweldig demotiverend :-)

Azrael
20 december 2006, 13:15
wow man, die dat laatste filmpje is geweldig demotiverend :-)

Demotiverend? Man......ik zou juist gelijk een nieuwe akoustische gitaar met pickup kopen en beginnen te oefenen :D

puntdroad
24 december 2006, 07:41
Ik vind deze dan beter.

http://www.glumbert.com/media/mckee
:o :o :o :o

dit vind ik echt geweldig! Echt supercreatief.