PDA

View Full Version : Gezocht ivm Vox ac30



shredneck
16 december 2006, 17:43
Hallo,

Ik heb een Vox AC30 uit +/- 1963 , de versie met de topboost sectie op de achterzijde, zilveren alnico's etc, algemeen bekend.

Ik heb het idee dat ie niet hard genoeg gaat, onze drummer kom ik bijv niet bovenuit qua volume. ook gaat ie snel oversturen (zelfs zonder topboost en ingeplugd op het normal kanaal)

Het apparaat is op de elco's na helemaal origineel, iemand een idee wat het kan zijn?

.... en bedankt!

Kim Wilson
16 december 2006, 17:55
Een keertje nieuwe eindbuizen? Mag wel een keer, na ruim 40 jaar. :D

jerome
16 december 2006, 18:18
Een keertje nieuwe eindbuizen? Mag wel een keer, na ruim 40 jaar. :D

En ook nieuwe voorbuizen den ik...

Chris Winsemius
16 december 2006, 18:47
Hallo,

Ik heb een Vox AC30 uit +/- 1963 , de versie met de topboost sectie op de achterzijde, zilveren alnico's etc, algemeen bekend.

Ik heb het idee dat ie niet hard genoeg gaat, onze drummer kom ik bijv niet bovenuit qua volume. ook gaat ie snel oversturen (zelfs zonder topboost en ingeplugd op het normal kanaal)

Het apparaat is op de elco's na helemaal origineel, iemand een idee wat het kan zijn?

.... en bedankt!

Hoi shredneck

Zonder 'm te zien/checken:

Wat Kim Wilson en jerome al zeiden; buizen (gelijkricht, eind en pre-amp).

Verdere aandachtspunten: cathodebypass-elko's (weet niet of die stock/oud zijn), eventueel verlopen weerstanden en eventueel lekkende caps (vaak dan krakende regelaars).

Persoonlijk lijkt het me tijd voor 'n bezoekje aan 'n tech, je mag me altijd PB-en.

Don Olivier
16 december 2006, 21:29
Buizen inderdaad, en denk ook Elco's....

Die gelijkrichtigers buis doet het gewoon of niet.

Chris Winsemius
16 december 2006, 21:35
Die gelijkrichtigers buis doet het gewoon of niet.

Niet helemaal, had er laatst 1tje meegemaakt die af en toe begon uit te vallen...

shredneck
17 december 2006, 00:46
Dank voor alle reacties,

De amp heeft inderdaad een check-up nodig, daarvoor ga ik naar acdc-repair in Nieuwegein. ( www.acdcrepair.nl ) Dat is een oud collega van me, wellicht ken jij hem wel Chris?

Bedankt zover iig!

C.

Chris Winsemius
17 december 2006, 11:11
Dank voor alle reacties,

De amp heeft inderdaad een check-up nodig, daarvoor ga ik naar acdc-repair in Nieuwegein. ( www.acdcrepair.nl (http://www.acdcrepair.nl) ) Dat is een oud collega van me, wellicht ken jij hem wel Chris?

Bedankt zover iig!

C.

Ik kende die naam niet, weleens goeie ervaringen over 'n tech in Nijmegen gehoord... ik vermoed dat dat dit bedrijf is.

Succes!

shredneck
17 december 2006, 13:51
Ik kende die naam niet, weleens goeie ervaringen over 'n tech in Nijmegen gehoord... ik vermoed dat dat dit bedrijf is.

Succes!


Hoi Chris,

Nee, dat is niet dezelfde man. De man achter ACDC Repair is Bram de Coqc. Bram heeft o.a. jaren (20 jaar of zo?) gewerkt bij Staffhorst, technische dienst. Hij doet dit soort werk al zijn hele leven, is een vakman met een bijna onmetelijke kennis van zaken. Alle zaken die op zijn website staan heb ik al wel eens gehad, als proefkonijn of gewoon omdat ik ze in mijn rig ingebouwd moest hebben (bijv een schakelbare master in de jcm800 en de ampswitcher).

Ik breng de Vox bij hem, kan dat ding ook weer eens rocken na 41 jaar!

Grts,
C.

tempo3
17 december 2006, 16:56
Ik kende die naam niet, weleens goeie ervaringen over 'n tech in Nijmegen gehoord... ik vermoed dat dat dit bedrijf is.

Succes!Nieuwegein en Nijmegen liggen ook nu niet echt bij elkaar.:D :punk: :punk:

fredv
17 december 2006, 22:25
De eerste keer dat ik hoor dat je met een ac30 niet boven de drummer uit komt :o

shredneck
18 december 2006, 19:54
De eerste keer dat ik hoor dat je met een ac30 niet boven de drummer uit komt :o

Ik verbaasde me daar ook over, ik heb hem namelijk pas. Binnenkort gaat ie naar de tech, ff flink nakijken. Het is een mooie amp in ieder geval en ik kan niet wachten om hem in mijn set-up te gebruiken.

vulvasonic
22 december 2006, 23:23
Ik ken wel een goede tech vlakbij Nijmegen. Heeft ook mijn oude Vox onder handen gehad en ik was daar zeeeeeer tevreden over. Ik wil best z'n nummer voor je opzoeken (raak ik altijd kwijt.....).

Mocht je interesse hebben, PM me dan even, dan kijk ik het voor je na. :)