PDA

View Full Version : Marshall DSL50 en Zelfbouw cab



JeffChefke
16 december 2006, 15:52
Ik ga binnenkort een nieuwe versterker kopen, een DSL50 top en daarbij een 212 speakerkast bouwen, maar aangezien ik beiden nog niet in huis heb had ik hier wat vragen over waar jullie me misschien mee zouden kunnen helpen:

- Ik zie eigenlijk nu pas dat de DSL geen master volume heeft, maar ik zou toch ook wel een beetje goed geluid eruit willen halen als de versterker thuis staat, kan dit met de aparte volume knoppen voor de verschillende kanalen of zou ik een master volume apart in moeten laten bouwen?

- De speakerkast is gebaseerd op een Marshall 1936 cab qua afmetingen maar ik zat nog te twijfelen over hoe ik de top erop zou kunnen zetten omdat die standaard anti slip gevallen mij niet erg betrouwbaar lijken. Daarom zat ik te denken aan één van deze:

http://marshallparts.com/content/estore_details.asp?category=4&product=1203
http://marshallparts.com/content/estore_details.asp?category=4&product=88

welke van de twee zouden jullie zelf gebruiken en zijn die gewoon op de kast te schroeven zonder zaagwerk? Dit omdat ik al bezig ben met het houtwerk.

andoni
16 december 2006, 16:21
- Ik zie eigenlijk nu pas dat de DSL geen master volume heeft, maar ik zou toch ook wel een beetje goed geluid eruit willen halen als de versterker thuis staat, kan dit met de aparte volume knoppen voor de verschillende kanalen of zou ik een master volume apart in moeten laten bouwen?

Euh de DSL heeft wel degelijk een master volume hoor. Zelfs 2, 1 voor het low gain kanaal en 1 voor het high gain kanaal.

Punkrockerke
16 december 2006, 16:42
Die 2e link zijn de voetjes die onderaan je head staan. Een head weegt vrij veel en gaat niet zomaar verschuiven hoor. Lijkt me dus overbodig.
Die plastiekjes van die 1e link werden gebruikt op de Valvestate kasten.

JeffChefke
17 december 2006, 20:45
Euh de DSL heeft wel degelijk een master volume hoor. Zelfs 2, 1 voor het low gain kanaal en 1 voor het high gain kanaal.

Maar als dat allebei master volumes zijn, waarom heeft die DSL combo dan wel een aparte volumeknop voor het OD kanaal én een master terwijl de top dit niet heeft?

Agent_Smith
17 december 2006, 21:28
De DSL50/100 heeft idd geen 'overall'-volume. Beide kanalen hebben een eigen 'master'. Voor mij geen probleem. Bevalt me eigenlijk wel.

Over die plastic marshall parts: wie weet waar die te koop zijn? (liefst regio Rotterdam)

JeffChefke
18 december 2006, 21:22
Over die plastic marshall parts: wie weet waar die te koop zijn? (liefst regio Rotterdam)

Zou ik ook wel willen weten :satisfie:

Ook nog even dit, als ik in de cab 1xV30 (16ohm 60watt) en 1xGreenback (16 ohm 25watt) plaats met een 50watt versterker erop dan gaat alles toch goed als ik ze parallel aansluit en zolang de versterker niet alleen over de Greenback gaat (dmv stereo o.i.d.)? Wilde het even zeker weten :sssh: