PDA

View Full Version : Solo geluid VOX AC30/Fender USA Strat



evertz
16 december 2006, 13:18
Hoi hoi,
Na een lange periode niet meer te hebben 'gepost' ben ik toe aan nieuwe adviezen!
Ik zoek voor mijn set Fender strat-OCD-AC30 (Gmajor op fxloop) nog een goed solo geluid...een beetje een jankend, vet klinkende sound...Tja, ik weet dat het algemeen klinkt, maar misschien zijn er ervaringsdeskundigen vwb Fender/VOX combi.

thanks alvast!

Sven

Daniėl_san
16 december 2006, 17:08
ik denk dat een boost pedaal wel goed zal werken zoals een carl martin hot drive 'n bosst oid.

the feable
16 december 2006, 20:26
Proco RatII lijkt mij de beste optie! Klinkt geweldig op een AC30! Echt een goede combinatie. Sowieso is de Rat een erg krijsend pedaal wat hem naar mijn mening ideaal maakt voor solo geluid. Door met je elementen en je volume op je gitaar je werken kun je hem ook heel smooth laten klinken! Probeer em zeker!

ateng
17 december 2006, 13:22
Ik heb een tijdje terug bij Big One in Zwolle over een Vox AC30 gespeeld met een strat en klonk echt super.De verkoper sloot ff een Barber Direct Drive aan omdat hij zelf wou horen hoe die combinatie is en ik was echt verrast wat voor sound ik kreeg met single coils. Lekker vol en genoeg sustain en als je de volume van de strat terug draait heb je een mooie crunch sound.
Als ik een AC30 zou kopen dan doe ik de Barber Direct Drive er zekers bij.

Tristan
17 december 2006, 14:53
Barber Direct Drive klinkt inderdaad erg goed i.c.m. de Vox, een H.B.E. Big D is ook waanzinnig, een van de vetste pedalen ooit voor leads...

Axelll
17 december 2006, 15:00
Ik zou eigenlijk ook een pedaal om te soleren, ik speel met een Fender strat door het top boost kanaal (dus een boost voor het top boost kanaal). Tips?

Axelll
18 december 2006, 20:25
*Schop* tientekenes

marc_o
18 december 2006, 21:28
ik denk dat een boost pedaal wel goed zal werken zoals een carl martin hot drive 'n bosst oid.

Gaat zeker klinken, ik heb die combi ook op mijn AC-15, en op de AC30 doen de pedalen van carl Martin ook erg hun best trouwens.

strat58
18 december 2006, 23:24
Hoi hoi,
Na een lange periode niet meer te hebben 'gepost' ben ik toe aan nieuwe adviezen!
Ik zoek voor mijn set Fender strat-OCD-AC30 (Gmajor op fxloop) nog een goed solo geluid...een beetje een jankend, vet klinkende sound...Tja, ik weet dat het algemeen klinkt, maar misschien zijn er ervaringsdeskundigen vwb Fender/VOX combi.

thanks alvast!

Sven

Hoi Sven ik zou zeker de MI Audio Chrunch Box en de Blues Pro uitproberen.
De chrunch Box is een beetje MXR Distortion + achtig alleen veel meer gain en duidelijker, de Blues Pro lijkt op de TS9 maar dan zonder midhump en compressie. Zelf gebruik ik de Blues Pro voor de Chrunch Box en dan met niet teveel oversturing klinkt het echt vet.
Peace Strat58

evertz
23 december 2006, 14:48
Hoi allemaal,
ik heb van de week van alles getest....de Vox cooltrons, J&Hyde, redsnapper, diverse Boss-en, en nog diverse anderen waar jullie mij op tipten...
Het pedaal dat echt toegevoegde waarde had in mijn setup (zit o.a. OCD in) was de Crunchbox (MI audio). Lekker direct, vet en “scherpte“ goed regelbaar.
Sparen dus, want dat wordt mijn solo geluid !!!
thanks again!
Sven

Don Olivier
23 december 2006, 22:27
Eh....Japanse Boss SD-1 met AC-30 = klaar ben je

bluesbrother
29 december 2006, 18:24
IK speel zelf op een fender deluxe strat en een vox ac30cc2.
IK heb de ocd gehad en weer verkocht .Leuk open geluid maar zeker niet voor
een solo .Vandaag heb ik van alles getest en een proco solo gekocht.Dit klinkt
zelfs vetter als een tonebone plexitube.IK ben zelf al bijna een jaar continu
aan het switchen en eindelijk geslaagd.De vox ac30 heeft vanzichzelf weinig
gain dus voor een solo moet je een pedaaltje hebben die hi-gain kan geven.
De fulltone OCD dus niet.Het beste advies is zelf testen!
Bluesbrother

Einzeln
29 december 2006, 21:40
IK speel zelf op een fender deluxe strat en een vox ac30cc2.
IK heb de ocd gehad en weer verkocht .Leuk open geluid maar zeker niet voor
een solo .Vandaag heb ik van alles getest en een proco solo gekocht.Dit klinkt
zelfs vetter als een tonebone plexitube.IK ben zelf al bijna een jaar continu
aan het switchen en eindelijk geslaagd.De vox ac30 heeft vanzichzelf weinig
gain dus voor een solo moet je een pedaaltje hebben die hi-gain kan geven.
De fulltone OCD dus niet.Het beste advies is zelf testen!
Bluesbrother

Waar zit de kracht van de proco solo in combinatie met de ac30?

AndyMaes
30 december 2006, 14:49
Hoi Evertz

Ik speel een jaar op mijn Vox ac30 top en fender strat usa en tele usa

Mijn vox zet ik op volgende instellingen
channel top boost, bas en treble helelmaal open, volume op half, en swithc op custom.
De Tone op vox zet'k helemaal af, voor warmere sound.

Ik maak in geen geval gebruik van de effectenloop, dus alles tussen gitaar en versterken.

Voor solo's, gebruik ik, wah, superoverdrive van boss, in combinatie met compressor/sustainer en equilizer, die staan op hun beurt wel in een send /return van noise suppressor (waarvan de decay helemaal openstaat)
De attack van compressor staat vrij laag, en sustain vrij hoog, zodanig dat alles heeel clean blijft, en wanneer je niet speelt alle ruis onmiddellijk wordt onderdrukt.
Mijn genre is wel meer funk en soul gericht, maar ook zeker richting incubus.
Maar kan misschien vreemd klinken, maar clean speel'k op top boost channel van mijn vox :) (en dat is echt clean hoor) Mijn compressor blijft wel eigelek de gehele tijd opstaan, voor sustain ook, wanneer ik switch tussen clean en overdrive/ superoverdrive. T'is mijn ideale setup voor drukke funk te spelen.

Groeten

Negative K3 fan
30 december 2006, 14:56
toen ik nog een ac30 had (een korg reissue) gebruikte ik daarbij een pedaal gemaakt door speeddemon, naar mijn wensen. De boozz fust, een 2-in-1 pedaal met links een fuzz en rechts een boost.

De fuzz was een fuzz face clone met wat kleine aanpassingen en de boost was een Zvex SHO kloon met een bright schakelaar.

In combinatie met een les paul werkte dit pedaal ronduit GEWELDIG!!! Nu is mijn ac30 weg en met de versterker die ik nu het meest gebruik matcht het pedaal compleet niet, met name de fuzz is onbruikbaar...

maar het pedaal hou ik wel, ik heb nog een versterker die voor 90% af is en wat meer vintage gevoiced waar de boozz fust waarschijnlijk prima mee overweg kan en tot die tijd heb ik hem eigenlijk niet nodig, heerlijk om gewoon recht met je gitaar de amp in te gaan.