PDA

View Full Version : Karaoke sound systeem, ook als gitaarversterker?



Punkrocky
16 december 2006, 13:00
Hallo

Ik heb gezien in een winkel dat ze dit; http://media.gamevillage.nl/showthread.php?t=93341
verkochten, ik dacht dat dit wel interressant zou zijn, ik kan het op mijn pc, ps2 aansluiten en ook gitaar spelen, maar ik heb het niet gekocht omdat ik niet zeker ben of dit wel even goed zal werken als een gewone gitaarversterker.
Deze sound system heeft wel 52W RMS, maar gaat dat wel even luid als een gitaarversterker.
Ik ben op zoek om zelf een versterker te kopen, omdat ik nu een versterker gebruik van een famillialid van mij.
Is dit wel een goed ding?

Punkrocky
16 december 2006, 18:15
ik denk dat ik zo'n kareoke ding ga kopen, khoef gewoon goed geluid te hebben voor in men kamer te spelen (is een kleine kamer, heb dus maar weinig wats nodig), en als ie voor gitaarspelen niet meevalt, gebruik ik em om mijn audio installatie nog wat uit te breiden
het kost toch maar 70 euro voor die sound system

armageddon
16 december 2006, 18:19
Trustmaster is rotzooi, net als Trust. Als het een jaar werkt mag je blij zijn.

Punkrocky
16 december 2006, 18:22
lol, ik zit juist te typen met een trust toetsenbord, en te klikken met een trust muis
ik vind het geen rotzooi, kbne er juist heel tevreden van
ik heb ooit iets gekocht van logitec
het zou een goed merk moeten zijn, wel het was na de eerste dag al mis aan het lopen

BLOK182
16 december 2006, 18:26
Qua sound is trust behoorlijke bagger, en als gitaaramp zal het ook weinig klinken. Je kan beter naar een klein gitaarampje kijken a la Roland Microcube of die kleine digitale Vox, heb je echt meer (gitaar)plezier van.

Kim Wilson
16 december 2006, 18:27
Thrustmaster is heel iets anders dan Trust. Trust maakt low-budget computerzooi waar je een beetje geluk mee moet hebben. Thrustmaster is door de regel wel wat degelijker spul. Maar om zo'n computerboxensetje als gitaaramp te gebruiken, zou ik zeker niet doen. Computerspeakers klinken al kut, zelfs met een goeie cd...

Logitech moet normaal gesproken geen problemen geven. Ik heb ook een draadloos setje en bij mij werkt het vlekkeloos.

Punkrocky
16 december 2006, 18:36
het is niet echt een computerboxsetje, maar een kareoke ding dat je kan aansluiten op pc, ps2, xbox, gamecube, tv, ....., waarop ook een gitaar kan worden aangesloten, omdat er een speciale gitaar pre-amp in zit
dus volgens mij kan het wel goed werken als versterkertje voor mijn gitaar
en ik heb een effects-proccessor voor het veranderen van mijn geluid

Kim Wilson
16 december 2006, 18:40
Dan is het wat anders. Ik geloof alleen nooit dat het een normale amp bij zal houden qua volume. Bij die 52 watt zit ook die subwoofer ingerekend. En je satellietjes zijn nogal klein. Daarmee haal je het niet tegen een 1x12" combo...

Punkrocky
16 december 2006, 18:59
tis toch maar om op mijn kamer te oefenen, dus dan zou dat wel genoeg geluid moeten geven
ik dacht dat de wooffer 20 wat rms was
en de rest is verdeeld over de kleine satelietjes

Squier4ever
16 december 2006, 20:24
fout: het is een 2.1 speakerset (voor je pc) waarop je evt ook karaoke kan doen, is heel iets anders...

Punkrocky
16 december 2006, 20:33
jij hebt em niet zien staan in de winkel he, ik wel, en er stond op de doos iets van: "er kan op de tweede microfooningang ook een gitaar aangesloten worden, dankzij de gitaar pre-amp ...

sinneD
16 december 2006, 20:40
jij hebt em niet zien staan in de winkel he, ik wel, en er stond op de doos iets van: "er kan op de tweede microfooningang ook een gitaar aangesloten worden, dankzij de gitaar pre-amp ...

ben je nou opzoek naar advies??
of wil je dat ding gewoon kopen??

begin beetje te twijfelen wat je bedoeling nou precies is eerlijk gezegd

Punkrocky
16 december 2006, 20:42
eigenlijk was de bedoeling gewoon om te weten of die 52 wat rms even luid zou zijn als een 50 wat gitaarversterker

Vonk
16 december 2006, 21:33
Dat valt eigenlijk niet te vergelijken. 50W buizen is niet hetzelfde als 50W transistor. En stereo-speakers zijn niet hetzelfde als gitaarspeakers. Het formaat van de speakers speelt ook mee. En zo kan een kenner waarschijnlijk nog wel even doorgaan.
In een kamer zijn beide systemen al te hard voor je oren, dus voluit kunnen ze toch niet gaan. Ik denk trouwens dat een gitaaramp- en speaker harder gaan.

Persoonlijk zou ik een klein ampje bouwen van runoffgroove, simpel en goedkoop, en die tussen gitaar en stereotoren hangen. Je krijgt geen perfect geluid, maar dat krijg je met apparatuur onder de 300 euro toch niet...

Punkrocky
22 december 2006, 17:44
zo ik heb de sound system gekocht, en hij werkt als de gitaarversterker van mijn neef, ik kan de treble en bass instellen en de gain hiervan, en het volume van de gitaar pre-amp en het master volume, ik kan er voor zorgen dat er zelfs distorition op mijn geluid zit, dus ie werkt gelijk ik wou, en is luid genoeg, ie gaat even luid als een 20 wat gitaar versterker.
Dus het is niet zo slecht als het lijkt.

ColourofFire
24 december 2006, 00:46
Je zal er vast wel gitaar door kunnen spelen, maar ik vraag me af of het ook een geluid geeft waar je ook tevreden mee bent als je niet bezopen in een computer regels loopt na te bleren met je vrienden.


Maarja als jij er blij mee bent, gefeliciteerd :)