PDA

View Full Version : Probleem met wiring (Aarding?)



Renoud
16 december 2006, 11:54
Ik ben gisteravond bezig geweest om het volgende schemaatje te solderen:
http://www.seymourduncan.com/support/schematics/schematicspdf/2h_1v_1t_3w.pdf

Ik heb 2 dingen niet kunnen doen:
- Het draadje vanaf de 3 way switch naar de volume solder (aarding). Ik heb een USA three way switch, en weet niet niet waar ik dat draadje op mn switch moet solderen.
http://www.gtrheaven.com/accessories/140025_0.jpg

- De ground wire vanaf de brug. Ik heb namelijk geen groundwire lopen vanaf de brug? volgens mij zat dit er ook niet bij de vorige elementen. Is er een andere manier?

Nu heb ik echt een keiharde brom, die verdwijnt zodra ik een willekeurig schroefje aanraak op mijn gitaar. Lijkt me dus de aarding? Ik hoor heeeel zacht de snaren op de achtergrond, als ik de tone verander word de brom wat bedrukt, zelfde geldt voor volume.

Ik heb USA allparts onderdelen: 500k volume, pots, en 3 way switch.

Anybody?

Renoud
16 december 2006, 12:21
Ho, kan iemand dit topic verplaatsen naar zelfbouw?

peppie
16 december 2006, 12:31
je bridge ground wire ... tja .. wat voor gitaar heb je?

Als je een tremelo gitaar hebt kan je em gewoon ergens op een plaatje (iets metaals) solderen bij je tremmelo veren want dat staat in verbinding met je snaren wat ik alleen niet snap is dat je oude pups ook niet bromde omdat je geen snaar aarde draad hebt.

piezo
16 december 2006, 12:39
Het aardedraadje moet aan de rechtse aansluiting op de foto. De "hot" draden van de elementen op de buitenste 2 van de 4 aansluitingen links. De binnenste 2 aansluitingen links een beetje samenbuigen en daaraan de hot ader naar je volumepot solderen.

Renoud
16 december 2006, 12:45
Het aardedraadje moet aan de rechtse aansluiting op de foto. De "hot" draden van de elementen op de buitenste 2 van de 4 aansluitingen links. De binnenste 2 aansluitingen links een beetje samenbuigen en daaraan de hot ader naar je volumepot solderen.

Meen je? :D


Dank! ik ga gelijk proberen haha.. hadden ze wel even mogen zeggen toen ik hem kocht, vroeg of hert exact dezelfde was :P

sickpunk
16 december 2006, 12:47
gewoon een willekeurige tip....
pak er voor de gein is een multimeter bij! ben je er zo achter wat waar vast moet...