PDA

View Full Version : Incubus in de HMH



new deep
15 december 2006, 23:54
Incubus 16 maart in de HMH.

Hun nieuwe album "Light Grenades" vind ik beter dan de vorige "A crow left for the murder".
Ik kan me echter niet aan de indruk onttrekken dat het vertrek van bassist Dirk Lance wel een enorme aderlating voor Incubus is geweest.
Sinds de voormalig gitarist van The Roots als bassist met zijn plectrum meeharkt bij Incubus is het toch een slagje minder funky naar mijn smaak.

Verder zijn ze met gitarist Einziger's keuze voor Vox versterkers en jazzmasters toch wel aardig anders gaan klinken (en minder naar mijn idee) dan ten tijde van hun meesterwerk "Make yourself" waar zijn PRS hollowbody en Mesa Dual Rectifiers nog in de gratie waren.
Men lijkt overigens meer het pad van bands als Coldplay en Keane te hebben gekozen, getuige bijv het nummer "Dig" van hun laatste album.

Maar...toch ga ik weer naar Incubus, ze zijn wel gruiziger gaan klinken en meer britpop geworden maar het blijven super muzikanten..(met uitzondering voor de nieuwe bassist :) )

Wat vinden jullie van het nieuwe album..en de aanstaande tour?

DREAMMACHINE
16 december 2006, 10:29
lekkere luisterplaat en voldoet wel aan mijn persoonlijke ontwikkeling door de jaren heen, kan dit nu wel apprecieren. Dat was een paar jaar terug tijdens science etc. wel anders, toen vond ik die platen gewoon erg ok.

zal er zeker bij zijn in de hmh ( heb al kaarten dus...)


....iig is het volgens mij nog niet uitverkocht...

AndyMaes
18 december 2006, 18:46
Heb je de live dvd van incubus "live at red rocks" trouwens al eens gezien??
Ik vind incubus van niveau een pak hoger, dan ten tijde van science.
Ok deze bassist freaked en slapped een heel stuk minder, maar qua sound vind'k hem dus stukken bovenuit hun vorige bassist steken(verwijs hiervoor naar de live dvd!!!)

new deep
18 december 2006, 19:29
Ja vind dus juist de huidige bassist qua sound er een beetje uitvalt en verder in timing, feeling en nootkeuze een stukje minder is.
Maar die laatste dvd is wel ok inderdaad, ken je de dvd 'Incubus volume 2' en dan de acoustic set.