PDA

View Full Version : Nieuwe aanwinst: SE 2200 microfoon !!



marc_olly
15 december 2006, 23:41
Helemaal blij, want ik heb vanmiddag een nieuwe micro gekocht.

Ik had al een AKG C1000, maar deze is zoveel mooier en ook beter geschikt voor close/near mic-ing. De AKG is eigenlijk beter om op een afstand te gebruiken, als overhead of roommic. Maar de SE is echt super, en samen is het al helemaal te gek. Zowel voor klassiek als western gitaar is hij super.

Ook op vrouwelijk vocalen doet hij het goed, mannelijk ook wel maar niet bijzonder. Ik heb veel mics geprobeerd, maar deze stak er echt bovenuit. De rode's, AKG perceptions en C3000 waren toch beduidend minder. Pas wanneer ik in de prijsrange van 1000+ euro kwam, was er een duidelijk verschil. Maar ik heb nu geen geld (en eigenlijk ook geen rechtvaardiging...) voor een Neumann... Behringers (B1/B3 volgens mij) vond ik helemaal ruk. Geen behringer-basher hier want mijn mengtafel van behringer bevalt me prima, maar mics is niet mijn ding.

Zal binnenkort wel even wat posten, maar voor dit bedrag (230) was dit voor mij de beste koop. In alle gebieden goed aanwezig. Ietwat veel laag-mid, maar dat is prima weg te draaien. De rode's waren wat neuzig en misten wat " directheid" in het midden. De AKG waren eigenlijk allemaal wel goed, maar wat karakterloos.

Kortom, fijn ding en goed inzetbaar !

Zal binnenkort wel wat clipjes posten.

Greetz !

amon
18 december 2006, 15:43
Mooi man,
ik ken hem, maar vind (zoals bij veel andere SE mics) hem wat te veel hoog hebben. Iets dat voor zang misschien niet verkeerd is, maar voor gitaar ofzo toch niet echt prettig.
Veel plezier ermee!

marc_olly
18 december 2006, 16:08
Klopt, maar het is wel controleerbaar.

En het laag is echt helder, duidelijk, dus geen gerommel.
Het hoog laat zich makkelijk corrigeren, in tegenstelling tot bijvoorbeeld de Rode microfoons, die erg boomy waren in het middengebied. Dat vond ik wat lastiger te corrigeren, zonder 'aanwezigheid' van het signaal in de mix aan te tasten.

Ik hoop binnenkort wat clips te kunnen posten.