PDA

View Full Version : vs265 buisen



stevie_vp
15 december 2006, 18:16
hey gasten.. de andere gitarist in mijn band heeft een marschall vs265
en die maakt nogal wat bijgeluiden dus hij wil er een nieuwe buis indoen...
12ax7.. (preamp buisje) er zit nu volgens mij sovtek in.. maar hij wil ff kijken hoe andere merken buisen klinken..... welke merken zouden jullie aanbeveln om is te proberen? greets!

Chris Winsemius
15 december 2006, 18:28
hey gasten.. de andere gitarist in mijn band heeft een marschall vs265
en die maakt nogal wat bijgeluiden dus hij wil er een nieuwe buis indoen...
12ax7.. (preamp buisje) er zit nu volgens mij sovtek in.. maar hij wil ff kijken hoe andere merken buisen klinken..... welke merken zouden jullie aanbeveln om is te proberen? greets!

Misschien is de huidige buis wel microfonisch.

Betaalbare moderne buizen:

JJ vrij warm
EH iets transparanter, vaak zeer ok voor metal
C zeer transparant

AART
15 december 2006, 18:29
bij dat ding maakt het niet veel uit voor de klank, ik zou er gewoon de meest betrouwbare in gooien, dus iets als EH of Svetlana, dat gaat volgens mij lekker lang mee.

stevie_vp
15 december 2006, 18:35
Misschien is de huidige buis wel microfonisch.

Betaalbare moderne buizen:

JJ vrij warm
EH iets transparanter, vaak zeer ok voor metal
C zeer transparant


Ok.. tja ik dnek dat jj dan een aardige optie is...hij heeft echt een warme blues crunch nodig.. namelijk :)

Maar kan iemand mij uitleggen wat microfonisch is? thanx

AART
15 december 2006, 19:12
Ok.. tja ik dnek dat jj dan een aardige optie is...hij heeft echt een warme blues crunch nodig.. namelijk :)

Maar kan iemand mij uitleggen wat microfonisch is? thanx


Die buis kleurt niet zoveel in de valvestate he, je maakt er niet ineens een warme bluesamp van met een ander buisje.
Dat lukt bij een volbuizenamp al niet, lat staan een valvestate..

Chris Winsemius
15 december 2006, 20:05
Ok.. tja ik dnek dat jj dan een aardige optie is...hij heeft echt een warme blues crunch nodig.. namelijk :)

Maar kan iemand mij uitleggen wat microfonisch is? thanx

De invloed van die buis is iets meer dan subtiel maar niet zo dat je van metal naar blues gaat qua gain/overdrive. Mocht je wat minder gain willen hebben dan zou je 'n NOS (New Old Stock, nieuwe buis uit oude voorraad) 5751 kunnen proberen maar die worden steeds duurder en lijken eerder 'n optie bij wat duurdere versterkers qua prijs (rond de 35 euro op dit moment).

Microfonisch houdt in dat er iets niet helemaal goed vastzit in een buis, je hoort dan gerammel. In combo-versterkers vaak eerder hoorbaar dan in tops. Ook eerder waarneembaar bij hogere gain.

stevie_vp
16 december 2006, 02:05
ja.. het zal inderdaad barweinig uitmaken qua geluid maar als ik dan toch
moet kiezen neem ik die jj wel... t gaat erom dat er een verse buis inkomt :)