PDA

View Full Version : Akoestisch of Elektrisch?



koen90
15 december 2006, 18:00
Hallo,
Ik zit met een probleem. Ik speel nu al een tijdje (2 maanden) op een akoestisch gitaartje, alleen nu is bij deze de hals kapot. Ik heb het geld om een nieuwe te kopen, maar nu vind ik het moeilijk om te kiezen tussen de akoestische te laten maken en een elektrische te kopen, of gewoon een nieuwe akoestische te kopen. Wat raden jullie aan? Ik heb wel gehoord dat het misschien slimmer is om het eerst goed op akoestisch te kunnen, en daarna gaat het elektrisch vanzelf. maar ja, elektrisch lijkt me echt stoer om te kunnen. :rockon:
Ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen,
Groeten Koen (16 jr.)

FruscianteFan
15 december 2006, 18:12
Zo te horen heb je meer zin in elektrisch, dus dat is wat ik je aanraad :)

Gitarezzo
15 december 2006, 18:19
Zo te horen heb je meer zin in elektrisch, dus dat is wat ik je aanraad :)

absoluut

als je liever op een elektrische wilt gaan spelen moet je er gewoon één kopen, heb je veel meer plezier in het spelen ;)

Reb
15 december 2006, 18:50
Hallo,
Ik zit met een probleem. Ik speel nu al een tijdje (2 maanden) op een akoestisch gitaartje, alleen nu is bij deze de hals kapot. Ik heb het geld om een nieuwe te kopen, maar nu vind ik het moeilijk om te kiezen tussen de akoestische te laten maken en een elektrische te kopen, of gewoon een nieuwe akoestische te kopen. Wat raden jullie aan? Ik heb wel gehoord dat het misschien slimmer is om het eerst goed op akoestisch te kunnen, en daarna gaat het elektrisch vanzelf. maar ja, elektrisch lijkt me echt stoer om te kunnen. :rockon:
Ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen,
Groeten Koen (16 jr.)

Is je akoestische gitaar een goedkoop ding? Het is natuurlijk de vraag of het de moeite is om hem te laten maken (kosten reperatie vs kosten nieuwe gitaar). Met een elektrische kan je inderdaad meer. Ik heb zelf ook een tijd geleden een nieuwe akoestische gekocht. Zelfde week nog terug gebracht en geruild voor een elektrische gitaar. ;)

koen90
16 december 2006, 11:55
mijn akoestische gitaar is zeker een goedkoop ding:P, ik denk dat ik even ga vragen wat het kost om hem te reparen. Als dit veel te duur is koop ik denk ik een elektrische. Bedankt voor jullie reacties!
Koen