PDA

View Full Version : Elektrisch of Akoestisch?



koen90
15 december 2006, 17:58
Hallo,
Ik zit met een probleem. Ik speel nu al een tijdje (2 maanden) op een akoestisch gitaartje, alleen nu is bij deze de hals kapot. Ik heb het geld om een nieuwe te kopen, maar nu vind ik het moeilijk om te kiezen tussen de akoestische te laten maken en een elektrische te kopen, of gewoon een nieuwe akoestische te kopen. Wat raden jullie aan? Ik heb wel gehoord dat het misschien slimmer is om het eerst goed op akoestisch te kunnen, en daarna gaat het elektrisch vanzelf. maar ja, elektrisch lijkt me echt stoer om te kunnen. :rockon:
Ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen,
Groeten Koen (16 jr.)

Gitaristje 18
15 december 2006, 18:20
Nou ja zoals je zelf al zei heb je meerdere oplossingen.
Je kan je hals repareren. Is de gitaar dat wel waard?
Je kan een nieuwe akoestische gitaar kopen, dan kan je een betere kopen of een ander type akoestische gitaar. Staalsnaar ipv nylon of andersom.
En een elektrische kopen is ook erg leuk.
Over dat van dat je alseerst akoestisch moet leren spelen en dan elektrisch is omdat akoestisch spelen zwaarder is dan elektrisch. Dus als je akoestisch kan spelen, kan je ook elektrisch spelen. Nou ik zelf ben begonnen met elektrisch omdat dat echt helemaal mijn ding is en daarnaast doe ik staalsnaar akoestisch. En dat gaat mij beide prima af. Ik speel voornamelijk elektrisch.
En waar het uiteindelijk om gaat is dat je het leuk vind en niet wat beter is. Dus als jij ontdekt dat jij elektrisch gitaar spelen fantastisch vind, dan moet je dat gewoon doen en je niet laten beperken doordat sommige mensen zeggen dat het met akoestisch leren beter is.