PDA

View Full Version : Elektrisch of Akoestisch?



koen90
15 december 2006, 17:58
Hallo,
Ik zit met een probleem. Ik speel nu al een tijdje (2 maanden) op een akoestisch gitaartje, alleen nu is bij deze de hals kapot. Ik heb het geld om een nieuwe te kopen, maar nu vind ik het moeilijk om te kiezen tussen de akoestische te laten maken en een elektrische te kopen, of gewoon een nieuwe akoestische te kopen. Wat raden jullie aan? Ik heb wel gehoord dat het misschien slimmer is om het eerst goed op akoestisch te kunnen, en daarna gaat het elektrisch vanzelf. maar ja, elektrisch lijkt me echt stoer om te kunnen. :rockon:
Ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen,
Groeten Koen (16 jr.)

Gitaristje 18
15 december 2006, 18:20
Nou ja zoals je zelf al zei heb je meerdere oplossingen.
Je kan je hals repareren. Is de gitaar dat wel waard?
Je kan een nieuwe akoestische gitaar kopen, dan kan je een betere kopen of een ander type akoestische gitaar. Staalsnaar ipv nylon of andersom.
En een elektrische kopen is ook erg leuk.
Over dat van dat je alseerst akoestisch moet leren spelen en dan elektrisch is omdat akoestisch spelen zwaarder is dan elektrisch. Dus als je akoestisch kan spelen, kan je ook elektrisch spelen. Nou ik zelf ben begonnen met elektrisch omdat dat echt helemaal mijn ding is en daarnaast doe ik staalsnaar akoestisch. En dat gaat mij beide prima af. Ik speel voornamelijk elektrisch.
En waar het uiteindelijk om gaat is dat je het leuk vind en niet wat beter is. Dus als jij ontdekt dat jij elektrisch gitaar spelen fantastisch vind, dan moet je dat gewoon doen en je niet laten beperken doordat sommige mensen zeggen dat het met akoestisch leren beter is.
Daarnaast is elektrisch gitaar spelen wel anders als je met distortion speelt(dat scheur geluid), want dan kan je palm muten, met je rechter hand met de palm de snaren afdempen en dan powerchords aanslaan. Dat doen ze heel vaak bij rock muziek enzo. En je hebt met een elektrische gitaar veel meer sustain. Dan blijft de toon langer en je kan er meer mee doen, zoals hammer ons en pull offs. Das altijd erg leuk om mee te pielen enzovoort.
Maar goed na dit blabla verhaal moet je uiteindelijk zelf kiezen. Als elektrisch spelen je ontzettend gaaf lijkt, nou dan zou ik zeggen, koop er een en ga lekker aan de slag;-). In het onderdeel elektrische gitaren staat ook een topic over iemand die een elektrische gitaar wilt kopen binnen een bepaald budget. Daar heb je ook wel handige tips voor als je een elektrische gitaar wilt gaan kopen.

koen90
16 december 2006, 11:53
Hardstikke bedankt voor je reactie, ik denk dat ik even ga vragen hoeveel het gaat kosten om hem te reparen, en als dat te duur is koop ik een elektrische
Koen