PDA

View Full Version : Les op electrische gitaar of akoestisch



koopen
15 december 2006, 14:31
All,
Mijn zoon zit twee jaar op gitaarles en kan al een aardig deuntje spelen. Nu hebben we hem voor sinterklaas een electrisch gitaar geven. Helemaal enthousiast is hij en wil graag spelen..... Echter alleen op de electrische en niet meer op de akoestische. Maakt dat nou uit? Ik kan me namelijk voorstellen dat de vingerzetting belangrijker is op een akoestische en dat zijn techniek daardoor beter wordt.
Graag jullie mening.
Ciao,
Norbert

Kim Wilson
15 december 2006, 14:34
Vingerzetting kun je ook leren op een elektrische. Ik zou me er niet te druk over maken. Als hij veel plezier heeft in spelen op de elektrische, is dat beter voor zijn ontwikkeling dan wanneer hij gedwongen op de akoestische moet spelen.

peppie
15 december 2006, 14:51
het schijnt wel een feit te zjin dat door dat een akoestische (stalen snaren) zwaarder speelt hij iets meer kracht (lees: accurater) leert spelen SCHIJNT.

ik ben op electrische gitaar begonnen en heb nergens last van

laat hem voornamelijk electrisch spelen? en af en toe de akoestische?

ja toch

Danny Drug
15 december 2006, 15:19
All,
Mijn zoon zit twee jaar op gitaarles en kan al een aardig deuntje spelen. Nu hebben we hem voor sinterklaas een electrisch gitaar geven. Helemaal enthousiast is hij en wil graag spelen..... Echter alleen op de electrische en niet meer op de akoestische. Maakt dat nou uit? Ik kan me namelijk voorstellen dat de vingerzetting belangrijker is op een akoestische en dat zijn techniek daardoor beter wordt.
Graag jullie mening.
Ciao,
Norbert

hartstikke leuk dat op een akoestische misschien ze techniek beter word.. maar de lol is er dan wel af voor hem als hij gedwongen moet spelen

Dreamer
15 december 2006, 17:45
k heb ook al horen zeggen dat het beter voor je techniek is om akoustisch te spelen (nylon snaren mag ook hoor ;-) )

ikzelf merk ook toch wel dat het voor mij makkelijker is om een nieuw stuk te spelen dan een vriend van mij die gewoon elektrisch is begonnen (ik zit nu 7e jaar muziekschool en is perfect te combineren :) )

misschien omdat ik beter kan spelen? :satisfie: :cooler:
maar de motivatie is het belangrijkste punt.
Met genoeg motivatie maakt het allemaal niet zoveel uit

marter544
15 december 2006, 17:53
Als hij elektrisch wil, gewoon elektrisch lessen. Het zijn 2 compleet verschillende dingen, en als hij elektrisch gewoon leuker vind? Ik ben elektrisch begonnen, en het gaat me prima af..