PDA

View Full Version : Ploffende Marshall...



Fender75
15 december 2006, 14:00
Ik weet niet of iemand weet wat hier het probleem is, maar mijn Marshall VS100 ploft hard zodra ik hem uitzet, een soort luide knal. De ene keer harder als de andere....Waar kan dit aan liggen?

Alvast bedankt!!!!

GuitarMaster
15 december 2006, 14:13
Staat het volume nog opengedraaid soms?

Rormo
15 december 2006, 16:45
volume idd dichtdraaien voor je hem uitzet. En probeer hem eens eerst op standby te zetten en dan uit, of andersom.

Herman
15 december 2006, 16:56
Hmmm, nou weet ik dat t n heel andere marshall is, maar dat deed mijn Marshall MG15CD ook...volgens mij schijnt het normaal te zijn, maar verder heeft hij nooit kuren gehad ofzo.

E-J
15 december 2006, 17:10
Ik weet dat ik vroeger bij een Marshall Valvestate (VS265) hetzelfde had... volume dichtdraaien voordat je hem uitzet helpt inderdaad. Die plof kan geen kwaad, ik heb een jaar dat gehad en hij klonk er niet minder om uiteindelijk ;)

Baker
15 december 2006, 17:14
volume idd dichtdraaien voor je hem uitzet. En probeer hem eens eerst op standby te zetten en dan uit, of andersom.

die vs100 heeft geen standby

-helpt het als je idd het volume dichtdraait?

hanzeman
15 december 2006, 18:06
Volume dicht helpt waarschijnlijk niet, althans niet bij mij. Wat helpt is een 'loze' jack in de headphone uit. Wel beetje omslachtig maar gegarandeerd geen plof. vraag me ook altijd af of die knal zo hard is dat het slecht zou zijn voor de speaker.

andoni
15 december 2006, 18:08
Volumepot van je gitaar op 0 draaien, en eventueel je gitaar uitpluggen, voor je hem uitzet kan ook helpen.

LCH
15 december 2006, 18:59
Dat zijn idd van dat soort standaard-dingetjes waar ik me niet al te veel zorgen om zou maken. In de oefenruimte staat één of andere Fender. Als je dat ding uitzet maakt 'ie een geluid alsof je met een rubberen zool over een gladde vloer sleept. :)

Ook wel eens gehad dat een ouwe Marshall tijdens het spelen klonk als een WC die doorspoelde, maar dan is er meestal wel iets meer aan de hand (was i.c. ook zo. :P)

hendrix2
15 december 2006, 22:39
Ik heb al een aantal marshall combootjes gehad (valvestates, mg's, solidstates) en dat plofje (of soms echt wel PLOF) heb ik bij bijna al m'n marshall's al gehad. Bij de 5150 is het héél extreem, bij de MG serie juist veel minder, de valvestates zitten er wat tussen in.
Kan geen kwaad volgens mij. Ik ben er wel nog niet uit waarom het gebeurd, want soms is het niet en soms wel...

Punkrocky
16 december 2006, 15:00
bij mijn audio installatie is dat ook zo, die plof, bij mij is dat door de versterker uit te zetten, zonder het volumer op 0 te zetten, als ik het wel doe, het volume op 0 zetten, doet ie het bijna niet meer. Maarja, een audioinstallatie is niet hetzelfde als een gitaar versterker.

Joey Handsome
16 december 2006, 15:36
M'n twin doet dat ook altijd. Soms wat harder, soms wat zachter. Stand van het volume heeft er geen invloed op. Zou me er niet echt druk om maken.

Fender75
16 december 2006, 19:20
Bedankt voor alle reacties! Inderdaad, het volume uitzetten helpt niet , ik zal die loze jack voor de koptelefoon in ieder geval eens proberen. Ben in ieder geval blij dat het niks kwalijks is....Thanx! :rockon:

jerome
17 december 2006, 20:08
Staat je amp soms op een stopcontact zonder randaarde?
Dan kan je nl ook wel eens rare ploffen krijgen als je m uitzet...

Fender75
18 december 2006, 14:25
Nee, is gewoon een stopcontact met randaarde. Hij doet het al een tijdje hoor, maar ik vroeg me af of het toch op den duur niet schadelijk is!

jacky
18 december 2006, 15:10
Is gewoon een schakel vonk van je switch soms helpt een condensatortje over de switch