PDA

View Full Version : linkshandige brug



oaf
14 december 2006, 22:55
beste mensen,
ik ben op zoek naar een links handige brug. dit is best moeilijk te vinden. tenminsten, ik wil een vintage style met drie zadels.
in hoevere is het mogelijk om een rechtshandige te gebruiken? de pickup is daardoor gedraaid...
ik zelf zou echt niet weten wat het efect zou hebben op het geluid..?

dus als mensen tips hebben, grAAg

dank je
oaf

DarknessAwaits
14 december 2006, 23:05
Voor welke gitaar wil je eigenlijk een brug? Ik neem aan een Fender, maar is het dan een strat of een tele? Waarschijnlijk doel je op een tele, vanwege dat pickup gebeuren...

Is het voor een zelfbouw of wil je een bestaande brug vervangen? En waarom persé 3 zadels?

Enige zinnige wat ik wel kan zeggen is dat wanneer je pickup andersom scheef staat dat zorgt voor meer hoog/minder bas bij de lage snaren en meer bas/minder hoog bij de hogere snaren.

oaf
14 december 2006, 23:11
ja sorry ik vergeet helemaal te zeggen waar het over gaat...

een zelfbouw tele, waarom 3 zadels omdat ik het mooi vind, 6 mag ook. maar niet die nieuwe zadels. die kan ik namelijk wel linkshandig vinden. van Gotoh..

ik snap wat je bedoeld met het geluid, toch zal ik op zoek moeten gaan voor een linkshandige, want volgens mij verlies je het 'tele' geluid dan...

bedankt
oaf

Gearjunkie
14 december 2006, 23:19
3 zadels... vintage is inderdaad mooi, maar de intonatie is altijd behelpen...

Kan je niet die Gotoh kopen en een setje vintage zadels hierop schroeven?

oaf
14 december 2006, 23:26
DAT IS EEN GOEIE!!!
ik ga gelijk kijken of het wat is!!
thanks
oaf

G.G.
15 december 2006, 06:36
3 zadels... vintage is inderdaad mooi, maar de intonatie is altijd behelpen...

Kan je niet die Gotoh kopen en een setje vintage zadels hierop schroeven?

Gat niet. Vintage heeft 3 gaatjes die precies tussen de 6 van de gotoh in zitten.

oaf
15 december 2006, 09:59
precies, ik heb het ook gezien...
toch bedankt :)
oaf

Johannes
15 december 2006, 10:44
[url=]http://www.chrisguitars.com/par-telebridges.jpg (]http://www.chrisguitars.com/parts.html[/url)

oaf
15 december 2006, 19:18
dat is zeker de goede!!
ik ben alleen nu bezig met sjak zwier die heeft ook veel linkshandig spul..
toch bedankt!
oaf