PDA

View Full Version : Pick-ups voor fluitende lead sound en vette distortion



Barret Wallace
20 december 2002, 20:18
Ik ben van plan binnenkort nieuwe elementen in men charvel te zetten.. ik wil voor de neck pick up een zingende fluitende lead sound en voor de brug een pickup voor vette distortion (metal), Welke pickups raden jullie me aan? Men configuratie is H-S-S

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Barret Wallace op 2002-12-20 20:20 ]</font>

dungekste
20 december 2002, 20:24
In de brug in ieder geval een EMG 81 voor metal.

signsofzodiac
20 december 2002, 20:33
DiMarzio Evolutions brug en nek. Precies wat je beschrijft!

Anders Destium
20 december 2002, 20:50
TONE ZONES!!!!!!!!!!!!!!!!!

Oh nee, een Tone zone en 1 a 2 hotrails dan maar door de H-S-S. Of een SD Invader en 2 hotrails

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Anders Destium op 2002-12-20 20:53 ]</font>

Jay Cal
20 december 2002, 21:00
Bill Lawrence 500XL in de brugpositie voor die "serious Dimebag sound". Enne voor die 73 Euro die je brugbucker dan kost hou je nog genoeg centjes over voor 2 leuke singles.

Greetz!

Barret Wallace
20 december 2002, 21:31
ik zit te denken aan een evolution of tone zone in de brug, wat zijn de verschillen in sound>? of andere verschillen zijn ook welkom :wink:

Barret Wallace
20 december 2002, 21:32
Op 2002-12-20 21:00, schreef Jay Cal:
Bill Lawrence 500XL in de brugpositie voor die "serious Dimebag sound". Enne voor die 73 Euro die je brugbucker dan kost hou je nog genoeg centjes over voor 2 leuke singles.

Greetz!


Is er ergens een sound sample te vinden van deze hum? bvd

Anders Destium
21 december 2002, 00:14
Voor de échte Dimebag sound moet je toch echt de Dimebucker hebben, als het goed is staan de eigenschappen van SD elementen op de site. Voor over-the-top werk: Livewires :grin:

Jay Cal
21 december 2002, 07:08
Anders; De Dimebucker is een exacte kopie van de BL 500XL (de enige reden dat Dime nu SD speelt is vanwege een endorsement). Alleen op het laatste album van Pantera kan je die SD Dimebucker horen. Op alle oude platen hoor je de 500XL van Bill Lawrence.

En zeg nou zelf, die oude sound van Dimebag is wel erg goed.

Greetz,

Lacrymosa
21 december 2002, 09:59
De Dimebucker is idd precies het zelfde als een L500XL van Bill Lawrence

Je kan ook voor een Evolution gaan die schreeuwen idd wel goed, ik vin ze alleen iets wat iel
en een tone zone vin ik iets TE boomerig

CheerS!!

gerrekat
21 december 2002, 11:27
HAHAHA, ik heb in al mijn gitaren een L 500 XL zitten (ook allemaal oude DEANS net als dimebag) ik hoef geen andere elementen meer.

Bij Musik-produktiv kun je ze geloof ik kopen, maar pas op dat je geen stew macs krijgt dat zijn hele slechte imitaties!

Ook de SD's zijn minder en nog een heel stuk duurder ook!

Ik ben niet echt een onwijze Pantera fan (kan het zeker wel waarderen) maar ben wel fan van het gitaargeluid van Dime, heb ook een furman EQ en een Randall Cyclone top staan, kom je redelijk dicht in de buurt, maar ach nooit helemaal!

de Seymour duncan Invader is ook een goede keus net als de Dimarzio X2n, maar da heb ik het hir wel ook echte scheur elementen, daar is echt niets subtiels aan hoor!

daar komt geen enkele andere humbucker mee met de bovengenoemde elementen, qua output zijn dat de "hotste" die er op de markt zijn.

Oh ja je hebt de EMG's ik heb ook een 81 in mijn Gibson V zitten, wel aardig, maar vind ze te "braaf".

Anders Destium
21 december 2002, 12:29
Ah, weer wat geleerd (over de Dimebag sound :smile: ) .

Over de Tonezone: als je niet schoon kan spelen is dit NIET het element dat je zoekt. Verder retestrak en hoge output, maar niet zo vol als sommige anderen. Voor wat ik speel is het ideaal, ik ben niet zo'n nu-metal boer :wink:

Negative K3 fan
21 december 2002, 12:30
Bill lawrence maakt hele goede elementen, je hebt alleen neit zoveel keus als bij seymour duncan. Op de site van seymour duncan staan trrouwens heel veel soundclips.

signsofzodiac
21 december 2002, 12:35
Evolutions zijn heel erg duidelijk, high output. Genoeg mid voor een goeie definitie. Goed hoog en strak laag voor een te gekke rock en metal-sound. In de nek-positie is ie te gek voor "viool"-achtige leadsounds. Heel veel mid en erg warm als je het wil.

Barret Wallace
21 december 2002, 12:38
ik denk aan een evolution of tone zone in de brug maar welke singles hebben een goed fluitende lead sound?

just for the record: ik haat nu-metal :wink:

Anders Destium
21 december 2002, 12:48
Can you say hotrail?

Anders moet je even naar Dijkman en de Sl-3 uitproberen :smile:

Barret Wallace
21 december 2002, 15:54
Lijkt me geen goed plan zit ik weer heel de dag te denken om die sl-3 te kopen :S

gerrekat
21 december 2002, 21:11
Just for the record ik ben ook bepaald geen nu metal fan, eerder een toen metal fan.

je moet het toch zelf beoordelen, wat je mooi vind, alleen zijn DiMarzio's en Sd's belachelijk duur in NL, zou er een scoren op ebay USA zulke kleine pakketjes hoef je geen belasting over te betalen (let op wel via USPS versturen, nooit met fedex of ups ofzo die geven alles aan!)

Scheelt je een hoop centen!

Die idiote winkels hier in NL hebben geen idee hoe overpriced alles hier is, in het buitanland kun je tot 40-50 % goedkoper uit zijn, op alle gear trouwens!

srv-man
21 december 2002, 21:21
Tone Zone + 2x Fast Track. Zitten origingeel ook mijn Charvel San Dimas IV en klinken gewoon erg goed.

Lacrymosa
22 december 2002, 12:37
Ik heb nog een DiMarzio Double Whammy liggen, is een mix tussen een tone zone en een breed, klinkt lekker, moet wegens overcompleet weg.....als je intresse heb, mail maar

CheerS!!

hassent
22 december 2002, 13:23
Een singlecoil met een heel veel gain is de fasttracks 2 van dimarzio. Dit is een stacked humbucker (humbucker in en SC behuizing) kost wel zo'n 120 Euro.
Ik heb er één de brug positie van m'n strat+ en hij klinkt geweldig!

Barret Wallace
22 december 2002, 17:49
Op 2002-12-22 12:37, schreef Lacrymosa:
Ik heb nog een DiMarzio Double Whammy liggen, is een mix tussen een tone zone en een breed, klinkt lekker, moet wegens overcompleet weg.....als je intresse heb, mail maar

CheerS!!

youve got m@il

Pieuw
24 december 2002, 05:07
Wat ook pittig scheurt is een Ultrasonic ref 6. Die kun je met een schakelaartje ook nog van serie naar parallel schakelen. Kun je ook nog wat twang uit je gitaar halen. Het geluid is vergelijkbaar met EMG. Het verschil is dat Ultrasonics passief zijn. Ze hebben een zwarte kap, pooltjes zijn niet zichtbaar en er staat een bescheiden logo op. Geen idee wat de huidige prijs is.