PDA

View Full Version : Wat is jou meest impulsieve gitaaraankoop?



ieme
14 december 2006, 17:37
Mijne top 3 impuls aankopen:

3 stuks Gibson ES135s in 1 keer!

Vox ac30 cc head en cab, bogner 412 en mi audio pedaal in 1 keer

Framus dragon head en taylor 355 in 1 keer...

marter544
14 december 2006, 17:44
Een plectrum bij de gitaarwinkel omdat ik er geen bij me had.... doe eigenlijk geen impulsaankopen :satisfie:

ieme
14 december 2006, 17:46
Een plectrum bij de gitaarwinkel omdat ik er geen bij me had.... doe eigenlijk geen impulsaankopen :satisfie:

nou ik heb de fijne hobby om verschillende gitaarzaken te bezoeken en dan kom je wel eens iets tegen... of als je op vakantie bent ;) haha

jorrit
14 december 2006, 17:52
roland gr33 gitaar synth...

Orpheo
14 december 2006, 18:01
de ouwe les paul van ieme ;) dat was voor mij de meest impulsieve aankoop.

of was t toch die jackson? of toch die ene strat?



bij mij is alles impulsief :D (nou ja, tot een half jaar geleden. sindsdien ben ik wel flink gaan nadenken en veeeeel testen voro ik iets kocht).

Fenndangoband
14 december 2006, 18:05
De Danelectro Hodad II... gekocht in een pandjeshuis in Schotland... zeer impulsief geweest maar nog geen second spijt van gehad.
http://www.gakki.com/catalog20/danelectra_hodad.jpg

DE MIJNE IS DE RECHTSE

koennie
14 december 2006, 18:06
Jackson Kelly performer met twee dimarzio humbuckers from hell voor 200 euri's.
ik bel zo op; joo, kan ik vanmiddag ff langs komen om die gitaar op te halen voor 200? hehe hij: ja jo is goed! en toen afgesproken waar enzo.
dat was echt impulsief, want ik had die gitaar 5 min daarvoor voor t eerst gezien. :)

Negative K3 fan
14 december 2006, 18:24
ik heb mijn meeste grote aankopen wel overdacht en geen spijt gehad van het een of het ander...

a.c.
14 december 2006, 19:00
ik heb heel veel impulsieve gitaren (strats/ibby LP's etc) gekocht. Dat blijkt een slecht idee, want ik heb geen enkele van mijn impulsieve aankopen nog in bezit; allemaal toch weer verkocht.

EpiCenturiesAWAy
14 december 2006, 19:02
Gibson The paul
Die ik dan weer geruild heb voor een ENGL ritchie blackmore
Die dit weekend er weer uitgaat voor een jcm 800 2203 + 1936 cab..

Orpheo
14 december 2006, 19:17
Gibson The paul
Die ik dan weer geruild heb voor een ENGL ritchie blackmore
Die dit weekend er weer uitgaat voor een jcm 800 2203 + 1936 cab..

:seriousf: meen je niet! dus toch een jcm800!

BLOK182
14 december 2006, 20:46
Eigenlijk nooit echt wat impulsief gekocht...Nja, ik ging ooit eens op stap voor een Engl Fireball, en kwam terug met een Powerball halfstack, omdat ik daar toch meer mee kon. Maar goed, das toch hetzelfde straatje:p

Kaboemba
14 december 2006, 20:48
Elke aankoop (bijna dan) en je wil niet weten wat ik allemaal heb gehad.

Grootste impulsieve aankoop was stuk of 10 gitaar rekken bij een winkel die er mee stopte, maar daar heb ik zeker geen spijt van gehad.
Van de week nog een gitaar gekocht, oudje zag er goed uit via internet en had er een goed gevole bij (daar get het me meestal om). Bleek hij in het echt nog een stuk beter (doorlopende hals) en mooier te zijn dan gedacht.
Pas nog in duitsland via internet een versterker gekocht, had er al 1 van het zelfde type (weer een oudje 30+) en is nergens te krijgen zelfs geen info. Bleek de nieuwe toch wel weer heel erg mooi te zijn.

Ik koop veel en verkoop nog sneller maar ik weinig spijt gehad van de aankopen hooguit van wat verkopen. O ja het voordeel van veel kopen verkopen is dat je mooie spul zelf houd en de rest verkoopt :rockon:

Btw ieme die fles cola is dat incl verzending ?

Tho
14 december 2006, 20:51
Mijne top 3 impuls aankopen:

3 stuks Gibson ES135s in 1 keer!

Vox ac30 cc head en cab, bogner 412 en mi audio pedaal in 1 keer

Framus dragon head en taylor 355 in 1 keer...

wow.. Dat is écht vet! Hoe beviel die Framus dragon trouwens?

Ik heb nooit impulsieve aankopen omdat ik er altijd voor moet sparen, en doelgericht zoek

BLOK182
14 december 2006, 20:51
Heb wel 2 x een ampje zomaar gekocht bij de cashconverters (lommerd/pandjeshuis), zo van hey die gaat mee, maar goed, dan hebben we het over 2 x 50 euro. Totaal geen spijt van trouwens, erg leuke bakken!

ieme
14 december 2006, 21:19
wow.. Dat is écht vet! Hoe beviel die Framus dragon trouwens?




niet, heb haat/liefde relatie met die dingen, heb er nu 3 stuks gehad, en 3 412s van framus...

BLOK182
14 december 2006, 21:22
Dan spoor je gewoon niet:p

AART
14 december 2006, 21:36
Haha, mijn meest impulsieve actie was nogal grappig:

Iceman opende een topic ergens over, iig, hij gaf daarin aan dat hij zijn Mark IV weg deed. Ik GASde al jaren op zo'n ding, maar kon ze nooit betalen.
Echter, mijn GAS kon ik niet meer ophouden en zo eindigde mijn 5150 II op marktplaats op woensdagavond. Zaterdagochtend was die weg.
Woensdag erna een 2e handse Mark IV in huis, niet die van iceman, want dat was een brede versie+ duur.

Aan de ene kant absoluut mijn beste koop ooit, ik heb in die amp echt mijn sound gevonden. Aan de andere kant was het een miskoop, de amp was van binnen verneukt zonder dat het aan de buitenkant te zien was, dus het heeft me een hoop centen gekost om die te repareren.

Later heb ik die Mark IV met reverb, fs en combobehuizing geruild tegen Nocki's Mark IV die Orpheo had gekocht omdat van de mijne het uiterlijk lichtelijk aangetast was(je heet aart of niet...) en omdat die van Nocki een leuke topbehuizing had, ik had die opties namelijk niet nodig.

Echter, deze impulsaankoop heeft er wel toe geleid dat ik al weer 1,5 jaar op Mark IV's speel. Record, mijn 5150 hield het 4,5 maand uit en mijn marshall 5.

Orpheo
14 december 2006, 21:49
*verhaal*

ja! ik herinner me weer een verhaal van mezelf, nav jou verhaal.

ik kocht ooit superimpulsief een buizenbak, maar dat was een HEL. ik ruilde 'm in voor een jcm800, en dat ding heb ik nog steeds. ook 1.5 jaar. record! de mk4 heeft 't 3 maanden uitgehouden, de sovtek 3 weken, en mn CMW nu maand of anderhalf, 2.

de jcm is echt mijn troetelkindje :P

EpiCenturiesAWAy
14 december 2006, 21:57
:seriousf: meen je niet! dus toch een jcm800!
Haha, jawel :D
We zullen zien wat de toekomst brengt ;)

drap
14 december 2006, 21:57
Nog niet zo heel lang geleden super impulsief een Ibanez Artcore AS83 gekocht. Die ben ik dus inmiddels al weer kwijt. Heeft het nog geen 4 maand vol gehouden.

ieme
14 december 2006, 21:58
Dan spoor je gewoon niet:p


klopt.....

vulvasonic
14 december 2006, 22:33
Ik woonde nog thuis. Ik bezat een Maya SG en een Fender USA stratocaster. En ik had geld, want ik kreeg geld en ik gaf het nergens aan uit.

Plotseling bevond ik me in een muziekzaak om een plectrum te kopen of iets dergelijks. En ineens valt mijn oog op een vreemdkleurige stratocaster met slechts één humbucker, één volumeknop (geen tone regelaar), de input aan de zijkant, zwart gespoten hals en kop, en een locking tremolo systeem.

Ik kijk naar de prijs; 799,- gulden.
En ik realiseer me ineens dat ik dat geld gewoon had en dat ik graag een gitaar wilde met een humbucker en een locking tremolosysteem. En het was nog een echte Fender ook!

Ik heb er meteen een strik om laten doen. Sindsdien heb ik jaaaaaaaaaren achtereen op alleen die gitaar gespeeld. Nooit spijt van gehad.

iwamoto
14 december 2006, 22:42
Ik woonde nog thuis. Ik bezat een Maya SG en een Fender USA stratocaster. En ik had geld, want ik kreeg geld en ik gaf het nergens aan uit.

Plotseling bevond ik me in een muziekzaak om een plectrum te kopen of iets dergelijks. En ineens valt mijn oog op een vreemdkleurige stratocaster met slechts één humbucker, één volumeknop (geen tone regelaar), de input aan de zijkant, zwart gespoten hals en kop, en een locking tremolo systeem.

Ik kijk naar de prijs; 799,- gulden.
En ik realiseer me ineens dat ik dat geld gewoon had en dat ik graag een gitaar wilde met een humbucker en een locking tremolosysteem. En het was nog een echte Fender ook!

Ik heb er meteen een strik om laten doen. Sindsdien heb ik jaaaaaaaaaren achtereen op alleen die gitaar gespeeld. Nooit spijt van gehad.
heb je hem nog? heb je er foto's van? :D

soundbound
14 december 2006, 22:47
Ik woonde nog thuis. Ik bezat een Maya SG en een Fender USA stratocaster. En ik had geld, want ik kreeg geld en ik gaf het nergens aan uit.

Plotseling bevond ik me in een muziekzaak om een plectrum te kopen of iets dergelijks. En ineens valt mijn oog op een vreemdkleurige stratocaster met slechts één humbucker, één volumeknop (geen tone regelaar), de input aan de zijkant, zwart gespoten hals en kop, en een locking tremolo systeem.

Ik kijk naar de prijs; 799,- gulden.
En ik realiseer me ineens dat ik dat geld gewoon had en dat ik graag een gitaar wilde met een humbucker en een locking tremolosysteem. En het was nog een echte Fender ook!

Ik heb er meteen een strik om laten doen. Sindsdien heb ik jaaaaaaaaaren achtereen op alleen die gitaar gespeeld. Nooit spijt van gehad.

welke versie van de strat is dat dan?????

hoofd
14 december 2006, 22:57
M'n cheap-ass Koreaanse telecaster kopie, die ik laatst weer heb herontdekt nadat ze maaaanden uit elkaar lag. En prompt staan al m'n andere gitaren te koop, die tele is de enige die ik nodig heb :D

Maar dat was dus een impuls aankoop.. Of eerder een impuls-ruil. Ik was net begonnen met spelen, en daarvoor had ik een Epi LP Junior DC, TV Yellow en 1 P90. Toen was ik naar een concert van de Stones geweest, mijn eerste concert ooit, en ik stond een paar meter van 't podium af, en van mijn held Keith Richards. Geweldig optreden.
Toen ik een paar dagen later in de gitaarwinkel stond waar ik die Epi vandaan had, zag ik deze tele hangen. Ik had geen geld, maar de beste gitaarboer was bereid mijn Epi te ruilen voor de tele, en aldus geschiedde. En geen spijt ervan gehad ook!

Slevin
14 december 2006, 22:59
wow.. Dat is écht vet! Hoe beviel die Framus dragon trouwens?

Ik heb nooit impulsieve aankopen omdat ik er altijd voor moet sparen, en doelgericht zoek

hehe idd, helemaal geen bodem op me bankrekening om impulsieve aankopen te doen :D

Squier4ever
14 december 2006, 23:09
afgelopen zaterdag een boss ds-1. had het ding nog nooit gehoord. ook niet getest, gewoon gekocht en het is een succes, precies wat ik nodig heb.

interessander
15 december 2006, 00:35
Ik heb binnen twee dagen mn 5150 verkocht die ik 4 jaar had, en een jcm 800 2203 gekocht + 1960AV cab, die heb ik nu een maand en er zit stiekem en helaas nog onder voorbehoud een mesa Mark III aan te komen.....

vulvasonic
15 december 2006, 00:40
welke versie van de strat is dat dan?????

Hier speel ik er op, maar daar is eigenlijk geen fuck van te zien:
http://img.photobucket.com/albums/v227/vulvasonic/074.png


Hier een duidelijker foto. Het is die wit-achtige:
http://img.photobucket.com/albums/v227/vulvasonic/Guitars%20and%20gear/Fenders_Gibsons.jpg

Volgens mij is het er een uit de Contemporary serie.

Bouke
15 december 2006, 09:58
Hier speel ik er op, maar daar is eigenlijk geen fuck van te zien:
http://img.photobucket.com/albums/v227/vulvasonic/074.png

de gitaar komt anders wel prachtig over op deze foto hoor! :D

Bouke
15 december 2006, 10:03
Mijn meest impulsieve gitaaraankoop was mijn huidige gitaar: een rockinger telecaster. Puur bedoeld om een tele te proberen/hebben en als back-up voor mijn Stratje...

Die tele is nu al bijna twee jaar mijn main axe :D en de Strat de backup hehehe.

http://members.home.nl/boukejanssen/IMG_1333.jpg

En een hele zooi pedaaltjes waar ik te voren niet al te best over had nagedacht :D en die ik nu aan de straatstenen niet kwijt kan...

Bouke

almarvk
15 december 2006, 10:05
Mijn impuls aankopen waren 3 wah pedalen, alle drie onafhankelijk van elkaar gekocht. Ik wist na de eerste Dunlop dat het nix voor mij was. Toch maar een Morley Bad Horsie gekocht. Ook dat was nix voor mij, wat een tonesucker. Daarna toch maar een Ibanez Weeping Demon gekocht terwijl ik al wist dat ie zou vertrekken binnen twee tellen. Alle drie impulsief gekocht...

interessander
15 december 2006, 10:39
Zo heb ik ook twee fuzz wah's gekocht, een morley black gold fuzz wah en een dunlop octave fuzz wah, allebei weer weggedaan. Ik heb ooit eens een week een boss enhancer gehad en ook de ibanez distortion charger en fat cat, de visual sound jekyll & hyde en de electro harmonix ocatave multiplexer hebben het niet lang volgehouden.

BLOK182
15 december 2006, 11:06
Mijn meest impulsieve gitaaraankoop was mijn huidige gitaar: een rockinger telecaster. Puur bedoeld om een tele te proberen/hebben en als back-up voor mijn Stratje...

Die tele is nu al bijna twee jaar mijn main axe :D en de Strat de backup hehehe.

http://members.home.nl/boukejanssen/IMG_1333.jpg

En een hele zooi pedaaltjes waar ik te voren niet al te best over had nagedacht :D en die ik nu aan de straatstenen niet kwijt kan...

Bouke
Dat zijn de gezichtsuitdrukkingen! Mooie gitaar trouwens! Je lijkt wel een beetje op danko jones trouwens:p

Kim Wilson
15 december 2006, 11:58
Mijn eerste gitaar was een Epiphone Les Paul, die ik samen kocht met een Fender Performer 650 amp. Die versterker heb ik nog wel vergeleken met andere, maar die gitaar heb ik nagenoeg blind gekocht. Ik moest en zou een les paul... Na de cd-opnames, 4 jaar later, bleek dat een les paul absoluut niet mijn gitaar is...

Mijn huidige strat was ook een behoorlijke impulsaankoop. Ik wou graag een strat, dus ben ik gaan zoeken. Ik kwam deze tegen, een MIJ strat. Hij vroeg € 350, en na twee mailtjes waren we overeen gekomen dat ik hem een dag later voor € 300 zou ophalen. Geen moment spijt van gehad.

Ik heb inmiddels ook twee versterkers gehad, een Conquest en een Epi Valve Jr, die ik binnen zeer korte tijd weer doorverkocht heb. De Conquest was echt een impulsaankoop.

Mijn huidige versterker is ook een impulsaankoop, die samenhing met een impulsverkoop. Ik had een brakke Twin Reverb, die ik verkocht heb, en voor dat geld heb ik toen een nieuwe Hotrod Dlx gekocht. Achteraf misschien niet zo handig, maar ik moest op dat moment een goeie amp hebben en ik had geen geld om die Twin op te knappen. Op dat moment was dat wel de beste oplossing. Maar wel impulsief...

Lord Abortion
15 december 2006, 12:31
Ik had begin dit jaar examens, en ik verveelde me dus maar even rondgekeken op eBay.de ... Een week later deze tweeling thuis gekregen:

http://img.photobucket.com/albums/v48/LordAbortion/Gitaren/Gunslingers/P1130079.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v48/LordAbortion/Gitaren/Gunslingers/P1130080.jpg

schizo910
15 december 2006, 12:59
Ik ging een Vox Pathfinder kopen en kwam thuis met een Gretsch Duo Jet (dankzij mijn vrouw :p)

Ik ruilde een JCM 900 in voor een JCM2000 en kwam thuis met een Gretsch 6120 (dankzij mijn vrouw :p)

Kim Wilson
15 december 2006, 13:02
Ik ging een Vox Pathfinder kopen en kwam thuis met een Gretsch Duo Jet (dankzij mijn vrouw :p)

Ik ruilde een JCM 900 in voor een JCM2000 en kwam thuis met een Gretsch 6120 (dankzij mijn vrouw :p)
Vrouwen houden van geld uitgeven. Die van jou maakt het blijkbaar niet uit waaraan het besteed wordt. :)

schizo910
15 december 2006, 13:18
Vrouwen houden van geld uitgeven. Die van jou maakt het blijkbaar niet uit waaraan het besteed wordt. :)

nou, dat is het nu juist, mijn vrouw is niet zo het uitgeverige type.

Kim Wilson
15 december 2006, 13:19
nou, dat is het nu juist, mijn vrouw is niet zo het uitgeverige type.
Ja daag! Ze geeft jou twee Gretsches! Die zijn zeker gratis?

Squier4ever
15 december 2006, 13:29
misschien is skiets wel een hoer..... :D

Rutger
15 december 2006, 13:54
Een Richwood tele voor E85 bij Correct in Rotterdam :D

Eerst 3 uur in Feedback op +E1500 gitaren zitten jammen, en dan bij Correct een gitaartje kopen :p

dbr
15 december 2006, 14:19
impuls aankoop : g&l asat

heel leuke gitaar. nog altijd geen spijt van

fender Usa strat deluxe,

gaat weg wegens veel te veel spelen op de asat :)

Rutger
15 december 2006, 14:24
Ow, en m'n fender BF Bandmaster, adv. stond sochtends op marktplaats, 's avonds afgehaald. D'r moest t een en ander aan gebeuren maar ik heb er zeker geen spijt van :cooler:

marc_o
15 december 2006, 23:08
Mijn meest impulsieve aankoop:

Fender Prosonic, Musicman Axis Sport en Musicman Axis Supersport in één keer. Hoop centjes, nog meer op verdient, dus dat was prettig.

Helter Skelter
15 december 2006, 23:23
Een Gibson Les Paul Custom (Black beauty) ergens eind jaren '80 gekocht bij de legendarische gitaartoko Servaes in Den Haag. Ik herinner me nog dat het liefde op het eerste gezicht was en ik ook nog eens toevallig een legitimatiebewijs bij me had dus ter plekke een persoonlijke lening geregeld. De Gibson kostte dik 3000 gulden te betalen in 24 termijnen of zoiets. Voordeel was dat je toentertijd een groot gedeelte van de rente op een PL nog kon terugvorderen van de fiscus.

Zoals vaker kwam ik bij Servaes om een beetje rond te kijken en het resultaat was een peperdure gitaar en een 'not so amused' vriendin :satisfie:

B_2_the_a
15 december 2006, 23:27
het aantal impuls aankopen bij mij zijn echt ongelofelijk....

Ik ga niet in winkels testen en koop veel spul 2ehands..
.
dus ik koop iets, test het uitgebreid thuis.. bevalt het niet? verpatsen.... bevalt het? hou ik 'm een tijdje en dan kom ik iets leukers tegen :P



het leven is hard

Anders Destium
15 december 2006, 23:50
Mijn record is geloof ik een Gibson Explorer die ik in totaal 2 weken heb gehad :)



Verder is mijn meest impulsieve aankoop een Ibanez RT650 geweest. Ik wilde heel graag een Ibanez RG2027x, en toen ik in de winkel was kreeg ik de RT in het vizier. Het was een van de weinige Ibanezen uit de jaren 90 die ik niet kende, dus ik was gelijk geïnteresseerd. Zeker gezien de verdere eigenschappen, alder body, Viper profiel, coil tap. Het leuke is dat ik zowel de RG2027x als de RT650 nog heb, en dat terwijl ik er een hele stapel Ibanezen doorheen heb gejaagd!

FruscianteFan
16 december 2006, 00:16
..kom ik aanzetten met mijn twee pedaaltjes. Een Tokai Exciter die ik niet/nauwelijks gebruik sinds ik een helder(der) klinkende amp heb, en een Behringer BO100 waar ik geen milliseconde spijt van heb gehad :)

Bij elkaar €48 aan uitgegeven, overigens niet tegelijk gekocht ;)

Verder heb ik die Jackson Stealth gekocht na er twee minuten op te hebben gespeeld. Heb ik wel spijt van gehad, maar ben momenteel maar al te blij dat ik haar nog heb. En al zou ik die plank willen verkopen, het is de moeite niet waard. de elektonica kraakt, er zit geen knop op de volumepot, de Floyd zit vast met lego, en zo kan ik nog wel even doorgaan :)

-robbert-
16 december 2006, 00:20
Mijne top 3 impuls aankopen:

3 stuks Gibson ES135s in 1 keer!

Vox ac30 cc head en cab, bogner 412 en mi audio pedaal in 1 keer

Framus dragon head en taylor 355 in 1 keer...

wat een decadentie, je opent dit topic zodat iedereen kan zien hoeveel gear (geld) je bezit? Trouwens niet echt een zinvol topic

koennie
16 december 2006, 00:25
Ik had begin dit jaar examens, en ik verveelde me dus maar even rondgekeken op eBay.de ... Een week later deze tweeling thuis gekregen:

http://img.photobucket.com/albums/v48/LordAbortion/Gitaren/Gunslingers/P1130079.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v48/LordAbortion/Gitaren/Gunslingers/P1130080.jpg

mooi spul! duur?

Orpheo
16 december 2006, 00:28
wat een decadentie, je opent dit topic zodat iedereen kan zien hoeveel gear (geld) je bezit? Trouwens niet echt een zinvol topic

man zeik toch niet. de meesten hier vinden t prachtig om te zien wat anderen hebben. jaloezie, daar is een ander forum voor

www.ikbeneenjaloersedickhead.nl/forum

wat mij betreft mag ieme alle gear psoten die hij heeft en heeft gehad. en hij niet alleen, anders destium ook, en Les paul ook, en Michaelae ook en zo nog wel een aantal gasten.

ieme
16 december 2006, 00:47
wat een decadentie, je opent dit topic zodat iedereen kan zien hoeveel gear (geld) je bezit? Trouwens niet echt een zinvol topic


hahaha, hahaha, hahaha, hahaha, hahaha!

dit waren alleen de impuls aankopen, echter bezit ik wel zeer veel geld en ik hoop dat iedereen kan zien hoeveel gear ik heb. Tevens zal ik mijn VW TOUREG ook even posten om te zien in welke auto ik mijn spullen vervoer!

-robbert-
16 december 2006, 01:10
hahaha, hahaha, hahaha, hahaha, hahaha!

dit waren alleen de impuls aankopen, echter bezit ik wel zeer veel geld en ik hoop dat iedereen kan zien hoeveel gear ik heb. Tevens zal ik mijn VW TOUREG ook even posten om te zien in welke auto ik mijn spullen vervoer!

oke man, ik bedoelde het niet aanvallend ofzo, sorry. ik kan er gewoon met mn kop niet bij dat er zulke koopzieke mensen rondlopen :chicken:

B_2_the_a
16 december 2006, 08:53
oke man, ik bedoelde het niet aanvallend ofzo, sorry. ik kan er gewoon met mn kop niet bij dat er zulke koopzieke mensen rondlopen :chicken:


welkom to gitaarnet!

jasper159
16 december 2006, 10:32
Ehh
de eerste keer toen ik naar piens ging, toen ik net begon :)
Ibanez Sa 260 fm
line 6 spider II
tuner
Staander
gitaarzak

Iets rond de 500-600€

MJa, doe nooit impulsieve aankopen, en mn setup is nog niet veranderd, behalve wat pedalen

Danny Drug
16 december 2006, 10:40
Mijn record is geloof ik een Gibson Explorer die ik in totaal 2 weken heb gehad :)

for shame!! :)

Kim Wilson
16 december 2006, 11:28
hahaha, hahaha, hahaha, hahaha, hahaha!

dit waren alleen de impuls aankopen, echter bezit ik wel zeer veel geld en ik hoop dat iedereen kan zien hoeveel gear ik heb. Tevens zal ik mijn VW TOUREG ook even posten om te zien in welke auto ik mijn spullen vervoer!
Je liegt! Je hebt helemaal geen Touareg!


Het is namelijk TouAreg! Zie!? Val je mooi door de mand!!


;) :D

FruscianteFan
16 december 2006, 11:39
hahaha, hahaha, hahaha, hahaha, hahaha!

dit waren alleen de impuls aankopen, echter bezit ik wel zeer veel geld en ik hoop dat iedereen kan zien hoeveel gear ik heb. Tevens zal ik mijn VW TOUREG ook even posten om te zien in welke auto ik mijn spullen vervoer!Slecht voor het milieu :(

Maar inderdaad, dit forum is voor de ene helft advies geven over gear, voor de andere helft laten zien wat je hebt!

hendrix2
16 december 2006, 11:44
Kocht vrij impulsief een Fender stratocaster. Ik had nog geen verstand van gitaren, en die leek me wel leuk... Enkele maanden later kocht ik een epi les paul, want die vond ik echt vet. 2 of 3 jaar enkel op die epi gespeeld, maar de liefde voor die strat kwam terug, nu sta ik hier ondertussen met een gitaar of 6 (waarvan er 4 toch impulsief aangekocht zijn :)) en speel ik eigenlijk enkel en alleen op m'n strat en m'n akoestische.

Pedalen heb ik ook een hele zooi gekocht waar ik eigenlijk niet bij nadacht. Maar allemaal makkelijk weer kunnen doorverkopen.

Versterkers heb ik altijd wat verstandiger aangepakt :)

Dude
16 december 2006, 11:50
Gibson The paul
Die ik dan weer geruild heb voor een ENGL ritchie blackmore
Die dit weekend er weer uitgaat voor een jcm 800 2203 + 1936 cab..

als je dat allemaal zonder bijbetalingen doet dan heb je een leuke upgrade gedaan zeg !

Kim Wilson
16 december 2006, 11:52
Hij is begonnen met een kip. Sommigen zit het handelen in het bloed. :)

EpiCenturiesAWAy
16 december 2006, 12:07
als je dat allemaal zonder bijbetalingen doet dan heb je een leuke upgrade gedaan zeg !
Zonder een cent bij te betalen ;)
Als alles goed gaat komt die marshall set morgen binnen :)

Anders Destium
16 december 2006, 12:16
Weet je zeker dat je geen Hollands bloed hebt? :cheerup:


for shame!! :)

Explorers zijn helemaal niet mijn ding, al klonk hij wel machtig!


Maar inderdaad, dit forum is voor de ene helft advies geven over gear, voor de andere helft laten zien wat je hebt!

Hier valt het volgens mij nog wel mee, ik ken andere fora waar dat veel erger is. Ik vind dat zelf altijd wel leuk, zolang mensen met plezier hun hobby bedrijven is er toch niets mis mee? Eerlijk gezegd blijft de lol voor mij in het spelen zitten, en die lol is niet meer of minder dan toen ik op mijn Squier Affinity de koning te rijk was ;) Het gitaren verzamelen is eigenlijk een hobby op zich geworden!

Dude
16 december 2006, 12:17
Netjes man !



Mijn impuls aankoop,

een JCM900 SL-X topje, welgeteld 1 gig meegedaan, op donderdag gekocht, vrijdag gig mee gedaan, en de zondag er op weer op marktplaats gezet en van het geld plus wat bijbetalen een TSL601 combo gekocht. Ook die is inmiddels weer ingeruilt voor wat anders,


mijn domste impuls inruil actie was een JCM800 combo, witte orginele uitvoering van de 2204 top voor een koch studiotone, kreeg dr uiteindelijk geloof ik 400 euro op, denk als ik hem nu op marktplaats zou zetten dr al een boel meer uit te trekken viel laat staan als ik nog een paar jaartjes zou wachten...

zonde,

sickpunk
16 december 2006, 13:13
uhm.... een compleet pedalboard :P haha ok wel in het tijdsbestek van 4 maanden, maar goed toch ff 600 euro aan pedalen, dan m'n voet breken en die dingen dus niet gebruiken en er dan achter komen dat m'n geluid veeeeeeeeeel lekkerder is zonder(en ik ben ook nog is bassist)al die troep weer in de verkoop... laatste pedaaltje was net de deur uit, ff rond neuzen op thomann.de... "Hey, dat is wle een mooie fender 5 snaar" huppa gekocht, maar niet opgelet op de kleur, hey plaatje was rood, dus de bass ook toch? nee... die was sunburst, volgende dag mailtje, alles recht gezet... "sorry meneer deze bass is nog niet leverbaar"... dus nou zit ik maar te wachten tot ie dat wel is... tegen de tijd dat ik hem heb is het alleen geen impuls meer ebn ik bang :D

bass blom
16 december 2006, 13:16
mijn SG met P90's was een behoorlijk impulsieve marktplaats aankoop.
ik moest gewoon eens een P90 plank hebben.
had dat nog nooit gehad en maar toch was het geluid precies wat ik ervan verwachtte :D
gisteravond in het 'cafe' (vrienden en familie) een band met hem gekregen. (september gekocht)

Rw
16 december 2006, 13:20
M'n ibanez talman. Ik zag hem op marktplaats en ik moest hem gewoon hebben!

Hes
16 december 2006, 13:36
Afgelopen donderdag een Boss TU2, overigens zeer blij met dat impuls. Ik vind hem namelijk een stuk makkelijker dan die losse tuners

B_2_the_a
16 december 2006, 19:37
Slecht voor het milieu :(

Maar inderdaad, dit forum is voor de ene helft advies geven over gear, voor de andere helft laten zien wat je hebt!



hmm ik mis dingen zoals........ sex?

steph
16 december 2006, 20:04
Les paul Custom +,
ik ging voor een Lp studio, me om laten lullen door de verkoper. Wel een van de beste gitaren die ik ooit heb gehad.
Zo veel en lang opgespeeld dat ik het geluid uiteindelijk echt helemaal beu was.

EpiCenturiesAWAy
16 december 2006, 20:09
Gibson ?
10467567

cardinal
16 december 2006, 21:40
teveel om op te noemen, bijna alles wat ik heb, denk er eigenlijk nooit over na, zit op marktplaats of gitaarnet te surfen en wham, oh das ook wel handig.

Laatste ding een line 6 tonecore/delay. Geweldig ding, kan veel en veel meer als ik dacht echt super en zeer stil (ik bedoel dus niet ruisig, komt wel geluid uit...uit...uit;-}.

Beste impuls een jcm 900 slx, ik las dat iemand die ook in een impuls had gekocht en zo weer verkocht had. Deze jongen niet, hij heeft precies de sound die ik zoek. Hij was vrij goedkoop en daarom gekocht met het idee door te verkopen en dat dus niet gedaan.

Ook een keer een epi les paul in een impuls gekocht, zag er gewoon mooi uit en speeld super. Later in mijn "extreme" metalperiode geruild voor een bc rich virgin 7 snaar, altijd spijt van gehad.

Zoals mijn grote verbeeld Berthus altijd zei; wat je ruilt ben je kwiet (ja kwiet, achterhoeker, zei ook altijd; de boer is de ker'l, maar dat moet natuurlijk de zaankanter is de ker'l zijn, hehehe.

rock on.

steph
16 december 2006, 22:12
Gibson ?
10467567
Wat anders? :stop: :)

EpiCenturiesAWAy
16 december 2006, 22:31
Wat anders? :stop: :)

Wow :D
Is wel een 'beetje' groot prijsverschil hé ;)

Orpheo
16 december 2006, 23:57
ik heb ooit een les paul custom winered gehad, en ik wilde 'm ooit terugkopen, maar was net een half uur te laat bij die winkel :angry: hij was NEt verkocht. een half jaar later vond ik een les paul, met headstockcrack, te koop in exact dezelfde kleur, en een top, bijna als die ouwe van mij! maar veel minder gaaf; t was een studio. nou ja, ik erop spelen. en spelen. en spelen. en ik was verkocht. het geld dat ik voor mijn slagen kreeg voor t vwo zit in die gitaar. ik kreeg 'm dus eignelijk van mn oma, oudtante en ma. die gitaar gaat nooit meer weg. al was 't vanwege die sentimentele waarde. en de TONE. jezus wat een geluid. ik was er GEK op, en nog steeds. 5 pickupsets verder, een binding verder, en een hoop lak minder is t nog steeds een van mijn mainaxes.

mijn andere natural lp custom. ook impuls. ik had een flinke down-mood. ik was op een niet echt nette manier gedumpt, en was daar flink pissed over. ik stap die winkel binnen, speel op les pauls, lekker rossen. maar bij dit exemplaar. oh help. ik was verkocht! en het was een '76er! EN natural EN custom EN 3 pup, en die TONE. baggervet, toch transparant, uitdagend en uitdagING om te bespelen. oh gosh wat een gitaar. ben er nog verliefd op!

een impuls-iets dat gewoon DOM was, was het inruilen van een PRS mccarty rosewood hals op een LP classic. DOM DOM DOM. maar ja, hij klonk wel HEEL lekker! jammer van die UBERLELIJKE burst en top. en die hals was klote; ik kreeg er pijn van aan mn handen, net als met de laatste strat die ik verkocht; prachtig in looks en tone, maar verschrikkelijk om te spelen. en gas had ik niet echt voor iets om 'm te verkopen.


aah, nostalgie! 8-)

soundbound
18 december 2006, 14:27
ik zag een keer op internet bij Rikkers een Rikkers tele thinline. Ik erheen en ja hoor: wat een prachtig instrument met een mooie sound. Niet goed op de halsbreedte letten natuurlijk (terwijl die jongens van Rikkers daar nog zo op wezen) , maar helemaal voor de looks gaan. Kom je er natuurlijk vrij snel achter dat de hals te breed is en verschillende accoorden met mijn kleine handen moeilijk te pakken zijn. Met weemoed afscheid genomen (waarbij Rikkers uitermate coulant ondersteund heeft, alle lof). Hij hangt nu bij Rikkers in de winkel en regelmatig kijk ik nog even op internet, puur vanwege de looks............

marc_o
18 december 2006, 21:11
hahaha, hahaha, hahaha, hahaha, hahaha!

dit waren alleen de impuls aankopen, echter bezit ik wel zeer veel geld en ik hoop dat iedereen kan zien hoeveel gear ik heb. Tevens zal ik mijn VW TOUREG ook even posten om te zien in welke auto ik mijn spullen vervoer!

Zeg ieme, je hebt toch wel de 5 liter V10 he?


Heb trouwens ook wel impulsaankopen gedaan die me minder bevielen hoor, zoals een Hillman PRS lookalike en een Patrick Eggle Berlin deluxe die beiden mooi waren en goed klonken, maar simpelweg niet voor mij waren op de langere duur....ik ben niet zo van de mooie opsmuck namelijk zoals vergulde hardware en dergelijke

Lord Abortion
19 december 2006, 08:59
mooi spul! duur?

Nope, voor beide (NJ+USA) inclusief verzending heb ik 400 euro betaald. Ik ben een echte koopjesman! Eigenlijk heb ik niet echt nood aan nog gitaren maar ik houd eBay toch steeds in het oog. Als er iets goedkoop passeert durf ik het wel kopen. Is het niets voor mij verkoop ik dan wel door ...

Luke-wannabe
19 december 2006, 13:31
Ik heb een keertje een tijdje een epi LP junior gehad, maar ik miste toch een hals element..

Ash ketchum
19 december 2006, 15:23
Bijna alle ibanez gitaren die ik heb gehad waren minder dan 2 maanden in mijn bezit. De eerste was een grg170dx, best leuk ding, fijne nek. Maar uiteindelijk waren de cheapass pickups die het vernagelden. Daarna een artcore (335-achtige) wederom fijne nek maar te wollig naar mijn smaak. Als laatste een SA120, want ik moest en zou een stratachtige met humbuckers hebben, ook fijne nek en na een volledige tune-up zeer goed bespeelbaar. Maar weer de pickups die me niet aanspraken.
Ik denk dat ik gewoon een singlecoil type ben uiteindelijk.

vibro
19 december 2006, 15:43
Japanse fender tele uit de verkeerde periode, hele berg voetpedaaltjes omdat ik dat dat ik die nodig had, epiphone sheraton 2, Ibanez artcore acoustic.
Maar de meest impusieve was mijn 52 tele, ik zah d'r had ze in mijn handjes en liet ze niet meer los.

Danny Drug
19 december 2006, 15:54
Bijna alle ibanez gitaren die ik heb gehad waren minder dan 2 maanden in mijn bezit. De eerste was een grg170dx, best leuk ding, fijne nek. Maar uiteindelijk waren de cheapass pickups die het vernagelden. Daarna een artcore (335-achtige) wederom fijne nek maar te wollig naar mijn smaak. Als laatste een SA120, want ik moest en zou een stratachtige met humbuckers hebben, ook fijne nek en na een volledige tune-up zeer goed bespeelbaar. Maar weer de pickups die me niet aanspraken.
Ik denk dat ik gewoon een singlecoil type ben uiteindelijk.

ken ik.. ik heb in me begin jaren ook ibanez gehad maar ik kom niet meer in de buurt van die plastice dingen 8-)

Ritch
19 december 2006, 16:30
Afgelopen zaterdag! Ik wou altijd nog een superstrat met een goede locking bridge en ik had al de Model 4 op MP.nl gezien. Ik mailen, beetje overeen komen > testen > praten > gekocht! Ik had hem nog niet eens over mijn eigen gear gehoort maar ik voelde dat het wel goed zat.Thuis ingeplugd, damn wat een t0ne...! (& bespeelbaarheid!)

Fenndangoband
19 december 2006, 16:35
Zonet gekocht... Electro Harmonix LPB2 Booster. Benieuwd wat het wordt voor die 35 euro.

Tupelo
19 december 2006, 18:56
Kwestie van ff geld hebben, daarna is alles impulsief.
Laat ik het dus bij recent houden:

Fender Telesonic.
Fender Blender.

En min of meer mijn Vox AC30cc2.
Geld zat al in een andere amp bij dezelfde zaak maar die was defect en ze wouden de amp niet terugnemen.
Dus na een zogenaamde reparatie was het gebruik maken van de negatieve sfeer die er hing en het eerste het beste dat mijn Twin kon vervangen (Blues Deville was de amp die ik achter liet) inpakken en meenemen.

frekie
19 december 2006, 20:58
http://members.home.nl/fmunniksma/temp/TokaiLPjr%20031.jpg
Dit medium (internet dus) verhoogt wel de impulsiviteit van mijn gitaar aankopen. Zeker als het een faillissements veiling betreft. De straf komt dan een paar dagen later: heel NL door moet treinen om het ding op te halen :mad: Maar dan heb je ook wat :)

Je ziet nu al die Jap Tokais langs komen op de verkoop sites. Allemaal handelaartjes dus.

Brammibal
19 december 2006, 21:00
wat een prachtige gitaar is dat toch, voor hoeveel heb jij hem nou gekregen toen ?

ccc
19 december 2006, 21:56
Dit juweeltje :

http://www.thegearpage.net/board/showthread.php?t=195596&highlight=hamer

http://i3.photobucket.com/albums/y52/conrad5113/hamer2-1.jpg

gisteren

Brammibal
19 december 2006, 22:02
mooi mooi, maar ik vind hem in tv yellow of rood mooier. maar deze heeft ook zo zijn charme.

GuitarMaster
19 december 2006, 22:33
Een Marshall Superlead op ebay waarvan ik wel dacht dat ik overboden zou worden, voor de vraagprijs kon ik heb niet laten staan (700 euro). Later bleek toch dat ik de enige bieder was, terwijl ik eigenlijk geen geld had.

Lipstickboy
5 januari 2007, 16:31
Goed werk Jascha.

Joey Handsome
5 januari 2007, 16:58
65 Twin Reverb. Gekocht op m'n zestiende na er een half uurtje in de Feedback op gespeeld te hebben. Op zich was het best verstandig geweest om ook wat andere versterkers te proberen, of om ipv een RI een leuk silverface modelletje te scoren. Niet gedaan, speakers verwisseld voor Classic Lead 80. Geen idee waar ik allemaal mee bezig was toen. Nu bijna zes jaar later heb ik het ding nog steeds. Vreemd genoeg geen behoefte om een ander te kopen, doet wat ik wil en ik heb helemaal geen zin om 80 amps te gaan proberen...

Teisco Del Rey. Gekocht nadat ik een half uurtje in een gitaarzaakje had rondgelopen. Even op gepingeld in de zaak, maar natuurlijk weer niet lang genoeg om erachter te komen dat dat ding toch een paar vervelende mankementjes heeft. Blijkbaar was ik een beetje doof die dag en hoorde ik de fretbuzz niet... Toch heb ik er geen spijt van, het is een gave gitaar en als ik hem laat opknappen heb ik toch een uniek exemplaar in handen met veel uitstraling.

Laatste impusieve aankoop, zie mijn sig. Kan totaal niet met het ding uit de voeten. Geef mij maar m'n Rat of m'n Big Muff... Wel een goed ding hoor!! :D

Fenndangoband
5 januari 2007, 17:57
Teisco Del Rey. goed ding hoor!! :D

Welk type... foto??? Wat een lekkere dingetjes. Wil er ook zo één. OK... Ik wil zo veel, maar ja...