PDA

View Full Version : flightcase vlindersloten



fortydays
14 december 2006, 13:56
Hallo ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met cases bouwen.. ik wil binnenkort beginnen met een case voor mij peavey classic 50... en ik wilde graag weten of het plaatsen van de vlindersloten invloed kan hebben op de stabiliteit van een case... ik wilde namelijk ipv 2 sloten voor en achter op de zijkanten elk 1 ..... zou dat veel uitmaken...? het scheelt 2 sloten en werk bij het loskoppelen.... word grof 75breed x 60hoog x 35diep op de kanten van 35 komt dus dan 1 slot....

zjanke
15 december 2006, 09:00
Je draagt bij een hoedmodel (meest voorkomende bij versterkers) het comlete gewicht op de sloten. voor een zware buizenbak zou ik er zeker vier nemen, die zitten er normaal ook niet voor niets.

tipje, let op dat je de sloten zo inbouwt dat de vlinder onder zit. dan kun je je case tenminste alleen openen ;) Dit is een veel gemaakte fout bij de eerste keer dat er een case gebouwd wordt.

Kim Wilson
15 december 2006, 09:05
...
tipje, let op dat je de sloten zo inbouwt dat de vlinder onder zit. dan kun je je case tenminste alleen openen ;) Dit is een veel gemaakte fout bij de eerste keer dat er een case gebouwd wordt.
Ik denk niet dat dat een fout is. Als je de vlinder boven zet, ben je ze kwijt als je je case opruimt. Als ze onder zitten, blijven het gevaarlijke uitsteeksels. En goeie vlindersloten blijven bovenin staan als je ze open zet. Als ik een case zou bouwen, zet ik ook de vlinders aan de bovenkant.

zjanke
15 december 2006, 18:25
Ik heb het altijd andersom gedaan. Die vlinders blijven de eerste 6 maanden inderdaad wel boven staan, daarna wordt het erg irritant als je steeds handen te kort komt...

Kim Wilson
16 december 2006, 11:17
En je loopt er nooit tegenop?

Volgens mij hebben professionele casebouwers de sloten ook aan de top vast.

zjanke
19 december 2006, 21:51
nee hoor, je ziet ze zowel onder als boven. Ik vind het niet handig, maar dat is ook maar een mening :satisfie:

cobbe007
20 december 2006, 10:35
Ik plaats de vlinders ook meestal aan de bovenzijde.
M'n cases zijn nu jaartje oud en de vlinders blijven nog mooi staan. Voor m'n marshall tsl122 heb ik ook zelf een case gemaakt en deze kan ik toch gemakkelijk alleen openen of sluiten.

Terug on topic: Hoeveel tijd neemt het openen van 2 extra sloten nu in beslag? Ik zou, indien het om een redelijk zware versterker gaat, toch opteren voor 4 sloten. Het nut van de case is immers het beschermen van je versterker en niets zou erger zijn dan dat je sloten heb begeven wanneer je de case op een podium tilt.

greetz