PDA

View Full Version : Vanderson USA gekocht/geruild!



TRC
14 december 2006, 11:21
Hey allemaal, ik heb mijn ibanez gsa60 (elektrische ;)) ingeruild voor een vanderson electroakoustische gitaar. Het type nummer weet ik zo niet uit mijn hoofd maar hij kost nieuw 250 €
Ik mag hem van m'n gitaarleraar/eigenaar van de muziekwinkel een weekje uitproberen en als ik hem alsnog niet wil dan krijg ik m'n ibanez gewoon weer terug. Mooie deal toch!!!

Wat weten jullie over het merk vanderson? Ik heb er al wat op gegoogeld maar kan er vrij weinig over vinden. Vind de gitaar in ieder geval wel super klinken!

ACSlater
14 december 2006, 13:17
Ik geloof niet dat er Vandersons uit de USA komen zonder eerst in Azië te zijn gemaakt. Ik heb ooit eens een vijftal Vandersons uitgeprobeerd en het was brandhout. Ze zien er heel mooi uit maar dat is dan ook alles. Gewoon die Ibanez houden, die is veel beter. Ik wil je eigenlijk niet uit de droom helpen omdat je zo enthousiast bent maar ik denk dat je er anders spijt van krijgt.

Don Capo
14 december 2006, 13:28
Ik heb er zelf nog nooit over gespeeld, maar na wat ik er in d eloop der tijd over gehoord heb zou ik ook niet zo snel een ibanez inruilen voor een Vanderson.

Moeilijke keuze maar vertrouw ook niet blindelings adviezen van winkels/gitaardocenten.

TRC
14 december 2006, 13:31
Hehe die Ibanez houd ik sowieso niet, is een echt metal gitaartje en dat is NIETS voor mij... maar ik zal 't gewoon eens een weekje aanzien.

LaurentB
14 december 2006, 23:07
Ik ken twee mensen die een relatief goedkope Vanderson hebben, tussen de 200 en 300 euro, en voor dat geld vond ik dat heel aardige gitaren.
Ik meende echter dat het Duits was... Nou ja, doet er ook niet toe; geen topgitaar of zo, maar wel een goede prijs-kwaliteitverhouding, althans de gitaren die ik dan geprobeerd heb.

ACSlater
15 december 2006, 21:57
Ik ken twee mensen die een relatief goedkope Vanderson hebben, tussen de 200 en 300 euro, en voor dat geld vond ik dat heel aardige gitaren.
Ik meende echter dat het Duits was... Nou ja, doet er ook niet toe; geen topgitaar of zo, maar wel een goede prijs-kwaliteitverhouding, althans de gitaren die ik dan geprobeerd heb.

Ik weet ook niet of die gitaren die ik heb geprobeerd representatief waren voor Vanderson maar ik denk het wel omdat ik vijf verschillende modellen heb getest. Ik zocht een goedkope gitaar die eventueel op een vakantie mocht sneuvelen en ging er uiteindelijk met een betere Richwood vandoor. Kun je nagaan!

Vanderson zal wel een naam zijn op gitaren uit een massaproductiebedrijf. Vast een samenvoeging van Fender en Gibson...

LaurentB
19 december 2006, 12:48
Ik weet ook niet of die gitaren die ik heb geprobeerd representatief waren voor Vanderson maar ik denk het wel omdat ik vijf verschillende modellen heb getest. Ik zocht een goedkope gitaar die eventueel op een vakantie mocht sneuvelen en ging er uiteindelijk met een betere Richwood vandoor. Kun je nagaan!

Vanderson zal wel een naam zijn op gitaren uit een massaproductiebedrijf. Vast een samenvoeging van Fender en Gibson...

Mja, vooral in die lagere prijsklassen kan de prijs-kwaliteitverhouding erg variëren. Typisch, dat jij allemaal zo'n slechte te pakken had. Of misschien kijk ik minder nauw...

stumpy
19 december 2006, 16:06
Mijn eerste (elektrische) gitaar was ook een vanderson. Inmiddels speel ik op gibsons, maar ik vind die vanderson nog steeds zo slecht niet klinken. Het is echt geen rotmerk. Om hem in het rijtje van richwoods en london city's als geweldige budgetgitaartjes te plaatsen is misschien wat overdreven maar vergeleken met de staggs waar ik op heb gespeeld...:hippie: