PDA

View Full Version : Tremelo



moretel
13 november 2001, 14:12
Ik heb op mijn fender strat het tremelo systeem lekker vastgezet. Dat gepook was ik een keertje zat, zouden meer mensen moeten doen. Is goed voor je techniek wat betreft vibrato etc., als er een snaar breekt blijft de boel op stemming, ik weet dat er genoeg systemen zijn die dat op moeten heffen maar dan breekt er weer een moertje of zo.

JV
13 november 2001, 16:10
men tremsetter werkt prima :wink:, dus khoef hem niet echt vast te zetten

SteavisSmokin
13 november 2001, 17:28
ik heb er gewoon een blok hout in getimmerd en het zit nu ook moer en moer vast :wink: :wink:
'k gebruik mijn tremolo toch bijna nooit en ben de pook ook kwijt dus ik dacht ik zet hem gewoon vast heb ik nooit meer dat gezeik met (ont)stemmen.

ekkerman
14 november 2001, 16:37
dan zou je er ook door een bouwer een vaste brug op kunnen laten zetten hij sloopt de trem eraf ,dicht ut gat en dan een mooie abn brug ofzo misschien zelfs een piezo want die klinkt op een houten plank echt onwijs !!! en je hebt volgens mij met een vaste brug meer sustain ..
bel over dat piezo verhaal met muziekwinkel ; de brug in volendam ( markus van engelen )

Neophyte
15 november 2001, 16:23
och...


de mogelijkheden zijn eindeloos.

kheb hem zelf los laten zitten, lekker poken :smile:

mn techniek is wel goed, ik speel ook veel op Epi LP die geen trem heeft

Rectifier
15 november 2001, 16:28
Ik pook liever met iets anders :wink:

ekkerman
15 november 2001, 16:49
ik ook....

taylor
15 november 2001, 16:51
ik heb ook gitaren zonder tremolo vaak mis ik het dan wel al ben ik helemaal niet zo,n pook abuser.

Noctiis
15 november 2001, 18:35
ik gebruik geen gitaren met tremolo's, heb het niet nodig en vind het irritant snaren verwisselen (iig bij Floyd Rose dan).
Neen, geef mij maar een leuke string-thru body, betere sustain en sneller snaartjes wisselen.

Jeroen
15 november 2001, 18:54
soms lijkt het me wel leuk om mee te experimenteren. Kan opzich wel met mijn nep-strat maar dan issie meteen vals dus. Ik wil nog wel een keer een gitaartje met hummetjes en trem, gewoon kijke hoe dat gaat. Tsja.... ze zeggen wel eens dat je daar geld voor moet hebben. (zucht)