PDA

View Full Version : Createx airbrushverf mixen?



mm80
14 december 2006, 09:53
Stel ik wil een body vintage white of Olympic white (of hoe je die kleur ook maar noemt) lakken is het dan een optie om bv witte createx airbrush verf te nemen en die dan aanlengen met geel totdat ik de juiste kleur heb?

Of, kan ik bv ook bij Nicolaas in Leiden de kleur laten mengen als ik een voorbeelfoto laat zien? En kan dit dan op basis van Nitrocellulose?

fred dons
14 december 2006, 10:08
moeilijk, createx mengt niet zo prettig (de kleuren hebben de neiging te gaan schiften)
voor een dekkende kleur gebruik ik createx alleen voor metallic en zwart alle andere kleuren dus liever niet
daarnaast moet je wel een airbrush met een redelijk grote opening hebben om die kleur te spuiten omdat je anders gaat merken dan het "wit" nogal vlekkerig wordt en heel snel stof aantrekt

ik heb voor wit zelf het beste resultaat gekregen met magiccolour wit omdat dat goed dekt en goed te mengen is (1 druppeltje golden sand voor een creme wit, olympic white is meer spierwit, ik denk dat je meer vintage white wil? )

het gemakkelijkst (en mooist) is inderdaad om het alvast in cellulose te laten mengen maar ik weet niet of Nicolaas dat doet

mm80
14 december 2006, 10:39
Bedankt Fred!

Ik zit me te bedenken, aangezien ik in Emmen woon en beter hier in de buurt naar een verfhandel kan gaan voor meng opdrachten,

Hoe gaat dat mengen eigenlijk? Word er blanke cellulose gebruikt en wat word daar dan feitelijk doorheen gemengd om een bepaalde kleur te krijgen?

fred dons
14 december 2006, 11:08
ja, er zijn van die kleine flesjes concentraat die gemengt worden met de (blanke) lak om de finale kleur te krijgen
ik heb dat zelk ook wel eens gedaan en dat gaat best wel snel, ik wilde de lak semi transaparant houden maar met een beetje van het concentraat was het eigenlijk gelijk volledig dekkend

mm80
14 december 2006, 14:19
Die flesjes concentraat, is dat een standaard en goed verkrijbaar produkt denk jij? Kan ik dat normaal gesproken bij de betere verfhandel krijgen?

fred dons
14 december 2006, 14:37
ja, hoor ik zie ze regelmatig bij de doe het zelf zaak liggen, het wordt ook gebruikt om gewone huis tuin en keuken verven mee te mengen

mm80
14 december 2006, 20:13
ok bedankt,

Ik ga op zoek