PDA

View Full Version : Multi-kabel



ateng
14 december 2006, 09:41
Ik zat te denken om een pedalboard te maken voor mijn FC-200, TS-9, SD-9, Cry Baby en waarschijnlijk een Korg G4 en een Zoom Driver 5000.
Wat ik dan wil doen is een multi-kabel gebruiken van mijn amp naar mijn board om zo snel te kunnen aansluiten zonder spagettie van kabels op de grond.

Mijn vraag is of het wel kan om signaal samen met voeding in één multi-kabel te doen? Of is een goed afgeschermde signaal kabel voldoende om bromvrij te spelen.

zonniewiw
14 december 2006, 10:18
met laagspanning is dit denk ik geen probleem , ik had vroeger een art-x15 midi pedal en omdat midi alleen door de middenste 3 draden gaat , heb ik de 2 buitenste gebruikt voor de 9v voeding door te sturen , de adaptor in mijn rack , in de midi pedal 2 kleine brugjes en ik moest int vervolg enkel een midi kabeltje trekken.

nu speel ik ook met een vrij uitgebreid pedalboard , ik heb gewoon alle kabels inclusief een stroomkabel met van die colsonbandjes tesamen gebonden .

geeft bij mij geen ruis of brom en indien er eens een kabeltje over gaat kan ik dat altijd vervangen.

ChiefRebelAngel
14 december 2006, 11:48
ik heb phantom power door mijn midikabel lopen, 10VAC, en zit samen in een snake met mijn signaalkabel, geen last van.

rjong999
14 december 2006, 12:30
brom krijg je alleen bij wisselstroom. Als je gelijkstroom meestuurt geeft dat geen brom.

ateng
14 december 2006, 19:30
brom krijg je alleen bij wisselstroom. Als je gelijkstroom meestuurt geeft dat geen brom.
Het gaat ook om wisselstroom. Het is om een pedal power of DC Brick te voeden. Ik denk dat als je met een daisychain werkt je meer kans op brommen krijgt en dat ie dat ook niet trekt voor zoveel pedalen plus footcontroler... of red ie dat wel?

rjong999
14 december 2006, 20:10
wisselstroom hoeft ook geen brom te geven, als je goede twisted pair kabel gebruikt of kabel met een goede afscherming.