PDA

View Full Version : pull-off



kimo
13 december 2006, 21:56
als ik pull off dan krijg ik een hele onzuivere klank
iemand tips :(

Tho
13 december 2006, 21:59
als ik pull off dan krijg ik een hele onzuivere klank
iemand tips :(

Ik weet niet precies wat je bedoelt, kan je het wat beter uitleggen? of evt een soundclip posten?

Kan het misschien zijn dat je te hard pulled, zodat hij een vals randje krijgt?

Azrael
13 december 2006, 22:02
En gebruik vooral GEEN distortion als je het gaat oefenen.

kimo
13 december 2006, 22:03
als ik bijvoorbeeld op de pull off doe op de B dan lijkt het net als de eelt van me wijsvinger de snaar een onzuivere klank geeft, ik hoop dat je het snapt :satisfie:

Azrael
13 december 2006, 22:07
als ik bijvoorbeeld op de pull off doe op de B dan lijkt het net als de eelt van me wijsvinger de snaar een onzuivere klank geeft, ik hoop dat je het snapt :satisfie:

Nee , ik heb geen flauw idee. Zonder sound sample ook niet te beoordelen zo. Ik gok zelf erop dat je volgende noot amper door klinkt en dat die klank komt omdat je te sloom je vinger er af haalt waardoor je gerattel van je frets hoort. Maar dat is slechts een gok. Heb je geen gitaarspelende vrienden? Die kunnen het vast direct zien wat je fout doet.

kimo
13 december 2006, 22:11
nee helaas geen gitaar spelende vrienden :satisfie: en zo'n soundsample , ik zou het je graag laten horen maar hoe :o

kiem
13 december 2006, 22:17
bedoel je mischien dat je noot onzuiver is, kwa ontstemmen?? of dat ie gewoon niet lekker doorklinkt?? is t maar op 1 plek op de hals of overal??

t onstemmen kan zijn dat je met je ene vinger perongeluk een beetje opdrukt ofzow.

niet doorklinken kan je techniek zijn, dat je msichein niet goed genoeg de pull off maakt. zeker als t overal op de hals gebeurt, als t maar 1 plek if of 1 fret ofzow dan zou t kunnen zijn dat je snaar net tegen je fret aankomt waardoor ie niet goed doorklinkt.


maar t is helaas erg moeiljik om zo te zegen wat t is. vandaar dat ik mara iets opnoem, je weet maar nooit.

kimo
13 december 2006, 22:21
als ik op de onderste snaar 3de fret pull-off doe, klinkt ie goed, doe ik het op de B eerste fret dan klinkt ie heel erg "scherp"

Don Capo
14 december 2006, 08:30
Deze gaat naar Speeltechnieken