PDA

View Full Version : Distortion



guyon
13 december 2006, 21:55
Hee,
Ben op zoek naar een goed distortion pedaaltje en heb over de Boss DS-1 en de Ibanez TS veel gelezen. Zijn er mensen die een van, of zelfs beide pedaaltjes in zijn of haar bezit heeft? Heb niet de zware metal zone units nodig. Wil er een mooie OD, maar ook een goede rock distortion uit halen
Gr,

peppie
13 december 2006, 22:43
de ds-1 is zeker goed maar alleen met een keeley mod vind ik.

google er maar wat over ...

Pun
13 december 2006, 23:34
DS-1 die je op dit moment in de winkel kunt halen (Taiwanees als ik me niet vergis) vindt ik niet veel aan. Ik heb zelf een Japanse DS-1 via Ebay (tweedehands) gekocht en die is wel heel lekker.

Ik raad je dan ook aan om als je voor een DS-1 gaat een Japanse te kopen.

peppie
13 december 2006, 23:38
DS-1 die je op dit moment in de winkel kunt halen (Taiwanees als ik me niet vergis) vindt ik niet veel aan. Ik heb zelf een Japanse DS-1 via Ebay (tweedehands) gekocht en die is wel heel lekker.

Ik raad je dan ook aan om als je voor een DS-1 gaat een Japanse te kopen.
klopt die is beter en minder schel etc.

Rormo
13 december 2006, 23:48
Hier staat een verslag van mijn bevindingen recent in de winkel: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=84182

Robin.ke
14 december 2006, 00:27
De jaren 80 overdrive en distortion pedaaltjes van Ibanez vond ik zelf niet verkeerd klinken. Op MP worden ze nog regelmatig aangeboden.

rjong999
14 december 2006, 01:07
Gewoon een nieuwe DS1 in de winkel kopen, niks van de praatjes aantrekken en even de tijd nemen om 'm goed in te stellen icm je versterker en je eigen smaak. Met een beetje goede wil en een geduldig oor krijg je precies het geluid dat je zoek, ook zonder keeley mods en japanse toestanden. Maar wel voor 30 euro tweedehands op ebay ofzo.

Gitaargek
14 december 2006, 09:23
Koop een Digitech Hot Head. Goedkoop en er zit een lekkere sound in. http://www.digitech.com/products/images/HotHead.jpg

Gebruik deze zelf ook en met heel veel plezier.

Dirk_Hendrik
14 december 2006, 09:53
Gewoon een nieuwe DS1 in de winkel kopen, niks van de praatjes aantrekken en even de tijd nemen om 'm goed in te stellen icm je versterker en je eigen smaak. Met een beetje goede wil en een geduldig oor krijg je precies het geluid dat je zoek, ook zonder keeley mods en japanse toestanden. Maar wel voor 30 euro tweedehands op ebay ofzo.

Volledig mee eens. Hoewel een keeley aangepaste duidelijk anders klinkt is dat niet het verschil tussen goed en slecht. Dat Japan/Taiwan begint echt vormen van zwaar overtrokken aan te nemen.

phx
14 december 2006, 10:08
Vergeet niet dat een ds1 een standalone distortion is, de Tubescreamer heeft veel minder gain dan de ds1. Een tubescreamer verleent zich super als booster voor een overdrive of buizenamp, of als standalone (als transparante overdrive).

Shifty
14 december 2006, 10:20
Wel grappig, ik was altijd tegen de Boss DS-1, ik had jaren geleden 's een Boss Turbo Distortion gekocht... echt een vreselijk apparaat! Vandaar het vooroordeel :) Kort geleden gebruikte ik een Boss DS-1 uit Taiwan van een vriend van me... en ik moet zeggen... best wel een lekker apparaatje! En het kost geen drol!

Oftewel, trek niet al teveel aan van "horen en zeggen", maar ga 's proberen en ga af op je gehoor/ gevoel :)

yellowsun
14 december 2006, 11:23
Ik heb ook lange tijd een DS-2 gehad, die ik een beetje "fout" gebruikte: als lichte overdrive en niet als zware distortion.
Als lichte overdrive vond ik hem zuigen (my mistake, daarvoor is hij dus niet gemaakt, mijn inziens). De keren dat ik hem gebruikt heb voor zwaardere (Nirvana) distortion, vond ik het best wel lekker klinken, als ik het me goed herinner.
Ik denk dat jij eeder op zoek bent naar een TubeScreamer... test de twee gewoon naast elkaar in de winkel.

Volgens wat ik gehoord heb is een DS-1, net hetzelfde als de DS-2 in stand 1 (zonder turbo dus), maar dan MET volumedrop... Dat heeft de DS-2 niet, en dat zou de reden zijn waarom Cobain met de loop der tijd overgeschakeld is van DS-1 op DS-2 (?). Al heb ik elders ook gelezen dat dat eeder toevallig zo gekomen is...

Anyway: the wind blows

farstreetblues
14 december 2006, 11:27
Ik gebruik ze allebei, ts-9 en Ds-1, werkt erg goed voor mij

Rormo
14 december 2006, 11:34
Als je een TS-9 test, test dan sowieso ook een SD-1 (niet te verwarren met DS-1).

guyon
15 december 2006, 00:56
thanks voor alle reacties!
ga waarschijnlijk zaterdag ff in de winkel kijken en vooral luisteren. heb nu zelf 2 jaar een gt6 en die distortions daarop zijn vreselijk. ds-1 lijkt me vooral aantrekkelijk door de prijs :P en het feit dat aardig wat bekende gitaristen erop spelen. zelfde geld voor de TS en daarbij komt dat ik vele goede verhalen op dit forum lees.
wil eigenlijk een distortion die redelijk lekker kan scheuren ala jane's addiction, pearl jam etc, maar ook een mooie lichte vervorming voor de wat bluesyere dingen.
zag ook dat je veel verschillende versies van de TS-9 hebt, welke zijn aan te raden?
gr,

Nitefly7
15 december 2006, 11:37
Vergeet niet dat een ds1 een standalone distortion is, de Tubescreamer heeft veel minder gain dan de ds1. Een tubescreamer verleent zich super als booster voor een overdrive of buizenamp, of als standalone (als transparante overdrive).

+2

TS9/FD2 e.d. zijn m.i. te omschrijven als Clean->Crunch Kanaal (of evt. 'Lead'), omdat ze je versterker duwen en kúnnen laten oversturen...
Deze oversturing is de distortion die distortionpedalen teweeg brengen...

zelf gebruik ik een Ed's Custom Shop Preamp/Buffer (liefkozend Kentana genaamd<- Keeley Katana met gedeelte van m'n voornaam erin..), gevolgd door een Keeley DS-1 en als laatste een FD2..

toen ik de FD2 gebruikte als boost voor de DS-1 kreeg ik een té zware Fuzz/Octavia achtige sound; sinds gister gebruik ik de FD2 als OD/Boost voor de DS-1. Dit zorgt voor een natuurlijkere oversturing/boost; de FD2 is in deze keten a.h.w een 'voorversterkertrap'...

De 'Kentana' is een Z.Vex Super Hard On- kopie, die een heel stuk 'clean boost' geeft; i.c.m de FD2 en DS-1 geeft dit een legio aan mogelijkheden (en het is een heer-lijke boost voor de 2e positie van je pickups)

Pun
15 december 2006, 22:29
Je zou ook eens kunnen kijken naar een Carl Martin Crush Zone, die doet volgens mij ook wat jij wilt hebben, en is een heel leuk pedaal, naar mijn mening. Ook niet zo duur met 79 euro.

reitse
15 december 2006, 22:42
koop een digitech df-7 eenvoudig maar toch ook veelzijdig, soms even goed instellen maar dan heb je egt goeie sounds,

zie sig.


Aangepast volgens forumbeleid

Nitefly7
16 december 2006, 00:17
koop een digitech df-7 eenvoudig maar toch ook veelzijdig, soms even goed instellen maar dan heb je egt goeie sounds,

zie sig.


Aangepast volgens forumbeleid


...'een' df-7 of 'm'n' df-7 ;)

waarom verkoop je'm ?

reitse
16 december 2006, 16:43
...'een' df-7 of 'm'n' df-7 ;)

waarom verkoop je'm ?

Het is gewoon niet echt mijn ding, ik heb nu inmiddels ook al een Line 6 Pod Pro, en mede daardoor gebruik ik m'n df-7 niet meer zo vaak.