PDA

View Full Version : Keuze Versterker..



Arts
13 december 2006, 20:33
Hallo,

Ik ben van plan een nieuwe versterker te kopen met mijn vader..
Het mag iets van 800/900 euro kosten. Zelf zit ik te denken aan :
Marshall DSL 401 (buizenversterker combo)

Alleen mijn vader wil misschien een Fender buizenversterker.
Om uiteindelijk op de keuze aan te komen wil ik weten wat jullie beter vinden.

Ik zelf houd veel van Queens of the Stone Age, vooral metal enzo...
Daarvoor lijkt me een Marshall wel geschikt.
Mijn vader houd meer van Rolling Stones, The Beatles .. , blues & rock 'n roll

Verder wil ik er ook een pedaal bij kopen. Ik had van iemand gehoord dat er een yahama pedaal was van 150 euro waarmee je geluiden kon downloaden van internet van gitaristen.

Graag Feedback van jullie wat jullie denken dat we het beste kunnen kiezen.. ( hoeft niet persee de 2 amps die ik heb genoemd ). En welk effecten pedaal we het beste erbij kunnen kopen. Wil zowieso standaard effecten zoals: Tremolo, Phaser enz..

Ik heb btw een Epiphone Les Paul en mijn vader een Yahama Pacifica ofzo.. ( rotding , beginnerding..)

Thx!:D:D:D

gitarist17
14 december 2006, 11:08
He,

ik zou niet met moddeling gaan werken over een buizenversterker, dat ten eerste.

Verder is de marshall dsl401 een goede amp, heb hem getest maar heb uiteindelijk toch voor de fender hot rod deluxe gekozen. Het zijn twee verschillende amps.

Je vader en jij hebben ook een verschillende setup, maar ga gewoon eens luisteren. Wat vinden jullie er zelf van, heb je meer aan.

groeten
erik

BLOK182
14 december 2006, 11:34
Misschien een goed compromis: de Fender (voor dat karakteristieke clean) met een GOEDE overdrive ervoor voor het ruigere werk. En nee, geen digitale meuk en boss enzo,maar een echt mooie overdrive:-)

hendrix_appendix
14 december 2006, 11:40
Denk alleen niet dat je daar een strakke metslsound uit haalt, daar is zio'n Fender toch helemaal niet voor bedoeld, Stonerrock kan dan weer wel op een Fender lijkt mij. Dat zie je tenminste vaak.

BLOK182
14 december 2006, 11:42
Met een leuke overdrive over 2 degelijke 12" speakers kom je al een heel eind. Goed, een Uberschall op een 4x12 is vetter en meer metal, maar gewoon een heftige scheur is best uit zo'n Fender te toveren, met een beetje hulp. Op combo's is het vaak toch een beetje compromis zoeken m.b.t. metal:p

hendrix_appendix
14 december 2006, 11:51
Da's waar.

LCH
14 december 2006, 11:57
@ Arts: waar willen jij en je pa de nieuwe amp voor gebruiken? Kijk een amp van 900 euro voor thuisgebruik is niet per sé noodzakelijk. In dat geval kun je die 900 euro beter splitten en allebei voor 450 iets kopen. Volgens mij hebben jij en je pa nogal een andere stijl. En voor 450 kun je iets kopen wat helemaal bij je past en hoef je geen compromis te sluiten.

Als het wel bij één versterker moet blijven (dat kan als jullie er bv. bandwerk mee willen doen), koop dan een Vox Tonelab of Boss GT-8 met een goede neutrale versterker, laten we zeggen een tweedehands Roland JC120 of Peavey Bandit. Dan kunnen zowel jij als je vader spelen met de geluiden die je wenst.

Natuurlijk klinken losse pedaaltjes íets beter, maar je moet wel een semi-pro zijn wil je het verschil horen tussen de distortion uit een Boss DS1 pedaaltje of de distortion uit een GT8. Dat valt allemaal reuze mee.

Nog even dit: een Fender buizenbak voor thuis is niet ideaal! Vooral een Fender HotRod niet, zo'n ding kan niet echt zacht. Het is óf geen geluid óf dat ding knalt je de oren van je kop. Zit niet zo gek veel tussen.

armageddon
14 december 2006, 12:26
ik zou niet met moddeling gaan werken over een buizenversterker, dat ten eerste.


Want?
Een Pod over een buizeneindtrap klinkt altijd een stuk lekkerder dan over de stereo hoor. Je moet alleen de speakersim uitzetten.

BLOK182
14 december 2006, 12:48
@ Arts: waar willen jij en je pa de nieuwe amp voor gebruiken? Kijk een amp van 900 euro voor thuisgebruik is niet per sé noodzakelijk. In dat geval kun je die 900 euro beter splitten en allebei voor 450 iets kopen. Volgens mij hebben jij en je pa nogal een andere stijl. En voor 450 kun je iets kopen wat helemaal bij je past en hoef je geen compromis te sluiten.

Als het wel bij één versterker moet blijven (dat kan als jullie er bv. bandwerk mee willen doen), koop dan een Vox Tonelab of Boss GT-8 met een goede neutrale versterker, laten we zeggen een tweedehands Roland JC120 of Peavey Bandit. Dan kunnen zowel jij als je vader spelen met de geluiden die je wenst.

Natuurlijk klinken losse pedaaltjes íets beter, maar je moet wel een semi-pro zijn wil je het verschil horen tussen de distortion uit een Boss DS1 pedaaltje of de distortion uit een GT8. Dat valt allemaal reuze mee.

Nog even dit: een Fender buizenbak voor thuis is niet ideaal! Vooral een Fender HotRod niet, zo'n ding kan niet echt zacht. Het is óf geen geluid óf dat ding knalt je de oren van je kop. Zit niet zo gek veel tussen.
Ik zou wel voor 1 amp gaan. Een amp van 900 euro is toch mooier dan 2 van 450 euro, dan zit je vaak aan de cheapste buizenbakken of transistor. Als je een goede mainamp kiest heb je er meer plezier van en hoef je niet eens concessies te doen. Verder is testen toch wel van belang. Ook al houdt je pa van die en die bands en jij van anderen, dat wil niet zeggen dat je meteen aan specifiek (andere) versterkers vast zit. Misschien vindt jouw pa die Marshall ook wel lekkerder dan een Fender. Verder zou ik rustig aan doen met digitale multieffecten. Als je alleen een extra overdrive zoek, pak die dan. Mochten jullie echt graag een zooi effecten hebben om mee te spelen, dan is het wel een optie. Over de opmerking dat een gemoddelde SD1 en een echte SD1 dicht bij elkaar liggen qua sound: dat kan best, maar een SD1 is ook niet meteen de ultieme stevige scheursound:p

BLOK182
14 december 2006, 12:49
Want?
Een Pod over een buizeneindtrap klinkt altijd een stuk lekkerder dan over de stereo hoor. Je moet alleen de speakersim uitzetten.
Hij bedoelt denk ik eerder dat goede analoge pedaaltjes lekkerder zijn over een buizencombo. En natuurlijk heb je de atomics etc nog, maar die worden hier nog niet overwogen.

LCH
14 december 2006, 13:15
Ik zou wel voor 1 amp gaan. Een amp van 900 euro is toch mooier dan 2 van 450 euro, dan zit je vaak aan de cheapste buizenbakken of transistor. Als je een goede mainamp kiest heb je er meer plezier van en hoef je niet eens concessies te doen. Verder is testen toch wel van belang. Ook al houdt je pa van die en die bands en jij van anderen, dat wil niet zeggen dat je meteen aan specifiek (andere) versterkers vast zit. Misschien vindt jouw pa die Marshall ook wel lekkerder dan een Fender. Verder zou ik rustig aan doen met digitale multieffecten. Als je alleen een extra overdrive zoek, pak die dan. Mochten jullie echt graag een zooi effecten hebben om mee te spelen, dan is het wel een optie. Over de opmerking dat een gemoddelde SD1 en een echte SD1 dicht bij elkaar liggen qua sound: dat kan best, maar een SD1 is ook niet meteen de ultieme stevige scheursound:p

Eentje van 900 is inderdaad mooier ja. Je zou bv. een Vox AC30 CC kunnen kopen. In dat geval heb je nooit meer een andere versterker nodig ;)

Maar wat ik een beetje aan wil geven is dat als je alleen een beetje thuis speelt je heus niet een dure versterker met een hoog wattage hoeft te kopen. Als je dan ook nog 2 personen hebt diens muzieksmaak uiteen liggen en derhalve ook op andere versterkers uitkomen, is een compromis m.i. nooit goed. Dan is er altijd één van de twee die op een versterker speelt die diegene niet helemaal lekker vindt. :)

Ik ben het met je eens dat 450 niet een heleboel geld is om een enorm goeie versterker te kopen, maar om 900 kapot te slaan op iets waarbij je niet beide een goed gevoel hebt is ook zonde. Over het Boss-scheurpedaaltje heb je gelijk ja, maar dat is dan ook meteen het goedkoopste ;)

armageddon
14 december 2006, 13:19
Hij bedoelt denk ik eerder dat goede analoge pedaaltjes lekkerder zijn over een buizencombo. En natuurlijk heb je de atomics etc nog, maar die worden hier nog niet overwogen.

Ja uiteraard zijn die lekkerder, maar je kan niet alles willen. Veel mensen gebruiken ook een GMajor en dat is ook zo digitaal als de pest :)
En je kan een modeller ook prima door een eindtrap van een head heengooien, klinkt prima!

Arts
14 december 2006, 18:06
thx allemaal voor reacties :)

De versterker wordt gebruikt voor thuis en ook optredens..
Welke ik ga nemen ben ik nog niet overuit..
En maakt het uit of je een Digitaal Pedaal hebt of niet?? Maakt tog helemaal niks uit.. lijkt me?

Graag nog meer reacties !!! :D

Rormo
14 december 2006, 18:16
Ik zou lekker voor die DSL 401 gaan. Daar kun je zowel jouw bands wel mee spelen als de bands van je vader. Als je echt metal speelt dan zul je wel ff een metal pedaaltje er voor moeten hangen, maar that's it. Je vader moet het zonder pedalen af kunnen op die amp.

S.Clause
16 december 2006, 00:24
Je kan ook een ENGL combo proberen (screamer bvb) . Is ERG veelzijdig.

new deep
16 december 2006, 00:57
Gezien jullie budget en stijlen kunnen een Brunetti Maranello, Koch Twintone, Koch Studiotone of Vox AC30/AC15 of Fender Hotrod een goede optie zijn.

Succes met de verdere keuze, wat het ook gaat worden!

Rormo
16 december 2006, 11:14
meerdere mensen hebben nu Vox AC30 gezegd, maar ik zie hem daar toch geen metal op spelen....

LCH
16 december 2006, 12:37
meerdere mensen hebben nu Vox AC30 gezegd, maar ik zie hem daar toch geen metal op spelen....
Ik ook niet, daarom noemde ik het slechts als voorbeeld ter ondersteuning van mijn visie hierop ;)

Concreet bekeken lijkt zo'n DSL401 me geen slechte optie, zoals je eerder zei.

Arts
27 december 2006, 01:10
ik denk dat het de dsl 401 word..
Thx iedereen voor reacties

grayfink
27 december 2006, 01:21
Peavey valveking ook overwogen? Voor minder dan 500€ een volledig buizencombo, van mooi clean tot megascheur. Ook mastervolume, kan ook zacht. Ben er zelf erg blij mee.

ccc
27 december 2006, 16:48
Mitch hier verkoopt zijn Rivera clubster 45.

http://www.rivera.com/

bekijk eens het filmpje van de site !

Precies wat je zoekt, dacht ik.

jorrit
27 december 2006, 17:21
voor die rivera gaan!

Arts
29 december 2006, 18:58
Mijn keuze uiteindelijk is geworden....

Fender Hotrod Deluxe...
Zou je waarschijnlijk niet denken.. maar da heb ik gedaan met de volgende redenen.
Ik heb er een Boss Multieffectenpedaal bij gekocht ..
En al het geluid ( wil je het echt vet hebben ) komt dan toch uit het pedaal.
Omdat Fender een mooier clean geluid heeft hebben we die gekozen.. zodat effecten er het beste op werken..

Rormo
29 december 2006, 20:58
als je echt een vet geluid wilt hebben gebruike je geen multi effect, maar dat is mijn mening. De amp hoort je goede sound te geven, niet een crappy effect bak. maar toch veel plezier er mee gewenst!

Arts
30 december 2006, 00:07
ik weet ook wel dat losse effecten beter zijn..
alleen ben jammer genoeg sinterklaas niet....

Squier4ever
30 december 2006, 12:12
is toch mooi opgelost zo!
en die boss is mits je 'm goed gebruikt best wel ok...
wat voor een is het?

Arts
30 december 2006, 21:30
Boss ME-50
ben er erg tevreden over..

Squier4ever
30 december 2006, 21:38
dan is t toch goed?
als jij tevreden bent heeft t weinig zin om nog te zeuren...