PDA

View Full Version : StewMac Bestelling



Mattia
13 december 2006, 18:44
Dus, ik ga (denk ik zo) wat boeken bestellen bij StewMac, misschien ook wat andere dingetjes. Iemand die nog wat nodig heeft/wil hebben? Deadline dit weekend, maandag bestel ik.

Enra
13 december 2006, 19:20
Hι Mattia,

Ik heb je een privι bericht gestuurd!!!

Groet,

Enra.

robostrat
13 december 2006, 19:34
yep, count me in

en je hebt een pm 'etje

AvU
13 december 2006, 19:38
ik wil ook wel graag wat bestellen maar hoe wil je het verder versturen. ophalen wordt voor mij niet wat, als je het weer met de post doet kost me dat dubbele verzendkosten. Hoeveel zijn die verzendkosten bij stewmac?

grt. Arjan

Stief
13 december 2006, 19:52
Hey AvU,

Als je nog even geduld hebt, kun je wel bestellen als ik weer bestel. Ik zit redelijk bij je in de buurt (Arnhem).

Mattia
13 december 2006, 21:35
Ophalen in Purmerend of Amsterdam, danwel per gewone post doorsturen. Verzendkosten bij StewMac zijn niet superlaag, maar het scheelt behoorlijk als je alles in een pakket besteld ipv in meerdere pakketten. NL post is niet zo duur.

Er komt ongetwijfeld wel wat BTW/invoerrecht bij kijken, maar de dollar staat nog steeds lekker laag, dus...

robostrat
14 december 2006, 08:25
Mattia, je hebt nog een pm 'etje

Enra
14 december 2006, 09:43
Ophalen in Purmerend of Amsterdam, danwel per gewone post doorsturen. Verzendkosten bij StewMac zijn niet superlaag, maar het scheelt behoorlijk als je alles in een pakket besteld ipv in meerdere pakketten. NL post is niet zo duur.

Er komt ongetwijfeld wel wat BTW/invoerrecht bij kijken, maar de dollar staat nog steeds lekker laag, dus...

Misschien kan je inzicht geven door iets te zeggen over verhoudingen. Bv, als ik iets voor € 20.-- bij Stwe-Mac bestel, wat is dan het ongevere bedrag dat er nog bij komt tot mijn voordeur. € 7.50? € 5.--? € 10.--?

Een dergelijke vergelijking spreekt meer denk ik en beantwoord daarmee meer de vragen.

SimonS
14 december 2006, 12:16
je hebt een PM van mij, Mattia.

Mattia
14 december 2006, 12:49
Misschien kan je inzicht geven door iets te zeggen over verhoudingen. Bv, als ik iets voor € 20.-- bij Stwe-Mac bestel, wat is dan het ongevere bedrag dat er nog bij komt tot mijn voordeur. € 7.50? € 5.--? € 10.--?

Een dergelijke vergelijking spreekt meer denk ik en beantwoord daarmee meer de vragen.

Nou, kijk, de verzendkosten vanuit de VS naar hier zullen wel mee vallen, zo gespreid over de bestellers heen; ik gok een dollar of 5-10 pp, hooguit (zal ik zondag wel even melden voordat ik bestel). Pakjes tot 10 kilo, verzekerd, zijn rond de 8 euro verzendkosten (kijk maar op tntpost.nl), als het door de brievenbus kan (veel spullen wel, gewoon in een bubbeltjesfolieenvelop, bijvoorbeeld) is het nog wat goedkoper, afhankelijk van het gewicht. Altijd wel minder dan een tientje, als ik de site zo bekijk, en voor 20 dollar aan verzendkosten, max, krijg je bijna noppes vanuit de VS verzonden.

Keesz
14 december 2006, 19:24
Je hebt PM!

oknarb180
15 december 2006, 10:26
Ik heb 1,5 week terug wat bij Stewmac besteld, kwam op ongeveer 110 euro uit. Er zitten o.a. 2 potten met titebond en 1 pot filler bij, dat zijn de zwaarste onderdelen van het pakket, de verzendkosten voor een normale verzending (± 3weken) waren rond de 30 euro, da's dus 140 euro (189 dollar)
Daar komt dan 12 euro inklaringskosten en 19% BTW bij.
dus: 140 + 19% = ±167 euro + 12 euro inklaring = ±180 euro

Kortom, weer aangetoont dat je ongeveer in euro's betaald wat er in dollars staat aangegeven (zelfs iets minder!).

vr.gr.

Branko

Enra
15 december 2006, 10:59
Ik heb 1,5 week terug wat bij Stewmac besteld, kwam op ongeveer 110 euro uit. Er zitten o.a. 2 potten met titebond en 1 pot filler bij, dat zijn de zwaarste onderdelen van het pakket, de verzendkosten voor een normale verzending (± 3weken) waren rond de 30 euro, da's dus 140 euro (189 dollar)
Daar komt dan 12 euro inklaringskosten en 19% BTW bij.
dus: 140 + 19% = ±167 euro + 12 euro inklaring = ±180 euro

Kortom, weer aangetoont dat je ongeveer in euro's betaald wat er in dollars staat aangegeven (zelfs iets minder!).

vr.gr.

Branko

Dank je, heel helder!!!

Mattia
15 december 2006, 10:59
Ik heb 1,5 week terug wat bij Stewmac besteld, kwam op ongeveer 110 euro uit. Er zitten o.a. 2 potten met titebond en 1 pot filler bij, dat zijn de zwaarste onderdelen van het pakket, de verzendkosten voor een normale verzending (± 3weken) waren rond de 30 euro, da's dus 140 euro (189 dollar)
Daar komt dan 12 euro inklaringskosten en 19% BTW bij.
dus: 140 + 19% = ±167 euro + 12 euro inklaring = ±180 euro

Kortom, weer aangetoont dat je ongeveer in euro's betaald wat er in dollars staat aangegeven (zelfs iets minder!).

vr.gr.

Branko

Yep. Pretty much, als je een beetje redelijk wat besteld. Nog leuker: als het pakket groter wordt, wordt 't goedkoper om via DHL de boel te laten bezorgen. Is het binnen 3-4 dagen in huis.

Mattia
16 december 2006, 16:31
BUMP.

Morgen avond rond de klok van 22:00 (ofzo) ga ik bestellen. Dus als iemand nog wat wil, een PM graag. Als ik niet geantwoord heb op een PM, graag nog eens sturen.

Mattia
18 december 2006, 09:39
Bestelling geplaatst! Hopelijk is de boel er rond dit weekend; donderdag heb ik m'n inhaaltentamen (zou eigenlijk de week van mijn ongeluk gebeuren), dus als het er vrijdag is ga ik even ijverig inpakken en dergelijke.

Mattia

SimonS
18 december 2006, 11:27
sweet

(...)

Van Dattum
18 december 2006, 14:48
Hoe gaat het trouwens met je Mattia? Alweer aan de beterende hand?

Groet Edwin

Mattia
18 december 2006, 17:49
Hoe gaat het trouwens met je Mattia? Alweer aan de beterende hand?

Groet Edwin

Aardig. Ben al ruim anderhalve week uit gips (nee echt), bewegen gaat nog moeizaam/stijf, en m'n linkerhand in een gitaarspeelpositie lukt nog lang niet (zelfs air guitar is uit), maar dat was te verwachten. Ik type nu wel weer met twee handen, dus da's weer positief!

Mattia
20 december 2006, 18:04
StewMac update: Pakketje zit in Amsterdam, is door de douane heen. Ik verwacht dat 'ie morgen afgeleverd wordt, lekker vlot!

Keesz
20 december 2006, 20:34
laat je het in dit topic weten wie er nog moet betalen/hoeveel je van iedereen krijgt?, scheelt een hoop in PM'en enzo....

ging wel ter*ng snel dit zeg, moeten we vaker doen!

piezo
20 december 2006, 20:48
Hee Mattia, tof dat je weer wat meer kunt met je arm en ook tof dat je bestellingen doet.
Ik ben de laatste tijd weinig op het forum geweest, dus ik hoop maar je nog aan mijn setje template freesjes gedacht hebt.

Mattia
20 december 2006, 22:00
Hee Mattia, tof dat je weer wat meer kunt met je arm en ook tof dat je bestellingen doet.
Ik ben de laatste tijd weinig op het forum geweest, dus ik hoop maar je nog aan mijn setje template freesjes gedacht hebt.

oh, flut....dat staat dus op m'n andere PC (zit even elders) als een memo'tje, sorry :-/

piezo
21 december 2006, 12:19
Zal ik die andere arm ook maar breken dan? :angry: :D

Volgende keer beter.
Hopenlijk doet nog iemand anders tussendoor een bestelling. Ik beschik zelf niet over gemakkelijke betalingsfaciliteiten namelijk.

Stief
21 december 2006, 18:02
Piezo,
Waarschijnlijk 2e of 3e week van januari bestel ik weer, dus als je wil bestel ik wel voor je mee.

Mattia
21 december 2006, 18:09
Piezo: nou, liever niet... :p

Verder, DHL is geweest, maar ze doen dezer dagen moeilijk over precies kontant alles betalen, geen wisselgeld, dus hij komt morgen weer (grrr...). Ik weet nu wel alle bedragen, dus ik reken even uit wat het geworden is; houd jullie inboxjes in de gaten!

Mattia

robostrat
21 december 2006, 19:19
Mattia, je hebt weer een pm 'etje

wordt tijd dat je kan pinnen bij de delivery :D

piezo
22 december 2006, 09:52
Piezo,
Waarschijnlijk 2e of 3e week van januari bestel ik weer, dus als je wil bestel ik wel voor je mee.Stief, je hebt een PB

Keesz
10 januari 2007, 19:45
mattia, check je PM even, wacht nu al een weekje op respons :)

Mattia
11 januari 2007, 06:51
mattia, check je PM even, wacht nu al een weekje op respons :)

Probeer nog eens; hij was een tijd geleden vol, en de laatste die ik van je heb is van 14/12/2006...

Mattia