PDA

View Full Version : Soldano Astroverb



a darker shade of grey
13 december 2006, 17:01
Jongens zoals jullie weten ben ik altijd op zoek naar versterkers en gitaren en effecten en racks en heb ik nooit geld, maar nu gaat zich een interessante mogelijkheid voordoen...
ik heb namelijk familie in amerika, die binnenkort weer naar nederland komen, en nou zag ik op musician's friend die astroverb staan: hier (http://www.musiciansfriend.com/product/Soldano-Astroverb-SingleChannel-Amp-Head?sku=489109)

voor 1019 dollar dus, dat is ongeveer 798 euro en 94 cent, dat vind ik een mooie deal, tenzij iemand mij een dealer in europa kan wijzen die hem voor deze prijs heeft.
Ik kan die familie deze versterker laten kopen en dan komt ie als hun bezit nederland binnen (zonder invoerrechten dus neem ik aan).

Vraagje: is dit een high gain amp? want ik hoor wisselende verhalen, wel mooie scheur, maar niet echt metal (ik speel geen death metal of zo, meer dream theater/metallica, maar veel gain is toch wel mijn ding).

edit: heb trouwes ook meteen gekeken naar andere versterkertjes, vind de THD UniValve ook wel mooi, maar die is niet zo high gain als ik wil meende ik ergens te lezen op harmonycentral.
eeft iemand anders nog mooie alternatieven voor lage watt versterkertjes? (koch studiotone wordt wel afgezaagd he ;))

edit: ow shit ik realiseer me net dat ze in amerika een heel ander lichtnet hebben, dat gaat natuurlijk een probleem worden of niet?

jorrit
14 december 2006, 19:06
probleem valt mee, maar je bent wel een stuk duurder uit, heb zelf ook wel eens met t idee gespeeld om een amp uit amerika te halen maar je moet dan je transformator verwisselen of een extra dr vooraansluiten (de echte techneuten hier kunnen je het met de juiste benamingen wel vertellen)
als je mazzel hebt is de versterker schakelbaar van 110 naar 230.

houd je ook rekening met de invoerkosten etc? komt er ook nog bovenop..

Squier4ever
14 december 2006, 19:52
je hebt een zgn verhuistrafo nodig, of een hele nieuwe voedingstrafo.
daarbij komt dat er nog eens zo'n 23% bovenop de kosten komt, puur en alleen om het ding in te voeren....

Chris Winsemius
14 december 2006, 20:03
Soldano maakt 120V en export amps maar ze leveren geen export voedingstrafo's los aan Europa/etc. (dealer/import-policy).

Om van 230V 110-120 V te maken heb je 'n converter/verhuistrafo nodig, vermogen (aangeduid in VA) moet wel voldoende/ietsje overbemeten zijn.

BLOK182
14 december 2006, 20:44
En dan nog inderdaad verzendkosten, invoerkosten.

a darker shade of grey
15 december 2006, 08:36
maar als die versterker als hun bezit de grens overkomt (zij hebben hem dan gekocht, alleen met mijn geld) dan betaal je toch geen import? Je betaalt toch ook neit voor je koffer?

Maar dat stroomprobleem is wel vervelend, kan iemand iets meer info geven over waar ik die dingen kan krijgen en met name wat het kost, want anders heb ik er niks aan...

Chris Winsemius
15 december 2006, 09:16
maar als die versterker als hun bezit de grens overkomt (zij hebben hem dan gekocht, alleen met mijn geld) dan betaal je toch geen import? Je betaalt toch ook neit voor je koffer?

+ aankoopbon "van hun" (amp op hun naam) mee.


maar als die versterker als hun bezit de grens overkomt (zij hebben hem dan gekocht, alleen met mijn geld) dan betaal je toch geen import? Je betaalt toch ook neit voor je koffer?

Met 'n beetje mazzel kun je 'n 300VA (liefst nog ietsje meer) verhuistrafo tussen de 40 en 100 euro aanschaffen.
Als ik wat tijd heb zal ik even aan 'n maat vragen waar ie 'n 300VA exemplaar voor minder dan 40 euro had gehaald (als ik het goed heb). PB me anders.

LCH
15 december 2006, 12:44
maar als die versterker als hun bezit de grens overkomt (zij hebben hem dan gekocht, alleen met mijn geld) dan betaal je toch geen import? Je betaalt toch ook neit voor je koffer?
Haha, zo werkt 't jammer genoeg niet. Binnen de EU heb je vrij verkeer van kapitaal, diensten, goederen e.d. Maar vanuit de States gaat die vlieger niet op.

Je zult dus gewoon twee soorten belasting moeten betalen. Ten eerste de invoerrechten bij de douane (procentje of 3,5) en ten tweede de BTW (19 %). Zoals eerder in dit topic aangegeven zal er dus iets van 23% belasting moeten worden betaald, hetgeen in een totaalprijs van meer dan 1000 euro resulteert.

Daarnaast moet je ook nog aan het feitelijke vervoer denken. Als ze zo'n ding kopen in een wrak doosje... dat wil je echt het vliegtuig niet in hebben. Moeten ze ook nog eens een flightcase van 100 dollar kopen. Op die manier wordt 't wel een erg dure en vooral onzekere onderneming, zeker als je niet weet of zo'n Astroverb wel helemaal 'jouw' amp is! :satisfie:

a darker shade of grey
15 december 2006, 15:26
Haha, zo werkt 't jammer genoeg niet. Binnen de EU heb je vrij verkeer van kapitaal, diensten, goederen e.d. Maar vanuit de States gaat die vlieger niet op.

Je zult dus gewoon twee soorten belasting moeten betalen. Ten eerste de invoerrechten bij de douane (procentje of 3,5) en ten tweede de BTW (19 %). Zoals eerder in dit topic aangegeven zal er dus iets van 23% belasting moeten worden betaald, hetgeen in een totaalprijs van meer dan 1000 euro resulteert.

Daarnaast moet je ook nog aan het feitelijke vervoer denken. Als ze zo'n ding kopen in een wrak doosje... dat wil je echt het vliegtuig niet in hebben. Moeten ze ook nog eens een flightcase van 100 dollar kopen. Op die manier wordt 't wel een erg dure en vooral onzekere onderneming, zeker als je niet weet of zo'n Astroverb wel helemaal 'jouw' amp is! :satisfie:

hm das balen....maar nog steeds snap ik het niet....stel zij nemen die versterker mee om hier op te kunnen spelen (weet de douane veel) dan betaal je toch niet....geschenken mag je gratis opsturen heb ik begrepen van een vriend van me....dus ik snap die invoerrechten +btw egt niet....

maar het zal ongetwijfeld zo zijn, ik heb er niet veel verstand van...die verhuistrafo had ik nog wel willen aanschaffen, maar flight case+23% wordt me te gortig!

daar baal ik van, want de dollarprijs is zon beetje 3/4 van de prijs in euro's ! niet eerlijk...

Lacrymosa
15 december 2006, 18:44
als je weet wat voor specs je Trafo moet hebben
Kan je ze custom latewn maken hier in NL
bij Amplimo (ff google voor de website)

LCH
15 december 2006, 18:53
hm das balen....maar nog steeds snap ik het niet....stel zij nemen die versterker mee om hier op te kunnen spelen (weet de douane veel) dan betaal je toch niet....geschenken mag je gratis opsturen heb ik begrepen van een vriend van me....dus ik snap die invoerrechten +btw egt niet....

maar het zal ongetwijfeld zo zijn, ik heb er niet veel verstand van...die verhuistrafo had ik nog wel willen aanschaffen, maar flight case+23% wordt me te gortig!

daar baal ik van, want de dollarprijs is zon beetje 3/4 van de prijs in euro's ! niet eerlijk...
Achja, dat is even jammer ja. Om alles zeker te weten zou je even navraag moeten doen bij de douane, maar voor zover ik alles even snel na heb kunnen gaan moet je 23% lappen. Misschien zit er nog enige speling in de invoerrechten, maar die 19% BTW kun je iig wel vanuit gaan.

Kijk het gaat er niet om wat er mee gaat gebeuren. Ook al wil je dat ding van een flat gooien om 'm vervolgens als WC te gebruiken, dat zal de douane een zorg zijn. Feit is dat dat ding ingevoerd wordt en daar wenst men centjes voor te zien.

En over geschenken... dat weet ik niet. Het lijkt me sterk dat dat zo is, want dan kun je wel zeggen dat alles een geschenk is. A zou een auto in de US kunnen kopen, die belastingvrij schenken aan B in NL, waarna B die auto weer terug zou kunnen verkopen aan A. Op die manier zou je wel heel gemakkelijk alle belastingen kunnen omzeilen, maar die flightcase is iig wel redelijk noodzakelijk wil je die Soldano hier evt. veilig krijgen ;)

zjanke
15 december 2006, 21:58
Laatste alinea van mijn antwoord gaat hier ook op (http://www.gitaarnet.nl/forum/showpost.php?p=1109841&postcount=8)

intervine divention
16 december 2006, 14:00
@ a darker shade of grey: check je pm, misschien ook een optie?

ijff
16 december 2006, 15:16
J

Vraagje: is dit een high gain amp? want ik hoor wisselende verhalen, wel mooie scheur, maar niet echt metal (ik speel geen death metal of zo, meer dream theater/metallica, maar veel gain is toch wel mijn ding).



Dit is is zeker een high gain ampje. Door de open-back constructie met een 1x12 is hij alleen niet superstrak.

Heb zelf de voorloper, de Atomic 16 (identiek, maar dan zonder reverb) en ben d'r erg tevreden over.

stumpy
17 december 2006, 11:05
Een effect pedaaltje kun je ze misschien wel nog binnen laten smokkelen. Heb je toch nog wat voordeel.

GuitarMaster
17 december 2006, 13:37
Over geschenken hoef je inderdaad geen invoerrechten en belasting te betalen, maar dat geldt (afhankelijk van hetgeen wat je verstuurd) alleen voor producten tot een euro of 50 dacht ik.

a darker shade of grey
17 december 2006, 13:38
Over geschenken hoef je inderdaad geen invoerrechten en belasting te betalen, maar dat geldt (afhankelijk van hetgeen wat je verstuurd) alleen voor producten tot een euro of 50 dacht ik.

das ook niet veel :dontgeti: