PDA

View Full Version : Stratocasters met 8 screw pickguards?



Renoud
13 december 2006, 16:01
Ik was benieuwd op welke strats er (standaard) een 8 screw pickguard zat.

Voor zover ik weet een paar japanse uit de '80, Anyone? :D

DaFonz
13 december 2006, 16:03
Jaren '50-ers

Chris Winsemius
13 december 2006, 16:03
Tot +/- 1959, 50s reïssues ook.

Renoud
13 december 2006, 16:04
Ah, dan waren die ik gezien had waarschijnlijk japanse '50 re-issues! Leken er wel op.

Dank voor het snelle antwoord :hippie:

Renoud
13 december 2006, 20:36
Zou dit dan een 50's re-issue body kunnen zijn? Let op de 8 screws ;)

http://www.japan-guitars.de/stratbodyschwarz/2hinten.jpg
http://www.japan-guitars.de/stratbodyschwarz/3halsfraesung.jpg
http://www.japan-guitars.de/stratbodyschwarz/4rueckseite.jpg
Hij lijkt me in ieder geval geen fender/squier, iemand iets?

GunMetalBlue
13 december 2006, 20:42
goh, ik heb er idd 11

jero
13 december 2006, 20:46
nee, geen reissue body vanwege 'swimming pool' routing (1 grote uitfrezing voor de elementen)

reissues hebben routing voor drie single coils.

koennie
13 december 2006, 22:53
buiten dat is de contour niet goed, dit neigt meer naar een ibanez rg body, waar overal scherpe randen zitten. De overgang van de 'top' naar de zijkant gaat niet zo mooi als bij een strat.

Gearjunkie
14 december 2006, 23:23
buiten dat is de contour niet goed, dit neigt meer naar een ibanez rg body, waar overal scherpe randen zitten. De overgang van de 'top' naar de zijkant gaat niet zo mooi als bij een strat.
Overduidelijk inderdaad. Waarschijnlijk een cheapo oosterse Strat-kopie.

vulvasonic
15 december 2006, 00:51
buiten dat is de contour niet goed, dit neigt meer naar een ibanez rg body, waar overal scherpe randen zitten. De overgang van de 'top' naar de zijkant gaat niet zo mooi als bij een strat.

Ik zie wel vaker foto's van strats waarbij het er in ieder de schijn van heeft dat de hoeken scherper geworden zijn. Dat zegt misschien meer over de lichtinval op de foto's.

Ik kan er echter geen zinnig woord over zeggen. De huidige USA serie hebben dit 'zwembad principe' al heel lang, maar er zijn ook modernere modellen gemaakt waarbij gebruikt werd gemaakt van een vintage brug. De combinatie van deze eigenschappen zouden imo dus best kunnen in een bepaalde Fender lijn. En tot zover ik weet worden die zwembadmodellen alleen in de VSA gemaakt, dus het zou me niets verbazen als het een Fenderbody is. Het zou me echter ook niets verbazen als het een soort kopie is.

In beide gevallen zou ik zeggen; BOEIEN!!!!!!!
Als de body uit een goed stuk hout is gemaakt, maakt het geen flikker uit en heb je het begin van wat een heel leuk project kan worden.

Vreemd vind ik het gat in het midden van de neckpocket. Vanaf de achterkant gezien zou je meteen denken aan een modern tilt systeem, gebruikelijk op alle standaard USA's (de American Series en andere modellen - uiteraard niet de Vintage Reissues).
Op de bovenzijde zie ik echter niet de circelvormige uitsparing voor dit systeem.

Het blijft voor mij dus een onduidelijk ding.
Desalniettemin zou ik 'm er best bij willen hebben.