PDA

View Full Version : Advies over aanschaf akoestische basgitaar



Emeth
20 december 2002, 15:03
Hebben jullie een paart tops voor mij over het aanschaffen van een akoestische basgitaar.(waar ik op moet letten enzo)
Thanks

AntY
20 december 2002, 16:02
ik niet
maar waarom wil je een acoustic kopen? heb je al een elektrische?

Emeth
20 december 2002, 16:06
Ja is heb een jackson B3

Manusdr
20 december 2002, 22:32
Ik heb er een tijdje geleden een aangeschaft en ik heb voornamelijk gelet hoe de klank bij midden en hoge tonen was. En natuurlijk of ie zuiver is over de hele hals.
Ook zul je hem ff moeten aansluiten op een versterker, om naar het elementje te luisteren (dat ie wel de toon behoudt en er geen frikandellengeluid van maakt)

En denk er verder aan dat akoestische bassen niet vaak verkocht worden en dus die bas al een tijdje in de winkel hangt. En dus hebben er al 100.000 mensen op zitten frotten. Kijk dus even naar de algehele staat (deukjes, krassen etc). Bovendien is het heel redelijk er een nieuwe set snaren bij te vragen (ook omdat ie al zolang in de winkel hangt)

Mijn bas is de Motion BR05, een hele mooie zwarte bas. Is even wennen om op te spelen (geen tumbrest) maar dan heb je echt wel een hele fijne bas. Een aanrader.

Wouter J
29 december 2002, 02:20
Een Accoustishe bas die ik graag nog wel eens zou willen hebben is deze.

http://www.gbase.com/gearlist/guitar_picture.asp?guitar=419312

De Guild B30, wat een prachtig instrument.

AntY
29 december 2002, 12:05
hoe bespeel je zon ding eigenlij kzonder thumbrest? hebben we daar al eerder niet eens een topic over gehad?

Manusdr
29 december 2002, 17:10
Daar hebben we het inderdaad al es over gehad, toen ik een akoestische bas kocht was dat.

Maar goed. Ik heb niet naar het advies geluisterd om gaten in mijn bas te boren en er een thumbrest op te zetten, ik heb gewoon veel gespeeld en uiteindelijk vond je duim wel een plekje. Gewoon veel spelen en nieuw eelt kweken...

MxPx_Jos
29 december 2002, 18:31
Dan moet je je duim op de E-snaar leggen en op tijd weghalen.

Emeth
6 januari 2003, 20:19
Als ik een akoestische basgitaar koop en ik wil er een thumb rest op zetten, word de klank dan beinvloed?

Manusdr
7 januari 2003, 02:49
Ja, de klank wordt dan zeker beinvloed! Niet doen dus. Over zo'n akoestische bas wordt echt wel nagedacht, dus hij zal ook zeker goed te bespelen zijn zonder thumbrest (anders hadden ze er wel een opgezet...).

Emeth
7 januari 2003, 15:39
thanks

TuRtLeBoY
8 januari 2003, 16:25
*komt hij weer met zijn warwick*

jaja, warwick heeft ook een acoustische en die klinkt heel mooi!! kun je geloof ik ook 5 snarig en fretless krijgen maar da weet ik niet zeker, ik heb op een 4 string fretted gespeeld, geweldig
heel vol geluid

emielow
8 januari 2003, 21:21
die guild is inderdaad mooi

maar ik zou toch een contrabas kopen voor dat geld

Semafoor
8 januari 2003, 22:59
no way dat je voor dat geld een goeie contrabas hebt...

Semafoor
8 januari 2003, 23:05
En nog even ontopic. Goedkoop is bij veel akoestische bassen duurkoop vanwege het mindere hout, slechte constructie en slechte elementen.
Bij akoestische instrumenten zijn al deze zaken nog weer iets belangrijker.

Sjaakmat
2 februari 2003, 14:53
Op 2003-01-08 23:05, schreef Semafoor:
En nog even ontopic. Goedkoop is bij veel akoestische bassen duurkoop vanwege het mindere hout, slechte constructie en slechte elementen.
Bij akoestische instrumenten zijn al deze zaken nog weer iets belangrijker.

Ik heb een maand geleden een semi/akoestische bas bij Dirk Witte gekocht.
Het is een Motion (geen idee welk type).
Ze was 300 eurootjes.
het is een prachtig ding.
dus goede akoestische bassen hoeven niet duur te zijn.