PDA

View Full Version : Vastzetten potmeter bij Wah pedaal



strat58
13 december 2006, 12:24
Hoi misschien wel een stom topic maar ik heb al zeker 2 potmeters verknald met het vastzetten, die stomme dingen gaan alsmaar los en dat stoort behoorlijk. Dus weten jullie misschien tips of hoe je het beste een potmeter kunt vastzetten ? Wil binnenkort alles op een board bouwen dus het is best belangrijk dat het niet meer los hoeft.
Peace Strat58

Ash ketchum
13 december 2006, 12:33
Er zitten toch van die ringen bij dat ze, mits stevig vast gedraaid, niet los kunnen? Soort van borgringen?
Een truckje uit de monteurswereld is een 2e moer extra op de 1e moer draaien, Hierdoor wordt de 1e moer ingeklemt. Werkt overigens alleen als de schacht van de potmeter lang genoeg is.

Dirk_Hendrik
13 december 2006, 12:45
Als ze "aslmaar los" gaan betekent dat dat je ze of niet vast genoeg zet of dat als je de pot aan het eind van z'n rotatie is je pedaal nog niet in uiterste teenpositie is. Doordat hij dan niet verder kan draaien duw je em uit de gleuf waarin hij vast zit.

strat58
13 december 2006, 16:57
Hoi bedankt voor jullie tips vooral die 2 de moer ga ik zeker gebruiken, zal ook eens kijken of de potmeter al op zijn einde zit want dat kan ook de oorzaak zijn, hou nu eenmaal van treble of zou dat komen dat ik vroeger te dicht bij mijn Marshall torens heb gestaan anyway ;) thxx.

Peace Strat58