PDA

View Full Version : Nieuw metal pedaaltje



almarvk
13 december 2006, 11:08
Dag heren (en dames)!

Ik maak op dit moment gebruik van een Visual Sound Jekyll & Hyde op een custom 50 watt 6L6 versterker. Voor de boost en toonregeling heb ik een DOD eq die het boven verrassing goed doet.

Maar toch mis ik nog wat ballen om echt zwaar te kunnen spelen.

Ik heb wat gelezen over de EHX Metal Muff, maar heeft iemand anders nog aanbevelingen?

Arghnoa
13 december 2006, 11:22
line 6 ubermetal?

Ash ketchum
13 december 2006, 11:33
Een ouwe marshall shredmaster, Line 6 Uber Metal, Zoom Driver 5000, Zoom TM-01 TriMetal, Zoom HL-01 Hyper Lead, Digitech Metal Master.

interessander
13 december 2006, 12:24
Ibanez metal charger of super metal geboost met een tubescreamer of equalizer.

Jay Cal
13 december 2006, 13:47
helaas hebben ze alleen de UK variant nog.....
http://www.thomann.de/thoiw7_artikel-196633.html

maar met een verloopstekkertje van UK naar EU heb je voor een paar euro een supervet geluid. Ik zou niet zover willen gaan als veel mensen die roepen dat het een MESA in een doosje is, maar het is wel bijna een MESA in een doosje.

Ik ben blij met de mijne.

Dweezman
13 december 2006, 16:42
DNA gainfXXcker, verschrikkelijk bruut!

almarvk
14 december 2006, 09:07
En wat van de standaard combinaties van DS-1 en een TS?

fortydays
14 december 2006, 11:17
Een "oude" (blauwe) rampage van rocktron.... en laat ik die nu nog net hebben liggen.... :D

BLOK182
14 december 2006, 11:30
H&K Warp-factor moet best goed zijn!

fortydays
14 december 2006, 11:38
Maar serieus... dat is wel een vet pedaal... :)

BLOK182
14 december 2006, 11:44
De amp-reeks viel mij een beetje tegen, maar het pedaaltje schijnt veel te kunnen, instant-metal, heb em zelf nog niet getest. Goeie commentaren hoor ik ook over die Zoom HYpermetals...

vinni
14 december 2006, 17:22
De AMT Du Hast (goh.....) lijkt me wel wat

http://www.pedalgeek.com/images/product_pics/amt/amtdh.jpg

Vinni

Lennert
15 december 2006, 12:03
Ik heb die metal muff, ding is idd goed! Je moest m eens uitproberen :)

almarvk
15 december 2006, 12:09
Beter dan de Jekyll&Hyde die ik nu heb??

Einzeln
15 december 2006, 13:51
helaas hebben ze alleen de UK variant nog.....
http://www.thomann.de/thoiw7_artikel-196633.html

maar met een verloopstekkertje van UK naar EU heb je voor een paar euro een supervet geluid. Ik zou niet zover willen gaan als veel mensen die roepen dat het een MESA in een doosje is, maar het is wel bijna een MESA in een doosje.

Ik ben blij met de mijne.

Als je al een adapter hebt is dit toch een koopje? Of is het een 12 volt adapter of zo?

dr.distortion
15 december 2006, 15:48
check www.youtube.com en tik bij de zoekfunctie in: metal muff. Staat een onafhankelijke review en is idd een lekker geluidje. Ikzelf heb de Zoom Driver 5000 en die is ook enorm bruut. Verder en al eerder genoemd: Line 6 Ubermetal

Lennert
15 december 2006, 17:31
check www.youtube.com en tik bij de zoekfunctie in: metal muff. Staat een onafhankelijke review en is idd een lekker geluidje. Ikzelf heb de Zoom Driver 5000 en die is ook enorm bruut. Verder en al eerder genoemd: Line 6 Ubermetal

Jah, ik heb dat filmpje gezien maar vond hem niet echt 100% representatief. Ze hadden wat meer met de EQ knoppen moeten spelen want die zijn IMO nog het meest van invloed.. mids pot heeft een range van 15db!!

@Almarvk: Sorry, ik ken het pedaaltje dat je nu hebt niet, maar kijk idd eerst eens naar dat filmpje, en hou daarbij in je achterhoofd dat er nog heel wat meer uit te halen valt ;-)

dr.distortion
15 december 2006, 21:18
[QUOTE=Lennert]Jah, ik heb dat filmpje gezien maar vond hem niet echt 100% representatief. Ze hadden wat meer met de EQ knoppen moeten spelen want die zijn IMO nog het meest van invloed.. mids pot heeft een range van 15db!!

Zou kunnen, maar de beste review geef je imo altijd zelf als je hem test in de winkel. Zo'n filmpje is niet meer als een eerste indruk wat 't kan en welk geluid het geeft.

Jay Cal
15 december 2006, 22:31
Als je al een adapter hebt is dit toch een koopje? Of is het een 12 volt adapter of zo?

Ja hij is 12V en kan dus ook niet op een 9V blokkie lopen. Die 12V leveren wel een brutale sound op.

Einzeln
16 december 2006, 11:42
Ja hij is 12V en kan dus ook niet op een 9V blokkie lopen. Die 12V leveren wel een brutale sound op.
Dan komt er nog een 20 euro bij voor een adapter.

Lennert
16 december 2006, 11:43
[QUOTE=Lennert]Jah, ik heb dat filmpje gezien maar vond hem niet echt 100% representatief. Ze hadden wat meer met de EQ knoppen moeten spelen want die zijn IMO nog het meest van invloed.. mids pot heeft een range van 15db!!

Zou kunnen, maar de beste review geef je imo altijd zelf als je hem test in de winkel. Zo'n filmpje is niet meer als een eerste indruk wat 't kan en welk geluid het geeft.

Uiteraard, maar dat zei ik al ;-)

Jay Cal
17 december 2006, 13:22
Dan komt er nog een 20 euro bij voor een adapter.

Je kan ook gewoon een schakelbare 4,5/9/12V adapter halen voor 4,95 (althans bij mijn muziekzaakje wel). Dan is het nog steeds een koopje.

almarvk
17 december 2006, 14:09
Ik heb de review ook gezien op youtube en daar vond ik 'm wel erg schel worden met de topboost. Wel een gaaf pedaaltje!

Ik inmiddels een Mesa Boogie Bottle Rocket gekocht!

http://www.spymac.com/upload/blogs/2005/07/21/b_5e15273af5a1ceeb92ec1014143f9ecb.jpg

Overgenomen van de gitarist van IOS (is ook schitterend). Ik hoop 'm aan het eind van de week binnen te hebben! :)

mmrizio
18 december 2006, 20:22
Je kan ook gewoon een schakelbare 4,5/9/12V adapter halen voor 4,95 (althans bij mijn muziekzaakje wel). Dan is het nog steeds een koopje.
Volgens mij moet hij 12V wisselspanning hebben. Gelukkig had ik nog een voeding liggen van een netwerk hub of zo :-)

Maurice

Soulpower
21 december 2006, 20:00
Metal Muff PRAY PRAY ! :p echt een geweldig ding, heerlijk betaalbaar..

Idd ik heb em vandaag uitgetest en gelijk gekocht.. en idd die mid knop.. dies echt vaag.. halverwege als je op 12u zet.. dan is het geluid zwak vind ik zelf dan.. ik heb mid voluit.. Ik vond die bass heel erg tegenvallen.. Ik heb em 3 uur staan.. met mid voluit en treble op 12u.. lekker geluid..

In principe ja dat ding voldoet bestwel.. na 12u vind ik dat de knoppen lekker gevoelig worden enzo.. vooral distortion regeling.. ik heb em ietsje over 12 staan.. en echt goed geluid !!

Ik speel het over een buizen studio 22.+ van mesa boogie, daar zit een een vintage distortion geluidje in.. met dit pedaal over die warme buizen gaat echt prima !!

Metal Muff zeker een aanrader test em uit !!!