PDA

View Full Version : booster



fortydays
13 december 2006, 10:55
Hallo, Ik speel over een peavey classic 50 2x12 en ik ben opzoek naar een goede booster waarmee ik tijdens solo's oid meer naarvoren kom... zonder dat er vette ruis komt of geluidsverlies/vervorming...

Zijn er mensen die leuke suggesties hebben? Daarnaast weet ik ook niet of ik nu een boost pedaal wil gaan aanschaffen of een pedaal met boost en vette scheur erbij in....? Wie kan mij beetje helpen een richting te vinden waar in ik moet gaan zoeken..... trouwens een ts9 screamer ben ik ook vanplan te halen misschien dat dat invloed kan hebben op de keuze...?

ateng
13 december 2006, 11:18
Hallo, Ik speel over een peavey classic 50 2x12 en ik ben opzoek naar een goede booster waarmee ik tijdens solo's oid meer naarvoren kom... zonder dat er vette ruis komt of geluidsverlies/vervorming...

Zijn er mensen die leuke suggesties hebben? Daarnaast weet ik ook niet of ik nu een boost pedaal wil gaan aanschaffen of een pedaal met boost en vette scheur erbij in....? Wie kan mij beetje helpen een richting te vinden waar in ik moet gaan zoeken..... trouwens een ts9 screamer ben ik ook vanplan te halen misschien dat dat invloed kan hebben op de keuze...?
Om je solo meer naar voren te laten komen zou ik een equalizerpedaal in de fx-loop plaatsen. Een ts9 (en alle boostpedalen) boost zeker maar laat je solo niet naar voren komen, het krijgt alleen maar meer oversturing.

Rutger
13 december 2006, 11:25
hangt er vanaf hoe je de ts9 instelt. je kunt hem ook als volume- en midboost gebruiken, waardoor je solowerk prima door de mix heenkomt.

fortydays
13 december 2006, 11:29
Met een Eq gewoon alles neutraal zetten en dan level omhoog...? Dat werk volgens jou het beste om op bepaalde stukken meer naarvoren te komen...?
Wat voor Eq denk jij dan aan bv 1 van boss ofzo GE7 ..?

Ash ketchum
13 december 2006, 11:37
Een equalizer, een compressor of een mild ingestelde overdrive/distortion worden gebruikt om solo van ballen te voorzien.
By the way, mxr had toch zo'n pedaal met overdrive en boost in 1? Misschien ook een optie.

fortydays
13 december 2006, 12:21
zo'n pedaal met overdrive erin spreekt mij eigenlijk meer aan... ik zag ook zoiets van carl martin maar ik hoorde dat die niet helemaal tot hun recht komen over een buizenversterker of wel...? De mxr knik zo niet maar ben er wel erg benieuwd na...

ateng
13 december 2006, 12:52
hangt er vanaf hoe je de ts9 instelt. je kunt hem ook als volume- en midboost gebruiken, waardoor je solowerk prima door de mix heenkomt.
Het maakt niks uit hoe je m instelt je, drive kanaal krijgt meer gain dan volume. Bij het clean kanaal krijg je wel meer volume maar wel met een midhump. Het is waar je van hou maar een boost voor je versterker krijg je echt geen volume verhoging (tenminste niet bij een drive kanaal).


Met een Eq gewoon alles neutraal zetten en dan level omhoog...? Dat werk volgens jou het beste om op bepaalde stukken meer naarvoren te komen...?
Wat voor Eq denk jij dan aan bv 1 van boss ofzo GE7 ..?

Inderdaad en wat voor eq-pedaal maakt niet zoveel uit. Je kan zelfs bepaalde frequentie naar voren of juist eruit halen om je lead mooier te laten klinken.

fortydays
13 december 2006, 12:56
oke dat is duidelijk :) bedankt maar je zegt dus eigenlijk ook dat een combi over drive en een boost (bv van mxr) de boost niet zoveel zin heeft...? tenzij ik die in de fx loop gooi...? dan werk het wel beter..?

Riffcrusher
13 december 2006, 13:04
Yep: een boost VOOR de pre-amp geeft wat meer gain (saturatie in distortion) maar minder volumewinst. Boost in de loop (NA pre-amp) is meer volumewinst. Voor mij is het ideaal om een boost EN een eq. in de loop te hebben...

Voor die boost: ik zei het al (en Vinni en een paar andere mensen ook): de Muther of all boosts (MoaB) van FX-Engineering vind ik schitterend in de loop !

BLOK182
13 december 2006, 13:09
En als betaalbaardere optie kan ik een MXR preamp aanbevelen.

Rutger
13 december 2006, 13:19
Het maakt niks uit hoe je m instelt je, drive kanaal krijgt meer gain dan volume. Bij het clean kanaal krijg je wel meer volume maar wel met een midhump. Het is waar je van hou maar een boost voor je versterker krijg je echt geen volume verhoging (tenminste niet bij een drive kanaal).

met een boost voor je pre-amp krijg je zeker wel meer volume. t hangt ook van de hoeveelheid gain af die je op je pre-amp instelt, en t werkt idd beter voor een clean kanaal, dat wel.

maar ik haal m'n scheur zelf ook voornamelijk uit een doosje met een boost erachter, niet zozeer uit mn amp. en als ik het uit mn amp haal is het eindbuis-oversturing. :)

maar je moet ook de midboost niet vergeten, die zorgt er ook voor dat je solo beter te horen is.

BLOK182
13 december 2006, 13:25
Bij een (bijna)cleane preamp heb je idd giga volumeboost met de booster voor je preamp, maar als je preamp al flink scheurt zijn de verschillende minimaal. Hoogstens dat je wat meer growl, power of attitude toevoegt, maar geen daverende soloboost met volumeverschil.

ateng
13 december 2006, 18:12
met een boost voor je pre-amp krijg je zeker wel meer volume. t hangt ook van de hoeveelheid gain af die je op je pre-amp instelt, en t werkt idd beter voor een clean kanaal, dat wel.

maar ik haal m'n scheur zelf ook voornamelijk uit een doosje met een boost erachter, niet zozeer uit mn amp. en als ik het uit mn amp haal is het eindbuis-oversturing. :)


Niet bij een drive kanaal en aangezien je je scheur uit een pedaal haalt met een boost er achter is dat eigenlijk precies het zelfde wat ik hier zeg. Je plaats de boost achter je scheurpedaal voor volume en niet voor je scheurpedaal. Zet m er maar eens voor dan zal je merken dat er geen volume verschil is maar wel meer gain.

Agent_Smith
13 december 2006, 22:59
Digitech Bad Monkey kan ik je aanbevelen. Kost ook niet veel.

drap
14 december 2006, 19:33
Een equalizer, een compressor of een mild ingestelde overdrive/distortion worden gebruikt om solo van ballen te voorzien.
By the way, mxr had toch zo'n pedaal met overdrive en boost in 1? Misschien ook een optie.

De MXR Micro Amp?

Ash ketchum
15 december 2006, 11:09
De MXR Micro Amp?
Nee, de MXR MC-402 BOOST/OVERDRIVE'
http://www.dirkwitte.nl/nl/productdetails.aspx?Code=MXRMC402