PDA

View Full Version : 70's bridge in 62 RI body...



Jorn69
12 december 2006, 22:25
Zou de bridge uit een Classic 70's MIM strat passen in een 62 RI body ?
thanks

Chris Winsemius
12 december 2006, 22:34
Zou de bridge uit een Classic 70's MIM strat passen in een 62 RI body ?
thanks

ff stringspacing en de afstanden tussen de 6 schroeven vergelijken.

Bij de montage v/e originele 60s Strat bridge op 'n Squier body van mij moesten de schroefgaten opnieuw gedaan worden.

vulvasonic
13 december 2006, 01:42
Normaal gesproken zou dit moeten passen.
Ik snap alleen niet waarom je dit zou willen.

De jaren 70 bruggen zijn nou niet bepaald beter te noemen.
De overbrenging van de trillingen zijn minder van de 70'er, doordat het tremoloblok en de brugplaat uit 1 stuk zijn gegoten, in plaats van twee aan elkaar geschroefde, stevige stukken metaal, zoals bij de oudere knakkers.
Hetzelfde geldt voor de zadels; het gebogen staal van de 60'ers klinken toch nčt even iets lekkerder dan de gegoten zadels uit de strat van de jaren 70.

Nu weet ik niet hoe nauwkeurig de RI's zijn, maar als het verschil is wat het op basis van de authenticiteit zou moeten zijn, zou ik het niet doen.

Of heb je een andere reden dan puur klankmatig?

fred dons
13 december 2006, 07:56
de classics 70ties hebben niet de "correcte" 70ties brug maar een "normale" vintage fender brug, enig probleem is wel dat op de mex series (classic) deze door Ping gemaakt worden en die zijn niet zo goed als die op de RI zat. het kan ook inderdaad dat de stringspacing iets afwijkt

Jorn69
13 december 2006, 15:35
Ik heb de mijne uit mn gitaar gehaald en vervangen door een callaham, nu wil ik ze verkopen en een persoon die geinteresseerd is vroeg of ze zou passen op de 62 body. Ik denk dat hij een gitaartje wilt samenstellen en hierbij niet te veel geld wil uitgeven... Maar dus normaal gezien zou ze moeten passen ? en hou er inderdaad rekening mee dat het uit een RI 70's MIM strat komt en niet uit een echte vintage strat

fred dons
13 december 2006, 15:52
als je callaham zonder nieuwe gaten boren op je body past dan past de 70ties brug ook op een RI body

Eko
13 december 2006, 17:25
Ik denk dat ,gezien het aantal verschillende modellen en afwijkingen, je niet zomaar kunt zeggen dat het zal passen.
De American Vintage `62 is echt hetzelfde als toendertijd. Ik heb een AV tele en die echt compleet hetzelfde, inclusief nitro-lak en draadwerk. De `60`s strat en tele uit Mexico zijn dat absoluut niet. Deze lijken er alleen op.