PDA

View Full Version : powertone!!



stevie_vp
12 december 2006, 21:41
Ben vanmiddag naar de jukebox in boekel geweest..
heb op de nieuwe mesa dual recto de koch gespeelt..
ff kijken welke lekkerder was... scheur van de mesa was wellicht iets vetter
maar dat was t dan ook een beetje... op alle andere vlakken was de koch beter... dusja hier issie dan :)

http://www.switchbackmusic.nl/pt2.JPG

interessander
12 december 2006, 21:50
Hoe zou je de verschillen in scheur tussen de powertone en de dual rec omschrijven dan?

BartL
12 december 2006, 21:58
SOUNDFILEEEEESSS!!!w#$w#$%^

:)

Vette amp!

arjanb01
12 december 2006, 22:29
Geile top inderdaad, alleen jammer van die Engl 2x12 kast, daar had ik liever een Bogner 2x12 met V30's gezien, of een Koch 2x12 kast !
Maar verder..... SOUNDFILES PLEASSSSSE ! :hippie:

armageddon
12 december 2006, 22:31
Welkom bij de Koch Powertone club!! Hoef ik ook niet meer op een Mesa uit :D

EDIT: Ik heb die rare tussenschakelaartjes niet!

stevie_vp
12 december 2006, 22:38
Hoe zou je de verschillen in scheur tussen de powertone en de dual rec omschrijven dan?


De mesa heeft een heel erg massaal dik gevoel met een soort van crispy midden tonen. Hij heeft een soort boost net boven de middentonen die hem heel aanwezig en "in your face" maken. Maar hij behoud ook heel erg de zware
bas en heldere hoge tonen. De Koch heeft een wat meerstraight forward scheur. Is ook heel vet.. vooral als je hem n beetje opendraait... heeft iets meer bas en hoog en een meer smoothe middentoon. En heeft imo wat meer het "buizen gevoel" aan de scheur. Jammer aan de mesa was vond ik dat de crunch een slap aftreksel was van het lead channel. Net niet onwijs indrukwekkend... en het blijft erg veel lijken op t lead kanaal... maar desalnietemin een heele vette amp...

stevie_vp
12 december 2006, 22:41
Geile top inderdaad, alleen jammer van die Engl 2x12 kast, daar had ik liever een Bogner 2x12 met V30's gezien, of een Koch 2x12 kast !
Maar verder..... SOUNDFILES PLEASSSSSE ! :hippie:


tja in die engl zitten ook gewoon v30's... geeft veel punch en bas vind ik..
Koch speakers (jensen) moet ik nog is proberen... misschien ook leuk :)


Ik zal binnen kort ff soundfiles plaatsen... heb alleen een condensator mic maar ga me best doen haha
PS: er zit ook een recording out op... zal ik ook ff laten horen :)

PS2: Die rare tussenknopjes ;) zijn allemaal bright switches..
3 standen op clean en 2 standen op crunch en lead.. geeft net ff wat meer mogenlijkheden...

Squier4ever
12 december 2006, 23:24
heeft armageddon wel een powertone II dan?
misschien een nieuwer model anders? soort van versie 2.1 ofzo... :D

BLOK182
12 december 2006, 23:34
Congrats! Toffe tent he, jukebox? Genoeg leuk speelgoed en relaxt testen daar:-)

Toaster
12 december 2006, 23:39
Ik heb deze PII nog niet gezien maar je hebt nu dus zelfs led verlichting per kanaal!

Nice one!

Ik vind zelf dat de Koch errug goed klinkt over de Jenssens hoor.

BLOK182
12 december 2006, 23:54
Ik heb de Powertone over zowel een Koch cab met Jenssen getest als een Bogner cab met v30, vond het alletwee meer dan prima klinken! Kan me voorstellen dat het met de Engl v30 cab super klinkt, alleen de looks zijn wat minder. Misschien cosmetische tip: spuit de metalen grill vd Engl kast mooi zwart, heb ik met mijn Powerball halfstack gedaan, staat sjieker en matcht de Koch top ook mooier!

stevie_vp
12 december 2006, 23:58
Congrats! Toffe tent he, jukebox? Genoeg leuk speelgoed en relaxt testen daar:-)

ja jukebox is echt te relaxed! alle high end versterkers.. je kan er echt echt
uren blijven spelen als je wilt! Brabandse gezelligheid haha :)


PS: Die ledjes zijn voor standby en power dus niet voor kanaal helaas :)

PS2: Dat zwart spuiten is echt een vet idee! ga ik doen! thanx

Wabbie
13 december 2006, 00:36
heuj, vette shit, weer een powertone gebruiker erbij. Ik heb zelf ook een PTII, maar dan in oudere uitvoering, zonder die brightswitches dus. IK hebe r zelf een ENGL 4x12" v60 onder staan. Klinkt prima vind ik. Ik vind trouwens juist dat traliewerk van de ENGL kasten erg mooi staan, heeft wel iets degelijks. En staal is natuurlijk altijd goed! (sprak hij als een echte werktuigbouwer ;))

armageddon
13 december 2006, 01:17
heeft armageddon wel een powertone II dan?
misschien een nieuwer model anders? soort van versie 2.1 ofzo... :D

Er staat bij mij met koeieletters powertone II op, dus ik denk het wel. Ik denk alleen dat ze in de loop van de tijd geupdate worden.

Harm
13 december 2006, 07:50
De nieuwe Koch's P2 hebben een mid boost switch op clean en op de overdrive kanalen. Ik heb achteraf op mijn P2 de mid-boost erop laten zetten voor Gain en High Gain kaneln (een schakelaar).

Het verschil merk je wel, het klinkt wat middiger en vetter, gewoon iets sjeuiger vind ik... In een live situatie klinkt het net wat lekkerder!

Harm

Tho
19 december 2006, 19:13
Nog een mening over de Powertone. Ik heb er gister over gespeeld in de popschool, dus ff ver open gedraaid, en hij scheurt echt super vet! Echt een fantastische bak met ballen!

stumpy
19 december 2006, 19:47
Wees blij dat je die mid-shifts hebt, want die van mij prikt er op ultragain gewoon maar niet door, kan ook aan mijn kast liggen (marshall 1960av). Maar ik vond hem te gescooped. Verder klinkt hij wel echt heerlijk.

Ik heb hem in boekel ook naast o.a. de dual rectifier getest en ik had dezelfde bevindingen. Uiteindelijk verliefd geworden op een soldano, maar budget was toen niet toerijkend.

stevie_vp
20 december 2006, 00:22
Wees blij dat je die mid-shifts hebt, want die van mij prikt er op ultragain gewoon maar niet door, kan ook aan mijn kast liggen (marshall 1960av). Maar ik vond hem te gescooped. Verder klinkt hij wel echt heerlijk.

Ik heb hem in boekel ook naast o.a. de dual rectifier getest en ik had dezelfde bevindingen. Uiteindelijk verliefd geworden op een soldano, maar budget was toen niet toerijkend.

Tja ik gebruik de mid shift niet eens op me gain kanalen maar misschien is
deze versie zoiezo wat minder mid-scooped... Ik heb in boekel ook op een soldano gespeeld maar vond hem veel te mid georienteerd... Had imo ook niet echt de warmte van buizen.... iig niet zoveel als de koch.

Wabbie
20 december 2006, 01:54
Wees blij dat je die mid-shifts hebt, want die van mij prikt er op ultragain gewoon maar niet door, kan ook aan mijn kast liggen (marshall 1960av). Maar ik vond hem te gescooped. Verder klinkt hij wel echt heerlijk.

Ik heb hem in boekel ook naast o.a. de dual rectifier getest en ik had dezelfde bevindingen. Uiteindelijk verliefd geworden op een soldano, maar budget was toen niet toerijkend.

Ik heb niet zo'n probleem om met de ultra gain door de mix heen te prikken eigenlijk. maargoed, ik heb de mids dan wel helemaal op 10 staan en ik gebruik een ander cabinet. Die mids shifts wil ik ook ooit nog wel een keertje op mijn powertone in laten bouwen, want daar hoor ik alleen maar goede verhalen over.

Soulflyhigh
20 december 2006, 23:17
Is het zo met Koch dat je van hun sound houdt of juist helemaal niet?

AART
20 december 2006, 23:30
ik heb laatst ook en powertone I gehoord.

Clean wel goed, zeker voor een high gainer, crunch was echt zeer ok, beter dan mijn Mark IV.
Alleen de high gain was alleen een beetje te afwezig. Kanme voorstellen dat je het in een band idd moeilijk gaat krijgen met zo;n ding. Beetje als mijn Mark IV, ook een beetje droog, maar zonder dat aanwezige rauwe mid en zonder die crunch in het hoog.
NU wil ik wel eens weten hoe zo'n PT II met mid shift dan klinkt, want dat lijkt me nou precies wat die bak nodig had.

Punt
20 december 2006, 23:33
Is het zo met Koch dat je van hun sound houdt of juist helemaal niet?

Ach welnee, fabeltjes.
Koch maakt heel goedklinkende amps.
Je hebt altijd mensen die een of ander merk niks vinden.

Evil-Payasos
2 juli 2007, 11:47
Ten eerste, Sorry dat ik oude onderwerpen naar boven haal, maar volgens mij maakt het niet veel uit!

Hoe klinkt de Powertone 2 over een bogner 2x12 kast?

NielsW
2 juli 2007, 11:57
Iedereeen met zn Bogner 2x12 kasten :) Ik vond de ENGL kast met V30s toch écht lekkerder klinken! En hij is ook nog eens veeel mooier 8-)

Onwijs vette amp, die Powertone II. Ik was echt zwaar onder de indruk, mede omdat mijn verwachtingen niet zo hoog waren van Koch. Doet niet onder voor mn Powerball.

Evil-Payasos
2 juli 2007, 12:04
ok,

Maar hoe klinkt hij met de bogner kast?! Hahaha. En welke clean is mooier?! Die van de Powertone of die va de powerball?

Speeddemon
2 juli 2007, 12:20
Ik heb een tijdje terug de Powertone II ZONDER die midswitches getest bij van Gorp in Roosendaal, en laatst bijdezelfde tent de versie MET midswitches. Die klonk wezenlijk anders gevoiced, vond ik. Veel smoother, minder scooped, treble en presence kon je nu gerust op 5 of 6 zetten, terwijl ze bij de 1e versie van de PTII niet boven 2 mochten komen, want dan werd 't Icepick City. :stop:

Ik twijfel dus nog steeds ENORM tussen een PTII en een Marshall JVM (en evt. een Rivera ofzo)

Evil-Payasos
2 juli 2007, 12:21
Ja!! ik dus ook!

Ik twijfel tussen Powertone-trilogy-powerball en de JVm

jw009
2 juli 2007, 13:08
Onwijs vette amp, die Powertone II. Ik was echt zwaar onder de indruk, mede omdat mijn verwachtingen niet zo hoog waren van Koch. Doet niet onder voor mn Powerball.

Ik heb de powertone en powerball allebei op een bogner 4x12 getest en vond de powertone echt veel beter op alle vlakken.

Evil-Payasos
2 juli 2007, 13:10
zooo:P Dus eigenlijk is de powertone gewoon beter? (ook kwa low end metal?!)

stevie_vp
2 juli 2007, 13:49
smaken verschillen natuurlijk. Maar hetgeen wat de meeste mensen (including me) omhaalt voor een powertone te nemen denkik is dat het op alle vlakken goed scoort. Ik zou echt niks willen veranderden aan me powertone... misschien alleen een vierde kanaal rectifier scheur voor af en toe hehe...
Hbe trouwens een ervaring met bogner kasten...

Bruce
2 juli 2007, 16:52
Ik zou echt niks willen veranderden aan me powertone... misschien alleen een vierde kanaal rectifier scheur voor af en toe hehe...
Zet er dan een of andere booster voor! Klinkt echt SUPERRR!

stevie_vp
3 juli 2007, 01:07
ik wil me setup zo simpel mogenlijk houden...
maar is dit verschil echt heel groot met de pt2?

BLOK182
3 juli 2007, 11:14
Met veel amps haal je uit het scheurkanaal een nog brutere sound met een goede booster. Gain op je amp wat meer dichtdraaien, volume op de booster volopen en tone naar smaak, en knallen. Je amp wordt wel wat gevoeliger voor feedback, maar door het afstemmen van de gain en de booster kan je hier een prima stille balans in vinden. Amps worden stukken leiper:-)