PDA

View Full Version : pod pro + ???



dbr
12 december 2006, 20:22
tips om als poweramp onder een line 6 pod pro te zetten.

liefst lampjes

dacht zelf aan :

brunetti silver bullet
mesa 50 50
peavey classic 60 60

als er nog poweramps zijn die heel goed gaan bij de pod pro, vuur maar af!

jw009
12 december 2006, 21:23
volgens mij werken die pod's ook heel goed met hifi eindversterkers die je geluid juist niet kleuren.

dbr
12 december 2006, 21:26
het geluid mag zeker een beetje gekleurd worden door een lamp. anders had ik wel een flextone of een vetta gekocht...

rjong999
13 december 2006, 00:20
iets van DAP of Palladium of zo?

cardinal
25 december 2006, 15:23
heb het met een 50.50 geprobeerd, dat was helemaal niks vond ik. Totaal geen dynamiek in de sound, één vlakke lijn.

Het was een identiteitsloze sound, zat geen pit/ballen in.

Zou ik niet doen.

rjong999
26 december 2006, 00:32
heb het met een 50.50 geprobeerd, dat was helemaal niks vond ik. Totaal geen dynamiek in de sound, één vlakke lijn.

Het was een identiteitsloze sound, zat geen pit/ballen in.

Zou ik niet doen.
Heb zelf een GT8, werkt prima met een 20/20. De 50/50 klinkt sowieso wat platter.

Azrael
26 december 2006, 00:50
Ik kan zelf ook de GT8 aanraden MITS je hem voor effecten gaat gebruiken. In de effectsloop is het verschil tussen direct en met de GT8 ertussen niet te merken. Voor dat doel kan ik hem dus zeeeeer aanraden. De Pod kan dit niet
De preamp van de GT8 zijn overgens ook verre van slecht maar ik heb mijn sound er nog niet uit weten te halen. Maar misschien is dat een kwestie van veel proberen.

Maar.....als je al een POD hebt (kan ik uit je post neit echt opmaken) , dan raad ik aan gewoon een goede hifi versterker te kopen en daar een stel goede speakers (Klipsch bijvoorbeeld) aan te knallen. Ik heb zo'n setup in mijn woonkamer en met mijn GT8 klinkt dat echt GEWELDIG! In een gitaar versterker vind ik de GT8 niet boeiend tenzij je hem in de effectsloop knalt. Maargoed , ik vind bijna alle distortions uit een gitaaramp vaak niet boeiend dus die mening zegt weinig. Ik hou namelijk erg van het gitaargeluid zoals je het op CD hoort en met goede audio speakers kom je daarbij het dichtste in de buurt.

Markn
2 januari 2007, 20:11
Ik heb een podxtpro met een Mesa 50/50 werkt prima!

Markn
2 januari 2007, 20:12
heb het met een 50.50 geprobeerd, dat was helemaal niks vond ik. Totaal geen dynamiek in de sound, één vlakke lijn.

Het was een identiteitsloze sound, zat geen pit/ballen in.

Zou ik niet doen.

Dan heb je niet lang genoeg en goed genoeg geprobeerd. Ik ben ook ruim een maand bezig geweest, maar hier zit dus echt wel pit.ballen in! :cooler: